روس های محتاط خطرات قرار گرفتن در ردیف اول آزمایش واکسن Sputnik V را ارزیابی می کنند

در حالی که این هفته کمپین واکسیناسیون گسترده COVID-19 روسیه آغاز شد ، هزاران روس آستین بالا زدند و داوطلبانه در میان اولین کسانی قرار گرفتند که بازوهای خود را با دوز Sputnik V لگدمال کردند.

با این حال ، بسیاری دیگر به نظر می رسد که مانع دیدن اوضاع برای کسانی که این کار را کردند ، می شوند.

دکتر یوگنی تیماکوف ، متخصص بیماری های عفونی مستقر در مسکو گفت: “مردم نگران هستند زیرا از نحوه ساخت واکسن نمی فهمند و جنجال زیادی در رسانه ها می بینند.”

“بیشتر بیماران من – حدود 80 درصد – می خواهند واکسینه شوند ، اما از این موارد … [only] در حال حاضر 20 درصد آماده انجام این کار هستند. “

مشاهدات وی منعکس کننده آن است که ممکن است یک تردید عمومی در مصرف واکسنی باشد که در یک بازه زمانی شکننده ، تولید ، تأیید و به مردم تحویل داده شده است.

دکتر اولگا مسکووا علیه ویروس کرونا واکسینه می شود. وی به سی بی سی نیوز گفت گرچه ممکن است واکسن هنوز کامل نباشد ، اما در حال حاضر انجام آن “کار درستی است”. (کورین سمینوف / CBC)

آنچه تیماکوف از بیماران خود می شنود ، بازتاب یافته های نظرسنجی افکار عمومی است که توسط موسسه مستقل لاوادا در ماه اکتبر انجام شده است. این نشان می دهد که بی اعتمادی به واکسن در میان روس ها با بدتر شدن همه گیر شدن ، افزایش یافته است ، با 59 درصد از نظرسنجی ها اظهار داشتند که آنها تمایلی به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ندارند ، که باعث بیماری COVID-19 می شود.

نظرسنجی دیگری که در همان زمان توسط خبرگزاری دولتی RIA Novosti منتشر شد ، گزارش داد که بیش از 70 درصد از مردم روسیه قصد واکسیناسیون ندارند.

هنوز منتظر نتایج کامل مرحله 3 هستیم

واکسن روسیه ، که نام آن برای یادآوری موفقیت های دوران اتحاد جماهیر شوروی در فضا است ، اولین بار در جهان بود که در ماه آگوست ثبت شد و از آن زمان ، ده ها هزار کارگر بهداشت ، معلمان ، پرسنل نظامی و دیگران با ارتباطات دولتی گرفته اند

با این حال ، موفقیت اولیه واکسن بر اساس نتایج مربوط به یک نمونه کوچک کمتر از 100 داوطلب ، حمایت شد.

نتایج بعدی که از آزمایشات فاز 3 بزرگتر بدست آمده اند ، یافته های اولیه را تأیید کرده اند ، اما توسعه دهنده Sputnik V هنوز نتایج کاملی را مانند تولیدکنندگان واکسن غربی منتشر نکرده است.

دیروز Pfizer / BioNTech به عنوان بخشی از روند تأیید با سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، اطلاعات ایمنی خود را منتشر کرد.

ویال Sputnik V در BIOCAD ، یک شرکت بیوتکنولوژی در سن پترزبورگ. در حالی که برخی در غرب از عدم شفافیت در مورد تولید واکسن روسی انتقاد کرده اند ، برخی دیگر می گویند که این علم اساسی سالم و مطابق با سایر واکسن های COVID-19 است. (آنتون واگانوف / رویترز)

“مردم نسبت به واکسیناسیون احتیاط می کنند و منتظر پایان آزمایشات بالینی و [to] ببینید که واکسن کار می کند. همه اینها را به موقع مشاهده خواهند کرد. “، تیماکوف ، که از واکسن حمایت می کند و روس ها را به مصرف آن تشویق می کند ، گفت.

