سناتور جمهوری خواه تیم اسکات نامزدی ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کرد

تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، کارزار انتخاباتی خود را روز دوشنبه آغاز کرد و پیامی خوش بینانه ارائه کرد که امیدوار است بتواند با دو شخصیتی که از مبارزات سیاسی برای تسلط بر میدان مقدماتی اولیه جمهوری خواهان استفاده کرده اند، مقابله کند: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا.

اسکات، تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست سنا، این خبر را در زادگاهش نورث چارلستون در دانشگاه جنوبی، دانشگاه خود و یک مدرسه خصوصی وابسته به کنوانسیون باپتیست جنوبی اعلام کرد.

“حزب و ملت ما در زمان انتخاب ایستاده اند. قربانی یا پیروزی؟” او به هواداران تشویق کرد و افزود: «شکایت یا بزرگی؟

“من آزادی و امید و فرصت را انتخاب می کنم.”

او گفت که حزب به نامزدی نیاز دارد که بتواند بیش از پایگاه خود انرژی بدهد.

اسکات بارها دموکرات ها را به خاطر طرح آنچه او نارضایتی های اجتماعی و سیاسی نادرست می خواند، محکوم کرده است. اما ارائه چنین احساساتی در مورد حزبش می‌تواند جایگزینی برای ترامپ باشد، که سال‌ها دروغ‌هایی را در مورد اینکه چطور با تقلب گسترده‌ای که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ رخ نداد، از حضور در دوره دوم محروم شد، تکرار کرده است.

در همین حال، دیسانتیس، فلوریدا را با حمایت از محدودیت‌های جدید بحث‌برانگیز در مورد سقط جنین و حقوق LGBTQ و تلاش برای محدود کردن قدرت شرکتی دیزنی، یکی از قدرتمندترین منافع تجاری ایالت خود، به سمت راست سوق داده است.

اسکات، 57 ساله، برنامه ریزی کرد که پس از آغاز مراسم با اهداکنندگان ایالت داخلی جمع شود، سپس یک گردباد و کمپین دو روزه را به سمت آیووا و نیوهمپشایر آغاز کند، که در رای گیری مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان برای اولین بار پیش می روند.

این گردهمایی اعلامیه شامل دعای افتتاحیه توسط سناتور جمهوریخواه جان تون از داکوتای جنوبی، جمهوری خواه شماره 2 سنا بود که گفت: “من فکر می کنم کشور ما آماده است تا دوباره الهام بگیرد.” سناتور جمهوری خواه مایک راندز، دیگر سناتور داکوتای جنوبی، پیش از این حمایت خود را از اسکات اعلام کرده است.

عکس ترکیبی از دونالد ترامپ و ران دیسانتیس
نزدیکترین رقیب دونالد ترامپ برای نامزدی ریاست جمهوری، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا است، درست است. (گالن مورس، مارکو بلو/رویترز)

با وجود این، تعدادی از سناتورهای برجسته جمهوری خواه از سومین پیشنهاد ترامپ برای کاخ سفید حمایت کرده اند، از جمله لیندسی گراهام، همکار اسکات در کارولینای جنوبی. با این حال، ترامپ لحن آشتی‌جویانه‌ای داشت و از اسکات در یک پست آنلاین در روز دوشنبه استقبال کرد و اشاره کرد که این دو با هم در کاهش مالیات امضا شده توسط دولتش همکاری کردند.

پول دستی

یک منبع قدرت برای اسکات، حساب بانکی کمپین انتخاباتی او خواهد بود. او با پول نقد بیشتر از هر نامزد ریاست جمهوری در تاریخ ایالات متحده وارد رقابت 2024 می شود، با 22 میلیون دلار آمریکا در حساب کمپین انتخاباتی اش در پایان مبارزات انتخاباتی 2022 که می تواند به خزانه ریاست جمهوری خود منتقل کند.

تیم او می‌گوید این پول کافی است تا اسکات با تبلیغات مستمر تلویزیونی در ایالت‌های رای‌گیری اولیه تا دور اول رای‌گیری در سال آینده روی آنتن بماند.

اسکات همچنین در کارولینای جنوبی قاطعانه جمهوری خواه – که در تقویم مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان سومین رای می دهد- با بیش از 20 امتیاز کمتر از شش ماه پیش، دوباره انتخاب شد. مشاوران شرط می‌بندند که می‌تواند اسکات را به یک رقیب جدی برای پیروزی اولیه اولیه تبدیل کند که می‌تواند به او شتاب بیشتری برای ورود به رقابت اولیه بدهد.

اما اسکات تنها گزینه کارولینای جنوبی نیست. فرماندار سابق این ایالت، نیکی هیلی، که زمانی سفیر سابق ترامپ در سازمان ملل نیز بود، ماه ها پیش به طور رسمی وارد رقابت های مقدماتی شد.

مانند سایرین در رقابت های جمهوری خواه، از جمله فرماندار سابق آرکانزاس، آسا هاچینسون و واوک، شرکت ویوک راماسوامی، نویسنده، وظیفه اولیه اسکات پیدا کردن راهی برای برجسته شدن در زمینه ای است که توسط ترامپ و دیسانتیس رهبری می شود، که دومی می تواند پیشنهاد خود را در اوایل این هفته اعلام کند.

یکی از راه هایی که اسکات امیدوار است این کار را انجام دهد، لفاظی خوش بینانه اوست. اسکات که ایمان مسیحی او بخشی جدایی ناپذیر از داستان سیاسی و شخصی او است، اغلب در رویدادهای مبارزات انتخاباتی خود از کتاب مقدس نقل قول می کند، تکیه خود را به راهنمایی معنوی در سخنرانی بیخ و بن خود می گنجاند و حتی نام “ایمان به آمریکا” را در تور شنیداری قبل از راه اندازی خود می گذارد. .

اسکات روز دوشنبه گفت که وعده آمریکا به این معناست که “من و شما می توانیم به اندازه شخصیت، استعداد و استعدادمان بالا برویم.”

به همین دلیل من نامزدی هستم که چپ افراطی بیشتر از همه از آن می ترسد.»

کمیته ملی دموکرات با رد این تصور که اسکات جایگزین زیادی برای سیاست های ترامپ ارائه می دهد، به اعلامیه اسکات پاسخ داد.

جیمی هریسون، رئیس DNC، که در سال 2020 نامزدی ناموفق برای مجلس سنا در کارولینای جنوبی شد، روز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و سناتور را “یک مدافع سرسخت برنامه MAGA” خواند، که اشاره ای به جنبش رئیس جمهور سابق آمریکا را دوباره بزرگ کنیم.