طوفان ویران شده در شمال شرقی فیلیپین در اثر طوفان جدید تلنگر می شود

یک توفان هنگام عبور از روی طوفان شمال شرقی فیلیپین ، رودخانه ها را متورم کرده و مناطق کم ارتفاعی را طغیان کرد ، جایی که امدادگران روز پنجشنبه برای فرار از آبهای در حال فرار ، به مردم کمک کردند.

مقامات امداد و نجات گفتند که حداقل سه نفر کشته شده اند – دو نفر در استان کامارینس نورت و دیگری در شهر تانای در استان ریزال.

توفان وامکو از شمال مانیل بین استان های بولاکان و پامپانگا عبور کرد و درختان را سرنگون کرد و برق را از بین برد. مقامات پیش از این گفته بودند که نزدیک به 200000 نفر ، برخی با زور ، از مناطق آسیب پذیر ساحلی و کم ارتفاع تخلیه شده اند.

مقامات گفتند که حدود 1.9 میلیون خانوار در مترو مانیل و استانهای مجاور بی برق هستند. بسیاری از تیرهای برق سرنگون شده ، خطوط برق خراب شده و ترانسفورماتورهای برق آسیب دیده اند.

رئیس جمهور رودریگو دوترته از اجلاس آنلاین سران جنوب شرقی آسیا استراحت کرد تا با هلی کوپتر بر فراز مناطق آسیب دیده پرواز کند.

“به عنوان رئیس جمهور به شما تضمین می دهم كه دولت شما تمام تلاش خود را در جهت كمك به صورت پناهگاه ، كالاهای امدادی ، كمك مالی و مشاوره پس از فاجعه انجام خواهد داد. مطمئن باشید ، دولت هیچ كسی را پشت سر نخواهد گذاشت. ما از این بحران عبور خواهیم كرد ، “دوترته در یک خطاب تلویزیونی گفت.

در حین برخورد Typhoon Vamco در روز پنجشنبه در رودریگز ، استان ریزال ، فیلیپین ، امدادگران از قایق های لاستیکی برای نجات ساکنان گرفتار در یک روستای سیل زده استفاده می کنند. (عزرا آکایان / گتی ایماژ)

افسر جورج اورسابیا ، رئیس گارد ساحلی به رادیو DZBB گفت ، تیم های نجات در مناطق سیل زده در استان ریزال مستقر شدند.

مارسی تئودورو ، شهردار شهر ماریکینا گفت که وزش شدید باد یک شب خطوط برق را سرنگون کرد و بسیاری از مناطق را بدون برق و خدمات اینترنتی ترک کرد. باران های شدید همچنین مناطق زیادی را تحت آب گرفت و رودخانه ماریکینا متورم شد. بسیاری از مردم شهر ماریکینا منتظر نجات از پشت بام ها بودند.

وی به رادیو DZBB گفت: “مناطق زیادی وجود دارد که در طول تاریخ دچار آبگرفتگی نمی شوند اما اکنون مانند تالار شهر باتلاق می شوند.”

مارک تیمبال ، سخنگوی آژانس واکنش به حوادث دولت ، گفت که 363 تیم نجات متشکل از 1000 امدادگر با حداقل 40 قایق لاستیکی مستقر شده اند.

مقامات روز پنجشنبه چندین عملیات نجات را انجام دادند زیرا ده ها هزار خانه در زیر آب غرق شدند. پروازها و حمل و نقل گسترده در مانیل و همچنین کار در ادارات دولتی به حالت تعلیق درآمد. (عزرا آکایان / گتی ایماژ)

این توفان بامداد پنجشنبه حداکثر وزش باد پایدار 130 کیلومتر در ساعت داشت. این هواپیما با سرعت 30 کیلومتر در ساعت در حال حرکت به سمت غرب به شمال غربی بود و به سمت دریای چین جنوبی در حرکت بود.

آژانس اصلی مقابله با بلایای دولت از رسانه ها درخواست کرده بود که هشدارهای طوفان را در مناطق شمال شرقی ویران شده توسط طوفان قبلی ، گونی ، اعلام کند و گفت پیام های این آژانس به دلیل آسیب دیده بودن سیستم های مخابراتی توسط تلفن های همراه قابل ارسال نیست.

گونی ، یکی از قوی ترین توفان های جهان در سال جاری ، منجر به کشته یا مفقود شدن بیش از 30 نفر شد و بیش از 270،000 خانه را خراب کرد یا تخریب کرد ، بسیاری در روستاهای ساحلی. ده ها هزار نفر آواره مانده اند.

فیلیپین هر ساله حدود 20 طوفان و طوفان گرمسیری را تحت تأثیر قرار می دهد. این مکان در “حلقه آتش” اقیانوس آرام واقع شده است ، جایی که زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی رایج است ، این کشور را به یکی از کشورهای مستعد در برابر فاجعه تبدیل کرده است.

در حالی که آب ها در ماریکینا روز پنجشنبه افزایش می یابد ، ساکنان پلیس را نجات می دهد. (آرون فاویلا / آسوشیتدپرس)