شاهزاده هری برای حضور انفرادی در مراسم تاجگذاری پدر

سخنگوی کاخ باکینگهام روز چهارشنبه گفت که شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری پدرش، پادشاه چارلز، در ماه آینده شرکت خواهد کرد.

به گفته این سخنگوی، مگان، همسر هری، به همراه فرزندانش در کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

این اطلاعیه به گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا کوچکترین پسر پادشاه به دنبال انتقادات بلندپایه و تند وی از خانواده سلطنتی از زمانی که از وظایف سلطنتی در سال 2020 کناره گیری کرد، در این مراسم شرکت خواهد کرد یا خیر، پایان می دهد.

چارلز ماه آینده در مراسمی مملو از شکوه، شکوه و سنت هایی که قدمت آن به 1000 سال پیش می رسد، پس از 70 سال سلطنت مادرش، ملکه الیزابت، که در سپتامبر درگذشت، تاج گذاری خواهد کرد.

سخنگوی کاخ گفت: “کاخ باکینگهام خوشحال است که تایید می کند که دوک ساسکس در مراسم تاج گذاری در کلیسای وست مینستر در 6 می شرکت خواهد کرد.”

دوشس ساسکس با شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت در کالیفرنیا خواهد ماند.

کتاب، مینی سریال افشاگری

آماده‌سازی این رویداد در ماه‌های اخیر تحت الشعاع افشاگری‌های اهانت آمیز هری درباره پدرش و برادرش، ویلیام، وارث تاج و تخت، در خاطرات اخیرش، یک مستند نتفلیکس و یک سری مصاحبه تلویزیونی قرار گرفته است.

هری در مصاحبه ای در ژانویه در پاسخ به این سوال که آیا در صورت دعوت نامه در مراسم تاج گذاری شرکت می کند، گفت: “از الان تا آن زمان ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. اما درها همیشه باز است.”

دو مرد با کت و شلوار و دو زن با لباس‌های تیره برای تماشاچیانی که در پس‌زمینه نشان داده شده‌اند در حالی که در خیابان قدم می‌زنند دست تکان می‌دهند.
از چپ به راست: شاهزاده ویلیام، شاهزاده ولز. کاترین، شاهزاده خانم ولز؛ شاهزاده هری، دوک ساسکس؛ و مگان، دوشس ساسکس، در 10 سپتامبر 2022، دو روز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، برای جمعیتی که در لندن تجمع کرده بودند، دست تکان دادند. (کریس جکسون/گتی ایماژ)

هری از کتابش برای آشکار کردن اصطکاک درون خانواده، از جمله مشاجرات بلند با ویلیام استفاده کرد. سخنگویان پادشاه چارلز و شاهزاده ویلیام از اظهار نظر خودداری کرده اند.

هری ماه گذشته در یک جلسه دادگاه در مورد یکی از شکایت‌هایی که علیه روزنامه‌های بریتانیایی مطرح کرده بود، به شکل غافلگیرکننده‌ای ظاهر شد. بر اساس گزارش ها، وی در این سفر با پدرش ملاقاتی نداشته است.

انتظار می رود که تاجگذاری چارلز مهمانانی از جمله سران کشورهای خارجی و مقامات بلندپایه را به خود جذب کند.

هیئت کانادایی که در مراسم تاجگذاری شرکت خواهد کرد هنوز مشخص نشده است.

جیل بایدن رهبری هیئت آمریکایی را بر عهده خواهد داشت و جو بایدن، رئیس جمهور، دعوت چارلز را در تماس تلفنی که هفته گذشته گزارش شد برای دیدار «در آینده نزدیک» پذیرفت.

تماشا | روزنامه نگار می گوید خانواده سلطنتی در کپسول زمان گیر کرده اند:

روزنامه نگار می گوید خانواده سلطنتی “در کپسول زمان گیر کرده اند”.

با حضور شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز بدون مگان و فرزندانشان، روزنامه نگار و نویسنده برنامه، جنل آلدرد، می گوید که به نظر می رسد خانواده سلطنتی در گذشته گیر کرده اند، در حالی که بقیه جهان به جلو ادامه داده است.