طوفان سوپرسل فلوریدا برای ساعت ها ادامه داشت و منجر به بارندگی ویرانگر و جاری شدن سیل شد

بسیاری از هواشناسان می گویند آنچه در روز چهارشنبه بر فراز فورت لادردیل پارک شد – که منجر به بارندگی های بی سابقه برای شهر فلوریدا شد – یک ابر سلول بود، نوع رعد و برق قوی که می تواند گردبادهای قاتل و تگرگ را در مسیری شدید، سریع، اما کوتاه ویرانی ایجاد کند. گفت.

نتیجه نهایی بیش از 63.5 سانتی متر باران و جاری شدن سیل در فورت لادردیل در 6 تا 8 ساعت بود. به گفته مورخان آب و هوا، این رتبه در یک دوره 24 ساعته در میان سه شهر برتر در شهرهای بزرگ ایالات متحده قرار گرفت، پس از 68.5 سانتی متر در هیلو، هاوایی، در سال 2000 و 67.3 سانتی متر در پورت آرتور، تگزاس، در سال 2017.

شاون بهاتی، هواشناس سرویس ملی هواشناسی در میامی، گفت: «برای شرایط، در یک دوره شش ساعته، میزان کاهش تقریباً 1 در 1000 احتمال وقوع در یک سال مشخص است.

گرگ کاربین، رئیس شعبه پیش بینی در مرکز پیش بینی آب و هوای اداره ملی اقیانوسی و جوی، گفت: در حالی که ممکن است در جاهای دیگر در سواحل آمریکا اتفاق بیفتد، فلوریدا دارای توپوگرافی مناسب، آب گرم فراوان و سایر شرایط مطلوب است.

کاربین گفت، درست دو روز قبل از بارش باران، دیوید راث پیش‌بینی‌کننده مرکز پیش‌بینی آب‌وهوا به همکارانش گفت که شرایط مشابه 25 آوریل 1979 بود، زمانی که کمی بیش از 40 سانتی‌متر باران در فورت لادردیل بارید.

هوای گرم اقیانوس سوخت را تامین می کرد

کاربین گفت: معمولاً سلولی مانند آن ظرف 20 دقیقه “خود را خاموش می کند” یا حداقل به حرکت خود ادامه می دهد. کاربین گفت، اما در فورت لادردیل، سوپرسل بین سیستم های آب و هوایی مخالف در آرامش بود.

“شما این گرما و رطوبت شدید را داشتید که فقط به سلول تغذیه می کرد، و چون کمی چرخش داشت، در اصل مانند یک خلاء عمل می کرد و تمام آن رطوبت را به هسته اصلی سیستم می خورد. استیو بوون، هواشناس و مدیر ارشد علمی GallagherRe، یک کارگزار بیمه اتکایی جهانی، گفت. اساساً همچنان خود را دوباره شعله ور می کند.»

ماشین‌ها و زباله‌ها در یک خیابان سیل‌زده نشان داده می‌شوند.
وسایل نقلیه رها شده روز پنجشنبه در یک خیابان سیل زده در فورت لادردیل، فلوریدا نشسته اند. (جو رادل/گتی ایماژ)

رایان مائو، دانشمند ارشد سابق NOAA، گفت: آنچه کلیدی بود، «در دسترس بودن هوای گرم اقیانوس از جریان خلیج فارس اساساً بی نهایت بود».

مائو و کاربین گفتند که عوامل دیگر شامل یک سیستم کم فشار قوی با بادهای خلاف جهت عقربه‌های ساعت است که در خلیج مکزیک می‌چرخد. تفاوت دمایی بین زمین کمی خنک‌تر در فلوریدا و آب‌های گلف استریم 80 درجه بیشتر وجود داشت. به این برش باد اضافه کنید، یعنی زمانی که باد در جهت مخالف در ارتفاعات بالا و پایین جریان دارد و به چرخش کمک می کند.

“عادی در حال تغییر است”: بارندگی های 1 روزه بیشتر مشاهده شده است

بسیاری از این شرایط به خودی خود غیرعادی نیستند، از جمله موقعیت گلف استریم. اما هنگامی که آنها به روشی دقیق ترکیب شدند، مانند یک حلقه تغذیه مداوم عمل کرد.

بوون گفت: «ما همچنان شاهد این تغییرات هوای هزار ساله در شهرهای بزرگ هستیم. “کل تعریف عادی در حال تغییر است.”

مردی نشان داده می شود که در داخل خانه ای قدم می زند و آب تا ساق پاش است.
سانتیاگو روخاس روز پنجشنبه برخی از اقلام را از خانه سیل زده خود در فورت لادردیل نجات می دهد. (جو رادل/گتی ایماژ)

فیزیک بیان می‌کند که آب و هوای گرم‌تر رطوبت بیشتری را در هوا نگه می‌دارد، حدود چهار درصد بیشتر برای هر درجه فارنهایت (هفت درصد برای هر درجه سانتی‌گراد). مایکل مان، دانشمند آب و هوای دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گفت: اما گرم شدن هوا همچنین شدت طوفان ها را افزایش می دهد و این سطح رطوبت را تقویت می کند.

و سپس آن رطوبت به صورت باران می بارد.

پروفسور جیسون فورتادو، پروفسور هواشناسی دانشگاه اوکلاهما، در ایمیلی گفت: بارندگی های یک روزه “در چند دهه گذشته از نظر فراوانی و بزرگی افزایش یافته و در دهه های آینده نیز در هر دو دهه افزایش خواهد یافت.” این رویدادهای بارندگی شدید همراه با افزایش سطح دریا در سواحل فلوریدا باید به عنوان یک زنگ بیداری برای ساکنان جنوب فلوریدا در مورد خطرات شدیدی که تغییرات آب و هوایی برای آنها ایجاد می کند، عمل کند.

در همین حال، ساکنان آسیب دیده به پاکسازی ادامه می دهند.

دختر جوانی در حال پارو زدن با کایاک در خیابانی پر آب به همراه دختر جوان دیگری که در پس‌زمینه با آب تا ساق پا راه می‌رود، نشان داده می‌شود.
مارتینا اسپیرینگ در حالی که الیو بیشاپ روز پنجشنبه در خیابان وایلی در هالیوود فلوریدا در میان آب قدم می‌زند، با کایاک پارو می‌زند. (مایک استوکر/سن-سنتینل فلوریدا جنوبی/آسوشیتدپرس)

در محله Edgewood در فورت لادردیل، کریستوفر آلفونسو و تونی ماندیکو، همسایه‌های 50 ساله، گفتند که خانه‌هایشان به احتمال زیاد خسارت کلی است.

آلفونسو گفت: «آن طوفان… ساعت‌ها و ساعت‌ها بر سر ما بارید. او با اشاره به خانه‌های فشرده با حیاط‌های کوچک، گفت: «این همه آسفالت، بتن، بدون چمن – جایی برای [the water] رفتن.”

خطوط هوایی مجبور به لغو یا تغییر پرواز به فرودگاه فورت لادردیل شدند که تا ساعت 5 صبح روز جمعه بسته بود. یکی از سخنگویان گفت که Southwest حدود 50 پرواز را تا صبح جمعه لغو کرد و این تعداد ممکن است افزایش یابد. این شرکت هواپیمایی به مشتریان این امکان را می دهد که بدون پرداخت هزینه اضافی، پروازهای میامی و پالم بیچ را دوباره رزرو کنند.

بر اساس گزارش FlightAware، بیش از 650 پرواز روز پنجشنبه در فورت لادردیل لغو شد.

در همین حال، مدارس شهرستان بروارد روز جمعه تعطیل می ماند.