سرور مجازی فرانسه یا سرور مجازی آلمان بهتر است؟

سرور مجازی فرانسه یا سرور مجازی آلمان بهتر است؟

تفاوت در سرورها معمولا از دو جنبه بررسی می شود. اولین جنبه سرعت است که مهم ترین و اصلی ترین پارامتر موثر است که فاصله بین مکان کاربران و مکان سرور است. به طوری که هر چه موقعیت مکانی کاربران به موقعیت سرور نزدیکتر باشد، دسترسی و بارگذاری اطلاعات در سایت سریعتر است و بالعکس، هر چه فاصله بیشتر باشد، سرعت کمتری دارد.

دومین تفاوت در سرورها از نظر کیفیت است که کاملاً به سرعت و کیفیت اینترنت در محل سرور بستگی دارد. یعنی هر چه سرعت و کیفیت اینترنت در محل سرور بهتر باشد، زمان آپ تایم (در دسترس بودن سرور) بیشتر می شود و کاربران می توانند در هر زمان با بالاترین سرعت به محتوای مورد نیاز در سایت دسترسی داشته باشند.

سرورهای اختصاصی آلمان و فرانسه سرعت بالاتر و کیفیت بهتری را ارائه می دهند زیرا اروپا یکی از بهترین سایت های اینترنتی دنیا را هم از نظر سرعت و هم از نظر کیفیت دارد. آپ تایم سرورهای اختصاصی در آلمان و فرانسه 99.99 درصد واقعی است. همچنین این کشورها به دلیل فاصله کم با ایران سرعت قابل قبولی در بارگذاری محتوای سایت برای کاربران ایرانی دارند.

سرور اختصاصی فرانسوی بر روی مرکز داده او وی اچ که یکی از بزرگترین شرکت های هاستینگ در جهان است ارائه می شود. این مرکز داده در حال حاضر برترین مرکز داده اروپا و سومین مرکز داده در جهان است که هم اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دارای مراکز داده و خدمات است. او وی اچ دارای پهنای باند 14 ترابایت بر ثانیه است و از دیگر ویژگی های این مرکز داده بزرگ در جهان می توان به امنیت فیزیکی بسیار بالا، زیرساخت های همیشه در دسترس، مطابقت با بالاترین استانداردهای بین المللی، تحقیق و توسعه و نوآوری مستمر و انتخاب دقیق محله ها اشاره کرد.

مکان هایی که او وی اچ برای مراکز داده خود در نظر گرفته است به گونه ای انتخاب می شوند که از نظر فیزیکی کمتر از 200 کیلومتر فاصله داشته باشند تا همیشه از فعال بودن سیستم خود مطمئن باشند.

سرور اختصاصی آلمان در مرکز داده هتزنر که یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست در اروپا و جهان می باشد ارائه می شود. یکی از قابلیت های مراکز داده این شرکت، امکان مدیریت و استفاده از فایروال سخت افزاری با قابلیت دفع حملات سایبری گسترده تا سرعت 750 گیگابیت بر ثانیه است که منجر به افزایش امنیت سایت و کاربران آن می شود. پهنای باند هر یک از سرورهای این مرکز داده برابر با 1024 مگابایت بر ثانیه (1 گیگابیت بر ثانیه) است که سرعت و کیفیت فوق العاده ای را برای کاربران به ارمغان می آورد.

نتیجه:

با توجه به توضیحات سرورهای اختصاصی و موقعیت مکانی آنها و همچنین تفاوت آنها، اگر قصد راه اندازی وب سایتی با بازدید عمده از ایران و همچنین سرعت، آپ تایم و کیفیت سرور بالا و از همه مهمتر پشتیبانی تمام وقت دارید برای شما بسیار مهم است، بهترین گزینه برای شما سرور اختصاصی در ایران است. اما اگر به فکر راه اندازی وب سایتی با ترافیک جهانی هستید و همچنین به سروری با پهنای باند خوب، کیفیت بالا و پشتیبانی خوب نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا با انواع سرور های مجازی و روش انتخاب آنها آشنا شوید.