زنان رنگین پوست ، انتخاب کمالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده ، “آغاز امر مهم”

شنبه گذشته وقتی انتخابات ایالات متحده برای جو بایدن فراخوانده شد و مشخص شد كه كامالا هریس معاون بعدی رئیس جمهور آمریكا خواهد بود ، آنامی پل به اهمیت لحظه ای برای مادر 84 ساله خود فکر كرد.

رهبر منتخب اخیر حزب سبز ، اولین زن سیاه پوستی که ریاست یک حزب فدرال کانادا را بر عهده داشت ، گفت: “فکر نمی کنم او هرگز باور داشته باشد که تا امروز زندگی خواهد کرد.”

“جایی که دخترش نماینده یک حزب ملی در کانادا باشد و یک زن سیاه پوست معاون رئیس جمهور ایالات متحده باشد ، و [that] یک روز ، ممکن است با هم ملاقات کنیم و دست بدهیم و سیاست های عمومی را صحبت کنیم.

پل گفت ، این موارد فقط چندی پیش غیرممكن به نظر می رسید.

وی گفت: “هر زمان که یک زن رنگین پوست به دفتری انتخاب شود که هرگز در آن مشغول نبوده است ، واقعاً اظهارنظر کردن اینکه باعث رویاپردازی مردم می شود اغراق آمیز نیست.”

پل گفت ، اگرچه ممکن است همیشه با سیاست های هریس موافق نباشد ، “هر چه زنانی که شما و او در سیاست می بینید بیشتر باشد ، هرچه مردم بیشتر بفهمند که ما فقط با یک صدا صحبت نمی کنیم ، نمایانگر بسیاری از دیدگاه ها هستیم ”

آنامی پل ، رهبر حزب جدید سبز ، تصویر ماه گذشته در اتاوا ، گفت: “یك روز ممكن است ملاقات كنیم و با هم دست بدهیم و سیاست های عمومی را با هم صحبت كنیم.” (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

نمادی قدرتمند

یولاند جیمز ، سیاستمدار سابق استان ، اولین زن سیاه پوست انتخاب شده به مجلس ملی کبک در سال 2004 ، برای بسیاری از زنان رنگین پوست ، پیروزی هریس یک الهام بخش است.

جیمز گفت: “بسیاری از زنان ، به ویژه بسیاری از زنان سیاه پوست ، می توانند درمورد مبارزه دانستن اینکه استعداد داشتن ، واجد شرایط بودن و نادیده گرفتن چیست ، صحبت کنند.”

وی گفت ، در حالی که پیروزی هریس همه چیز در مورد تبعیض جنسیتی و نژادی را برطرف نخواهد کرد ، وی گفت ، دیدن او در صحنه شنبه که اولین سخنرانی خود را به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب کرد یک نماد قدرتمند بود.

وی گفت: “یک چیز است که بگویید این امکان وجود دارد ، اما وقتی او را می بینید ، مثل این است که اکنون آن را می دانید.”

تماشا کنید | پیروزی کامالا هریس نشان می دهد که چه چیزی ممکن است:

برای زنان و دختران کانادایی رنگین پوست ، از جمله سیاستمداران ، کمالا هریس تبدیل شدن به اولین زن سیاه پوست و جنوب آسیا که به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد ، منبع امید ، هیجان است و آنچه را که ممکن است نشان می دهد. 2:23

لحظه ای مهم برای زنان ، دختران

هریس در سخنرانی پیروزی خود در ویلمینگتون ، دل ، نسل زنانی را که راه را برای او و کسانی که دنبال می کنند هموار کرد.

وی به جمعیت تشویق کننده گفت: “در حالی که من ممکن است اولین زن در این دفتر باشم ، اما آخرین نفر نخواهم بود.”

این کلمات به کمال خرا ، نماینده لیبرال حزب برامپتون وست ، غازهای غرق کرد.

وی در مصاحبه ای از دفتر حوزه انتخابیه خود در برامپتون ، اونت گفت: “این یک لحظه مهم برای زنان و دختران در سراسر جهان است ، به ویژه آنها که نژادپرست هستند و به ویژه زنان سیاه پوست و آسیای جنوبی.”

معاون رئیس جمهور منتخب هریس ، چپ و رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز شنبه در ویلمینگتون ، دل حضور دارند. (اندرو هارنیک ، استخر / عکس AP)

“نمایندگی مهم است”

هنگامی که خرا در سال 2015 در 26 سالگی انتخاب شد ، وی جوانترین عضو مجلس شورای لیبرال بود. وی گفت ، این امر ، همراه با یک زن آسیای جنوبی ، از همان اوایل تجربه چالش برانگیزی را ایجاد کرد.

وی گفت: “من آنقدر زن نداشتم كه بتوانم به دنبالش باشم یا در آن نقش های رهبری شبیه من باشد.”

“به همین دلیل من فکر می کنم نمایندگی مهم است.”

خرا گفت ، در حالی که از آن زمان تاکنون در مجلس عوام بهبود یافته است ، هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. وی گفت امیدوار است که پیروزی هریس گامی به سوی نمایندگی بهتر در سراسر جهان باشد.

تماشا کنید | زنان به اخباری مبنی بر کمال هریس معاون جدید رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان می دهند:

زنان متنوع آمریکایی انتخاب كامالا هریس به عنوان اولین معاون زن رئیس جمهور ایالات متحده را برای آنها معنی می كنند. 2:37

“آغاز یک چیز مهم”

وقتی معلم Sabrina Jafralie از برد هریس باخبر شد ، در اتومبیل خود در مونترال نشسته بود ، پر از خوش بینی محتاطانه و احساسی که “در هوا شناور است”.

وی گفت: “به عنوان یک مادر ، به عنوان یک معلم ، به عنوان یک انسان ، شگفت آور است.” “احساس سنگینی می کرد و اکنون احساس سبکی می کنم.”

سابرینا جعفرالی معلم اخلاق و دینی در دبیرستان Westmount است. او امیدوار است که دانش آموزانش نیز به همین منوال الهام گرفته و با دیدن هریس ، توانایی بالقوه خود را برای دستیابی به موفقیت بشناسند. (سارا لیویت / CBC)

جعفرالی در Westmount High تدریس می کند ، همان مدرسه ای که هریس در نوجوانی تحصیل می کرد در حالی که مادرش در دانشگاه مک گیل تدریس می کرد و در بیمارستان عمومی یهود در مونترال تحقیق می کرد. هریس در سال 1981 از دبیرستان فارغ التحصیل شد.

مانند هریس ، یکی از والدین جعفرالی سیاه و دیگری هندی است. وی گفت که دیدن کسی که در چنین نقشی چشمگیر به نظر می رسد یک نقطه عطف مهم است.

“این باعث تعجب من می شود ، شاید من باید وزیر آموزش و پرورش شوم. این بسیار بسیار الهام بخش است.”

جعفرالی امیدوار است که دانشجویانش در Westmount High نیز به همین منوال الهام بگیرند و با دیدن هریس ، توانایی بالقوه خود را برای دستیابی به موفقیت بشناسند.

وی گفت: “من می خواهم به آنها بگویم که این یکبار مصرف نیست.” “اگر چیزی وجود دارد ، این آغاز یک چیز مهم است.”

تماشا کنید | واکنش دوستان در برابر ظهور تاریخی هریس به کاخ سفید:

واندا کاگان نزدیک به 40 سال است که معاون منتخب رئیس جمهور کامالا هریس را می شناسد. کاگان می گوید که در جدیدترین گفتگویشان ، هریس اعتبار او را به خاطر الهام بخشیدن به مسیر شغلی خود به حساب آورد. 4:35