سازنده آن ، موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ، گفته است که امیدوار است بیش از دو میلیون روس بتوانند تا پایان ماه واکسینه شوند ، اگرچه مشخص نیست که آیا این هدف محقق می شود.

روسیه بارها و بارها برنامه ملی واکسیناسیون را در طول پاییز وعده داده بود ، اما تأخیرهای تولید باعث شروع تاریخ قبلی می شد.

“کار درست”

سی بی سی نیوز از یکی از 70 بیمارستان و کلینیک در منطقه مسکو بازدید کرد که به عنوان بخشی از برنامه ملی ایمن سازی ، واکسن را از این هفته انجام داده است.

بسیاری از کسانی که برای اولین بار در معرض آلوده شدن ثبت نام کردند ، کارکنان بهداشتی بودند که در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار داشتند.

دکتر اولگا ماسکووا گفت: “شما باید واکسینه شوید زیرا باید به کار خود ادامه دهید.”

مانند هر کس دیگری که این واکسن را دریافت کرده است ، به ماسکووا یک برگه اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی احتمالی کوتاه مدت از جمله لرز ، تب و سوزش پوست تحویل داده شد.

ناتالیا کوزینکووا ، سر پزشک در کلینیک شماره 68 می گوید: “نقش من به عنوان یک پزشک توضیح دادن خطرات موجود در صورت عدم استفاده از واکسن است.” (کورین سمینوف / CBC)

وی گفت: “من کاملاً متقاعد شده ام که این گام درست است.” “بعدا ، ممکن است واکسن کامل شود و شاید واکسن های دیگری نیز وجود داشته باشد ، اما فکر می کنم در حال حاضر این کار درستی باشد.”

Sputnik V یک پلت فرم مبتنی بر آدنو ویروس است که با استفاده از ویروس سرماخوردگی اصلاح شده سیستم ایمنی بدن را برای تولید آنتی بادی علیه ویروس کرونا ایجاد می کند و 21 روز پس از اولین تزریق نیاز به تقویت کننده دارد.

این روندی مشابه روشی است که توسط دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca برای واکسن خود استفاده شده است.

هند ، کره جنوبی ، امارات متحده عربی برای Sputnik ثبت نام می کنند

کارشناسان غربی در مورد واکسن روسیه اختلاف نظر داشته اند و برخی از عدم شفافیت آزمایشات و اتکا به داده های اولیه برای نتیجه گیری گسترده در مورد کارآیی آن ابراز نارضایتی می کنند.

با این حال ، دیگران معتقدند که دانش موجود در مورد واکسن اثبات شده است ، و احتمالاً در صورت استفاده گسترده از ویروس ، سهم مهمی در مبارزه با ویروس در جهان خواهد داشت.

ناتالیا کوزینکووا ، پزشک ارشد کلینیک شماره 68 ، مرکز سی بی سی نیوز که از آن بازدید کرد ، گفت که او می فهمد که ممکن است در اولین کسانی که واکسینه می شوند وجود داشته باشد اما خطرات انتظار بسیار بیشتر است.

وی گفت: “نقش من به عنوان یک پزشک توضیح خطرات موجود در صورت عدم استفاده از واکسن است.” “بله ، من نظرات را می شنوم ، اما مسئولیت من این است که به آنها بگویم اگر آنها هنوز بیمار نبوده اند ، ممکن است بیمار شوند و بمیرند.”

کرملین برای فروش واکسن خود به مشتریان خسته COVID در خارج از کشور اما همچنین برای نشان دادن برتری روسیه در منطقه ای که زمانی افتخار اتحاد جماهیر شوروی سابق بود: تولید واکسن ، با یک کمپین شدید روابط عمومی جهانی مبارزه کرده است.

تعداد کمی از دولت های غربی ، به استثنای مجارستان در اتحادیه اروپا ، تاکنون ابراز علاقه به واکسن روسیه کرده اند. با این حال ، ده ها کشور در سایر نقاط جهان ، از جمله هند ، کره جنوبی و امارات متحده عربی ، توافق نامه هایی برای خرید آن امضا کرده اند.

