روسیه واکسن COVID-19 تولید داخل را در مسکو در دسترس قرار می دهد

گروه ویژه ویروس کرونا گفت: مسکو روز شنبه توزیع شلیک Sputnik V COVID-19 را از طریق 70 کلینیک آغاز کرد که اولین واکسیناسیون گسترده روسیه علیه این بیماری است.

گروه ویژه گفت واکسن ساخت روسیه ابتدا در دسترس پزشکان و سایر کارکنان پزشکی ، معلمان و مددکاران اجتماعی قرار خواهد گرفت زیرا بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را در معرض آنها قرار می دهد.

پیامك تلفنی دریافت شده توسط یك مسكوویت ، معلم دبستان ، اوایل روز شنبه و مشاهده شده توسط رویترز: “شما در یك م institutionسسه آموزشی مشغول به كار هستید و از اولویت اصلی واكسن COVID-19 برخوردارید.”

مسکو ، مرکز شیوع ویروس کرونا در روسیه ، یک شبانه روز 7993 مورد جدید را ثبت کرد ، در حالی که یک روز قبل از آن 6868 نفر بود و بسیار بالاتر از روزانه حدود 700 مورد بود که در اوایل سپتامبر مشاهده شد.

سرگئی سوبیانین ، شهردار روز جمعه ، در وب سایت شخصی خود نوشت: “در 5 ساعت اول ، 5،000 نفر برای پرتاب ثبت نام کردند – معلمان ، پزشکان ، مددکاران اجتماعی ، کسانی که امروز بیشترین خطر را برای سلامتی و زندگی خود دارند.”

کسانی که دارای شرایط سلامتی خاصی هستند از مطالعه مستثنی هستند

سن کسانی که عکس می گیرند 60 سال است. افرادی که دارای شرایط سلامتی زمینه ای هستند ، زنان باردار و کسانی که از دو هفته گذشته بیماری تنفسی داشته اند از واکسیناسیون منع می شوند.

روسیه دو واکسن COVID-19 تولید کرده است ، Sputnik V که توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه پشتیبانی می شود و دیگری واکسن توسعه یافته توسط موسسه برداری سیبری ، با آزمایش های نهایی برای هر دو هنوز تکمیل نشده است.

دانشمندان با ابراز نگرانی در مورد سرعت کار روسیه ، به قانون نظارتی واکسن های خود و واکسیناسیون گسترده قبل از انجام آزمایشات کامل برای آزمایش ایمنی و کارآیی آن ، پرداختند.

واکسن Sputnik V در دو تزریق تجویز می شود و انتظار می رود دوز دوم 21 روز بعد از اولین تزریق انجام شود.

مسکو همه مکانهای عمومی از جمله پارک ها و کافه ها را به استثنای تحویل در اواخر ماه مارس تعطیل کرد ، در حالی که پلیس در خیابان ها گشت می زد و به دنبال نقض قوانین بود. محدودیت ها از اواسط ژوئن کاهش یافت.

به طور کلی روسیه روز شنبه 28،782 عفونت جدید گزارش داد که بالاترین میزان در روز است ، و کل کشور را به 2،431،731 ، چهارمین بالاترین در جهان می رساند.

در ماه اکتبر ، محدودیت های خاصی مانند یادگیری از راه دور برای برخی از کودکان دبیرستانی و محدودیت 30 درصدی در تعداد کارگران مجاز در دفاتر ، مجدداً اعمال شد.