شورای نشویل پس از اخراج، جاستین جونز را به خانه تنسی بازگرداند

یکی از دو دموکرات سیاه‌پوست که هفته گذشته از مجلس تنسی به رهبری جمهوری‌خواهان اخراج شدند، روز دوشنبه پس از رای شورای حکومتی نشویل به بازگرداندن او مستقیماً به مجلس قانونگذاری، دوباره به سمت خود بازگردانده شد.

رای وحدت رویه توسط شورای شهری نشویل، تنها چهار روز پس از سلب کرسی جمهوری‌خواهان، نماینده جاستین جونز را به مقام خود بازگرداند.

جمهوری خواهان هفته گذشته این دو قانونگذار را به دلیل نقش آنها در تظاهرات کنترل اسلحه در صحن مجلس پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه اخراج کردند.

جاستین پیرسون، قانونگذار دیگر، ممکن است روز چهارشنبه دوباره منصوب شود.

قوه مقننه کانتی این اختیار را دارند که جای خالی ایالت تنسی را تا زمانی که یک انتخابات ویژه برای تکمیل باقیمانده دوره دو ساله برگزار شود، پر کنند.

انتخابات ویژه برای کرسی ها در ماه های آینده برگزار خواهد شد. جونز و پیرسون گفته اند که قصد دارند در انتخابات ویژه شرکت کنند.

داگ کوفنر، سخنگوی مجلس نمایندگان جمهوریخواه، کامرون سکستون، اشاره کرد که هرکسی که توسط دولت‌های نشویل و شلبی کانتی برای پست‌های خالی منصوب شود، «بر اساس قانون اساسی به عنوان نمایندگانی در جایگاه قرار خواهد گرفت».

ویلیام لمبرث، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و جرمی فیسون، رئیس حزب جمهوریخواه، گفتند که در صورت بازگرداندن قانونگذاران اخراج شده، از آنها استقبال خواهند کرد.

آنها در بیانیه ای گفتند: “قانون اساسی تنسی راه بازگشتی را برای اخراج فراهم می کند.” در صورتی که هر یک از اعضای اخراج شده مجددا منصوب شود، ما از آنها استقبال خواهیم کرد.

تماشا | جمهوریخواهان تنسی دو دموکرات سیاه پوست را از مجلس اخراج کردند:

2 از 3 دموکرات تنسی به دلیل اعتراض به کنترل اسلحه اخراج شدند

جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری تنسی به برکناری دو دموکرات که هر دو سیاهپوست بودند به دلیل اعتراض در حمایت از کنترل اسلحه رای دادند. اما سومین دموکرات که در تظاهرات شرکت کرد – یک زن سفیدپوست – از رای خود جان سالم به در برد و این نگرانی را ایجاد کرد که نژاد ممکن است یک متن فرعی باشد.

یکی از دموکرات‌ها می‌گوید رنگ پوست عاملی برای اخراج‌ها است

گلوریا جانسون نماینده سومین دموکرات از ناکسویل که هدف اخراج قرار گرفت نیز توجه ملی را در ایالات متحده به خود جلب کرد.

جانسون که سفیدپوست است با یک رای از اخراج در امان ماند. قانونگذاران جمهوری خواه تقسیم آرای خود را اینگونه توجیه کردند که جانسون نقش کمتری در اعتراض داشت: برای مثال او با بلندگو صحبت نمی کرد.

او به خبرنگاران گفت “ممکن است به رنگ پوست ما مربوط باشد.”

اخراج‌ها در روز پنج‌شنبه، تنسی را به جبهه جدیدی در نبرد برای آینده دموکراسی آمریکایی تبدیل کرد و قانونگذاران برکنار شده را به کانون توجه ملی سوق داد.

دو مرد سیاهپوست و یک زن سفیدپوست با دستان به هم پیوسته و بلند شده به نشانه پیروزی ایستاده اند
نماینده جاستین پیرسون، نماینده جاستین جونز و نماینده گلوریا جانسون (از چپ به راست) هنگام خروج از درهای مجلس در ساختمان کنگره ایالت تنسی در 3 آوریل، دست های خود را بالا نگه می دارند. جانسون، سمت راست، تنها کسی بود که سه قانونگذار دموکرات توسط اعضای جمهوری خواه از مجلس اخراج نمی شوند. (نیکول هستر/شبکه ​​USA Today/رویترز)

رقابت اختلاف جمهوری خواهان یک موضوع بود

تنش های سیاسی زمانی بالا گرفت که این سه نفر به صدها تظاهرکننده پیوستند که ماه گذشته ساختمان کنگره ایالت را جمع کردند و خواستار تصویب اقدامات کنترل اسلحه شدند.

در حالی که معترضان گالری‌ها را پر کردند، قانون‌گذاران با صدای بوق به جلوی مجلس نزدیک شدند و در شعار شرکت کردند.

این صحنه چند روز پس از تیراندازی در مدرسه میثاق، یک مدرسه خصوصی مسیحی که در آن شش نفر از جمله سه کودک کشته شدند، آشکار شد.

نمایندگان اخراجی تیم های حقوقی خود را پر کرده اند. اریک هولدر که در زمان باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان دادستان کل خدمت می کرد، اکنون نماینده جونز است.

وکلای جونز و پیرسون روز دوشنبه در نامه ای نوشتند: «جهان در حال تماشای تنسی است. “هر گونه اقدام تلافی جویانه حزبی، مانند رفتار تبعیض آمیز با مقامات منتخب، یا تهدید یا اقداماتی برای جلوگیری از بودجه برای برنامه های دولت، اقدامات غیرقانونی بیشتر است که نیاز به جبران دارد.”

رهبران جمهوری‌خواه گفته‌اند که اخراج‌ها، مکانیزمی که از زمان جنگ داخلی آمریکا فقط چند بار مورد استفاده قرار گرفته است، هیچ ارتباطی با نژاد نداشت و در عوض برای جلوگیری از ایجاد سابقه‌ای که قانون‌گذاران در روند کار مجلس از طریق اعتراض تحمل می‌کردند، ضروری بود.

اخراج عموماً به عنوان مجازاتی برای قانونگذارانی که متهم به سوء رفتار جدی هستند، در نظر گرفته شده است، نه اینکه به عنوان سلاحی علیه مخالفان سیاسی استفاده شود.

تماشا کردن | چگونه تیراندازی در مدرسه نشویل توسط برخی قانونگذاران سیاسی شده است:

چگونه تیراندازی در مدرسه نشویل به نبردهای سیاسی جدید منجر شد | در مورد آن

این هفته، جهان شاهد یک تیراندازی جمعی دیگر در مدرسه ای در آمریکا بود که سه دانش آموز 9 ساله و سه کارمند آن کشته شدند. اندرو چانگ بحث می کند که چگونه این تیراندازی در مدرسه به طور خاص توسط برخی قانونگذاران سیاسی شده است.