سقوط هلی کوپتر با درگیری نیروهای صلح بین المللی 7 کشته در مصر برجای گذاشت

مقامات اسرائیلی و مصری گفتند که یک هلی کوپتر متعلق به یک نیروی صلح بین المللی در شبه جزیره سینا مصر روز پنجشنبه سقوط کرد و دست کم هفت نفر از جمله چندین آمریکایی کشته شد. هر دو طرف گفتند که این تصادف تصادفی به نظر می رسد.

این مقام اسرائیلی گفت که پنج آمریکایی در میان کشته شدگان هستند. قربانیان دیگر فرانسوی و چک بودند.

مقامات اسرائیلی و مصری گفتند که یک بازمانده در حال انتقال به بیمارستان اسرائیل است. یک مقام مصری گفت: UH-60 Black Hawk در یک مأموریت شناسایی بود و در نزدیکی جزیره تیران سقوط کرد.

نیروهای حافظ صلح بازمانده را به استراحتگاه ایلات اسرائیل منتقل کردند ، جایی که سپس توسط هلی کوپتر اسرائیلی به بیمارستان دورتر از شمال منتقل شد.

هر دو طرف گفتند که به نظر می رسد این سقوط به دلیل نقص فنی بوده و هیچ نشانه ای از حمله هواپیما وجود نداشته است. مشهور است که گروه های مبارز اسلامی وابسته به گروه دولت اسلامی در سینا فعالیت می کنند.

این بالگرد متعلق به نیروهای چند ملیتی و ناظران بود ، یک نیروی بین المللی که توافق نامه صلح 40 ساله بین اسرائیل و مصر را رصد می کند.

سیزده کشور به MFO اعزام می شوند ، از جمله کانادا ، و ایالات متحده بزرگترین گروه را تشکیل می دهد. مسئولیت های آن شامل نظارت بر سطح نیروهای در امتداد مرز و اطمینان از آزادی ناوبری از طریق تنگه تیران است.

این مقام اسرائیلی و مصری خواستند نامشان فاش نشود زیرا آنها مجاز به صحبت با رسانه ها در این مورد نبودند. مقامات نیروهای حافظ صلح هیچ اظهار نظری در انتظار نتایج تحقیقات ندارند.