طوفان گرمسیری اتا با کلیدهای فلوریدا برخورد می کند. انتظار می رود طوفان شود

یک طوفان گرمسیری استوایی یکشنبه شب ، چند روز پس از ترک تعداد زیادی کشته و بیش از 100 مفقود در مکزیک و آمریکای مرکزی ، در ماتکومبی کلید فلوریدا فرود آمد.

مرکز ملی طوفان های ایالات متحده در میامی هشدارهای طوفان و طوفان را برای کلیدهای ریف اقیانوس تا خشکی تورتوگاس ، از جمله خلیج فلوریدا اعلام کرد.

مقامات فلوریدا سواحل ، بنادر و سایت های آزمایش COVID را بستند ، حمل و نقل عمومی را تعطیل کردند و از ساکنان خواستند که از خیابان دور نشوند. چندین پناهگاه نیز در میامی و فلوریدا كیز برای ساكنان در خانه های سیار و مناطق كوچك افتتاح شد. شهرستان بروارد نیز روز دوشنبه آموزش حضوری را تعطیل کرد و به نظر می رسید میامی نیز برای انجام همان کار آماده است.

یکشنبه شب ، مقامات در لادرهیل ، فلوریدا ، به گزارش اتومبیلی که به داخل کانال سوار شده بود ، پاسخ دادند. عکس های گرفته شده توسط واحدهای آتش نشانی در صحنه حدود 48 کیلومتری شمال میامی نشان می دهد که نجاتگران در حال جستجوی آنچه که به نظر می رسید در زیر آب پارک شده در نزدیکی یک پارکینگ است ، بودند.

بر اساس بیانیه مسئول اطلاعات عمومی Lauderhill Fire ، آتش نشانان یک نفر را از اتومبیل بیرون کشیده و بیمار را در شرایط بحرانی به بیمارستان منتقل کردند. پاسخ دهندگان به جستجوی دیگران ادامه می دادند.

مردم در این سیلاب که از ویدیوی رسانه های اجتماعی مورخ یکشنبه گرفته شده ، در آب جاری شده از طوفان اتا در فورت لادردیل ، فلوریدا قدم می زنند. (مورگان شاتاک / رویترز)

یکشنبه شب اتا دارای حداکثر وزش باد پایدار 100 کیلومتر در ساعت بود و مرکز آن در حدود 45 کیلومتری شرق-شمال شرقی ماراتون ، فلوریدا و 115 کیلومتری شرق-شمال شرقی کی وست بود. در حال حرکت با سرعت 22 کیلومتر بر ساعت از غرب به شمال غربی بود.

طوفان رودخانه ها را متورم کرد و مناطق ساحلی کوبا را که 25000 نفر از آنها تخلیه شده بود ، جاری کرد. اما گزارشی از مرگ و میر گزارش نشده است.

اتا قبلاً به کوبا برخورد کرد ، حتی در حالی که جستجوگران در گواتمالا هنوز در حال حفاری برای افرادی بودند که احتمالاً در اثر رانش زمین و آتش سوزی باران دفن شده اند. مقامات روز یکشنبه تعداد کشته شدگان در آنجا را از 15 نفر به 27 نفر اعلام کردند و گفتند که بیش از 100 نفر در گواتمالا مفقود شده اند ، بسیاری از آنها در رانش زمین در سان کریستوبال وراپاز مفقود شده اند.

حدود 60،000 نفر در گواتمالا تخلیه شده اند.

حداقل 20 نفر نیز در جنوب مکزیک کشته شده اند و مقامات محلی در هندوراس 21 نفر را گزارش کرده اند ، اگرچه آژانس ملی فاجعه فقط هشت نفر را تأیید کرده است.