واکسن Sputnik V در ماه نوامبر وارد فرودگاه بین المللی فرنس لیست در بوداپست می شود. مجارستان تنها کشور اتحادیه اروپا است که تاکنون به واکسن روسی ابراز علاقه کرده است. (ماتیاس بورسوس / وزارت امور خارجه مجارستان / رویترز)

برخی بگویید سرعت حرکت را خیلی سریع انجام دهید

در حالی که برخی از نگرانی ها در مورد ویروس به وضوح ریشه در خصومت روابط روابط پوتین و همتایان وی در اروپا و آمریکای شمالی دارد ، اما با لاف زدن خود روسیه درباره موفقیت واکسن و زمان اعلامیه هایی که به نظر می رسد طراحی شده است ، این نگرانی ها افزایش یافته است به اعلامیه های یکسان سازندگان واکسن غربی.

تیم CBC News در مسکو از مرکز عابر پیاده Kuznetsky Most در چند بلوک کرملین بازدید کرد تا به طور تصادفی از مردم بپرسد که آیا می خواهند برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

اکثر آنها به ما گفتند که این کار را نمی کنند.

آرتیم باغامایف گفت: “من به این واکسن اعتماد ندارم.” “این آزمایشات معمولاً سالها به طول می انجامد ، اما در اینجا ، این فقط کمی سریع است.”

“در گذشته ، این یک مسابقه تسلیحاتی بود ، اما اکنون ، یک مسابقه بیولوژیکی ، یک مسابقه واکسن است.”

ناتالیا پانفیلوا موافقت کرد.

وی گفت: “نمی توانید در مدت زمان کوتاهی واکسن موثری تولید کنید و آن را آزمایش کنید و بگویید م effectiveثر است.” “من نمی فهمم که م worksثر است یا م doesn’tثر نیست یا چقدر موثر است.”

یک کارگر پزشکی واکسن Sputnik V خود را دریافت می کند. آزمایشات مرحله 3 واکسن هنوز کامل نشده است. (کورین سمینوف / CBC)

پوتین هنوز واکسینه نشده است

پتانسیل تزلزل واکسن مشخصاً مختص روسیه نیست ، اما ممکن است با عدم اعتماد طولانی مدت به سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور افزایش یابد.

بیمارستان های بسیاری از مناطق کشور تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارند و رسانه های اجتماعی مملو از فیلم هایی است که توسط بیماران ضبط شده است و شرایط اسفناکی را نشان می دهد.

تاکنون در طی موج دوم موارد ویروس کرونا ، مقامات روسی در بیشتر شهرها ، از جمله پایتخت ، مسکو ، به دلیل خسارات اقتصادی زیادی که ممکن است بر اقتصاد در حال مبارزه وارد کند ، تمایلی به استفاده از قفل قفل ندارند.

شدت شیوع COVID-19 ، با بیش از 500 مرگ در روز ، همچنین باعث می شود که در صورت کنترل ویروس ، خرید گسترده مردم برای برنامه واکسن بسیار ضروری باشد.

در حالی که بسیاری از روس های برجسته در تلویزیون در حال واکسیناسیون خود هستند ، اما برجسته ترین فرد در کشور و بزرگترین تشویق کننده واکسن ، تاکنون این کار را نکرده است.

کرملین می گوید پوتین دو دوز COVID-19 را مصرف نکرده و هنوز زمان مشخصی برای زمان انجام آن پیشنهاد نکرده است.

تماشا کنید | چرا برخی از روس ها از واکسن Sputnik V احتیاط می کنند:

واکسن Sputnik V COVID-19 روسیه علیرغم اینکه هنوز در آزمایشات فاز 3 قرار دارد ، هم اکنون برای عموم افراد تجویز می شود. یک پزشک روسی می گوید که فقط 20 درصد بیماران وی به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و کارآیی ، می خواهند در صف اول برای گرفتن آن باشند. برخی در غرب نیز تردید دارند ، اما دانشمندان در انگلیس گفته اند نتایج آزمایشات اسپوتنیک با سایر واکسن ها مطابقت داشته است. 2:01