سازنده OxyContin ، پوردو فارما ، گناه خود را پذیرفت ، به نقش خود در اپیدمی کشنده مواد مخدر اعتراف کرد

پوردو فارما روز سه شنبه به جرم سه اتهام جنایی اعتراف کرد ، و رسماً به نقش خود در اپیدمی مواد مخدر اعتراف کرد که طی دو دهه گذشته منجر به صدها هزار مرگ شده است.

در جلسه دادرسی مجازی با قاضی فدرال در نیوآرک ، نیویورک ، سازنده OxyContin اعتراف کرد که مانع تلاش های اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده برای مبارزه با بحران اعتیاد شده است.

پوردو همچنین اذعان کرد که برنامه م effectiveثر برای جلوگیری از هدایت داروهای تجویز شده به بازار سیاه را حفظ نکرده است ، حتی اگر به DEA گفته بود چنین برنامه ای دارد و این اطلاعات گمراه کننده ای را به عنوان راهی برای آژانس ارائه می دهد. سهمیه تولید شرکت را افزایش دهید.

همچنین پذیرفت كه از طریق یك برنامه بلندگو به پزشكان پرداخت می كند تا آنها را وادار به نوشتن نسخه های بیشتر برای مسكن های خود كند.

استیو میلر ، رئیس هیئت مدیره پوردو ، از طرف شرکت ، درخواست های گناه را وارد کرد. آنها بخشی از یک توافق کیفری و مدنی بودند که ماه گذشته بین استمفورد ، شرکت مستقر در کانکشن و وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام شد.

اعضای خانواده ساكلر كه صاحب این شركت هستند نیز موافقت كرده اند كه 225 میلیون دلار آمریكا برای تسویه دعاوی مدنی به دولت فدرال بپردازند. (ست ونیگ / آسوشیتدپرس)

صدها هزار مرگ منتسب به مواد افیونی

این قرارداد شامل 8.3 میلیارد دلار جریمه و جریمه مالی است اما این شرکت در صدد پرداخت مستقیم به دولت فدرال با کسری 225 میلیون دلار است. این مبلغ کمتری را پرداخت می کند به شرط آنکه یک توافق نامه را که از طریق دادگاه ورشکستگی فدرال با دولت های ایالتی و محلی و سایر نهادهایی که از آن بخاطر تلفات اپیدمی مواد مخدر شکایت می کنند ، اجرا کند.

اعضای خانواده ثروتمند ساکلر که مالک این شرکت هستند نیز موافقت کرده اند که 225 میلیون دلار به دولت فدرال برای تسویه دعاوی مدنی بپردازند. هیچگونه اتهام کیفری علیه اعضای خانواده تشکیل نشده است ، گرچه معامله آنها احتمال این را در آینده باز می گذارد.

پوردو در گفت بیانیه کتبی پس از اعتراف به جرم خود

در این بیانیه آمده است: “ما به طور خستگی ناپذیر برای ایجاد پشتیبانی اضافی برای تصفیه ورشکستگی پیشنهادی ، که اکثریت قریب به اتفاق وجوه تسویه حساب را به منظور کاهش بحران مواد افیونی به دولت های ایالتی ، محلی و قبایل هدایت می کنیم ، ادامه می دهیم.”

ادعای پوردو در مورد جرایم فدرال فقط برای مشاورانی که می خواهند مجازات های سخت تری را برای سازنده OxyContin و صاحبان آن ببینند ، راحتی کمی دارد.

بحران مداوم مصرف بیش از حد مواد مخدر ، که به نظر می رسد در طی شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است ، طی دو دهه گذشته منجر به مرگ بیش از 470،000 آمریکایی شده است ، بیشتر آنها از مواد مخدر قانونی و غیرقانونی.

پوردو اذعان کرده است که مانع تلاش برای مبارزه با بحران مرگبار مواد افیونی شده و به پزشکان پول می دهد تا داروهای مسکن بیشتری تجویز کنند. (Craig Chivers / CBC)

مخالفت با تسویه حساب

طبق آژانس بهداشت عمومی کانادا ، تخمین زده شده است 16364 مرگ آشکار مربوط به مواد افیونی در کانادا بین ژانویه 2016 و مارس 2020 وجود داشته باشد.

سینتیا مونگر ، پسرش پس از تجویز OxyContin به عنوان یک بازیکن بیس بال دبیرستان با آسیب دیدگی از ناحیه شانه ، در حال بهبودی از اعتیاد به مواد افیونی است ، از جمله فعالانی است که خواستار اتهام جرایم مالکان Purdue و مسئولان شرکت شده است.

مونگر ، که در وین ، پا زندگی می کند ، گفت: “تا زمانی که این کار را نکنیم و متهم کردن آجر و خمپاره و نه افراد را متوقف کنیم ، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.”

دادستان های کل نیمی از ایالت ها با توافق فدرال و همچنین پیشنهاد تسویه حساب شرکت در دادگاه ورشکستگی مخالفت کردند. در پرونده ورشکستگی ، پوردو پیشنهاد داده است که درآمد خود برای کمک به رفع بحران مواد افیونی به یک شرکت عام المنفعه تبدیل شود.

دادستان های کل و برخی از فعالان ناراحت هستند که علی رغم اینکه ساکرها کنترل شرکت را رها می کنند ، این خانواده همچنان ثروتمند هستند و اعضای آن با مجازات های فردی و زندان روبرو نخواهند شد.

فعالان می گویند هیچ تفاوتی بین عملکرد این شرکت و صاحبان آن وجود ندارد ، آنها همچنین تا چند سال گذشته هیئت مدیره پوردو را کنترل می کردند.

هفته گذشته ، به عنوان بخشی از درخواست دسترسی بیشتر به اسناد خانوادگی ، دادستان های كل مخالف معاملات اسنادی را تنظیم كردند كه اعضای خانواده ساكلر را در مركز تلاش مستمر پوردو برای فروش OxyContin قرار می دهد حتی با افزایش مرگ های مربوط به مواد افیونی.

شرکت سعی در فروش مواد مخدر “سوپرشارژ” داشت

اسناد عمومی عمومی شامل ایمیل های مشاوران McKinsey & Corp. است که توسط این شرکت برای کمک به رونق تجارت استخدام شده است.

یكی از سال 2008 ، یك سال پس از آنكه شركت اول خود را به جرم جنایات مربوط به مواد مخدر اعتراف كرد ، می گوید اعضای هیئت مدیره ، از جمله یكی از اعضای خانواده ساكلر ، “او را” بركت داد تا هر كاری كه برای نجات تجارت لازم باشد انجام دهد. “

ایمیل داخلی مک کینزی جزئیات احساسی که یک کارمند سطح متوسط ​​Purdue نسبت به این شرکت دارد را بیان می کند.

این شواهد بیشتری از دست بودن ساكلرها ارائه می دهد و می گوید: “برادرانی كه شركت را تأسیس كرده اند ، همه كارمندان را مانند مردانی كه” پرچین ها را اصلاح می كنند “می دیدند – كارمندان باید دقیقاً همان چیزی را كه از آنها خواسته شده است انجام دهند و زیاد نگویند.”

این اسناد همچنین توصیف شرکتی است که سعی در “شارژ بیش از حد” فروش مواد افیونی در سال 2013 دارد ، زیرا واکنش به بحران مصرف بیش از حد دارو باعث خسارت ناشی از تجویز شده است.