فایزر می گوید داده های اولیه نشان می دهد واکسن COVID-19 مثر است

Pfizer می گوید که بررسی زودهنگام داده های واکسن نشان می دهد ممکن است عکسبرداری 90 درصد در جلوگیری از COVID-19 مثر باشد ، نشان می دهد که این شرکت در اواخر این ماه در حال راه اندازی است تا یک برنامه استفاده اضطراری را به تنظیم کننده های ایالات متحده ارائه دهد. این واکسن یکی از هفت واکسنی است که کانادا از قبل سفارش داده است.

اعلام روز دوشنبه به معنای قریب الوقوع بودن واکسن نیست: این تجزیه و تحلیل موقت ، از یک هیئت نظارت بر نظارت بر داده ها ، 94 عفونت را که تاکنون در یک مطالعه ثبت شده است که تقریباً 44000 نفر را در ایالات متحده و پنج کشور دیگر ثبت نام کرده است ، بررسی کرد.

Pfizer Inc جزئیات بیشتری در مورد این موارد ارائه نداد و هشدار داد که ممکن است با پایان یافتن مطالعه میزان محافظت اولیه تغییر کند. حتی فاش کردن چنین داده های اولیه بسیار غیر معمول است.

دکتر بیل گروبر ، معاون ارشد توسعه بالینی Pfizer ، به آسوشیتدپرس گفت: “ما در موقعیتی هستیم که بالقوه می توانیم امیدوار باشیم.” “ما بسیار تشویق شده ایم.”

مقامات تأكید كرده اند كه احتمالاً واكسنی قبل از پایان سال نرسیده است و منابع اولیه محدود جیره بندی خواهد شد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده و جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، اوایل روز دوشنبه درباره اخبار Pfizer اظهار نظر کردند.

بایدن با شور و اشتیاق از نتایج اولیه استقبال می کند ، اما هشدار داد که واکسیناسیون گسترده هنوز ماه ها باقی مانده است و آمریکایی ها باید ماسک بزنند و فاصله بدنی خود را حفظ کنند.

بایدن در بیانیه ای گفت: “اخبار امروز خبرهای خوبی است ، اما این واقعیت را تغییر نمی دهد.” “اعلامیه امروز نوید فرصت تغییر آن در سال آینده را می دهد ، اما وظایفی که پیش روی ما قرار دارد اکنون ثابت مانده است.”

ترامپ در توییتر از این تحول استقبال کرد.

نخست وزیر جاستین ترودو گفت این اعلامیه “بسیار دلگرم کننده است”.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: “ما امیدواریم که یک واکسن در اوایل سال آینده در حال آمدن باشد. ما در انتهای تونل شاهد نوری هستیم.”
کانادا برای حداقل 20 میلیون دوز واکسن با Pfizer معامله کرده است.

هیچ نگرانی جدی در مورد ایمنی گزارش نشده است

عکسهای ساخته شده توسط Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech در میان 10 نامزد احتمالی واکسن در مراحل آخر آزمایش در سراسر جهان است – چهار مورد از آنها تاکنون در مطالعات بزرگ در ایالات متحده شرکت دیگری از ایالات متحده ، Moderna Inc نیز گفته است که امیدوار است در اواخر این ماه بتوانید برنامه ای را به سازمان غذا و دارو ارسال کنید.

داوطلبان در مطالعات مرحله آخر و محققان نمی دانند چه کسی واکسن واقعی یا یک عکس ساختگی را دریافت کرده است. اما یک هفته پس از دومین دوز مورد نیاز آنها ، مطالعه Pfizer شروع به شمارش تعدادی از علائم COVID-19 و تایید ویروس کرونا کرد.

از آنجا که مطالعه به پایان نرسیده است ، گروبر نمی تواند بگوید که در هر گروه چه تعداد از افراد عفونت داشته اند.

Pfizer دقیقاً تجزیه نکرد که چه تعداد از کسانی که بیمار شده اند واکسن دریافت کرده اند. اثربخشی 90 درصدی نشان می دهد که بیش از هشت مورد از 94 واکسن تزریق نشده است که در دو عکس با فاصله سه هفته تجویز شده است.

Pfizer قصد ندارد مطالعه خود را متوقف کند تا زمانی که 164 عفونت را در بین همه داوطلبان ثبت کند ، تعدادی که FDA توافق کرده است برای نشان دادن میزان عملکرد واکسن کافی است. آژانس روشن کرده است که هر واکسنی باید حداقل 50 درصد موثر باشد.

نتایج توسط متخصصان خارجی بررسی نشده و یا در یک مجله پزشکی منتشر نشده است. توسعه دهندگان واکسن به طور عمومی جزئیات نحوه عملکرد واکسن را با توجه به ناظران مستقلی که بر مطالعه نظارت دارند ، به اشتراک نگذاشته اند.

Pfizer گفت که داده های آن هنگامی که نتایج کل آزمایش را بدست آورد ، مورد بررسی قرار می گیرد.

تماشا کنید | اطلاعات اولیه در مورد اثر بخشی واکسن

Pfizer می گوید که بررسی زودهنگام داده های واکسن خود نشان می دهد این عکس ها ممکن است 90 درصد در جلوگیری از COVID-19 موثر باشد ، اما این اعلامیه به معنی قریب الوقوع بودن واکسن نیست. 3:55

دکتر کریستوفر لابوس ، متخصص قلب و عروق مونترال گفت که نتایج تاکنون “دلگرم کننده” است.

“اکنون یک سوال ، هشدار اساسی که ما با این واکسن خواهیم داشت این است که مصونیت چه مدت طول می کشد؟” او گفت.

گروبر گفت ، هیچ شرکت کننده ای تاکنون به شدت بیمار نشده است. وی نتوانست تجزیه و تحلیل تعداد بسیاری از عفونت ها در افراد مسن را که در معرض بالاترین خطر ابتلا به COVID-19 هستند ، ایجاد کند.

پل هانتر ، استاد پزشکی در دانشگاه East Anglia ، گفت که در مطبوعات این شرکت اثر واکسن هفت روز پس از دوز دوم در جلوگیری از عفونت وجود دارد.

هانتر گفت: “اگر این مسئله پس از تجزیه و تحلیل نهایی همچنان ادامه داشته باشد و مقاله از بررسی همكاران عبور كند ، این نتیجه قابل توجهی است.” “اعلامیه مطبوعاتی حاکی از آن است که اثربخشی 90 درصدی جلوگیری از عفونت و نه فقط بیماری جدی است. واکسنی که از عفونت جلوگیری می کند انتقال ویروس را نیز به میزان چشمگیری کاهش می دهد ، به شرطی که ایمنی حداقل برای یک سال یا بیشتر دوام داشته باشد.”

واکسن های ایالات متحده باید حداقل در 30،000 نفر مورد مطالعه قرار گیرند

شرکت کنندگان فقط در صورت بروز علائم مورد آزمایش قرار گرفتند و اینکه افراد واکسینه شده می توانند آلوده شوند اما هیچ علامتی از خود نشان نداده و ویروس را ندانسته منتشر کنند بدون پاسخ.

FDA الزام کرده است که کاندیداهای واکسن ایالات متحده حداقل در 30،000 نفر مورد مطالعه قرار گیرد. علاوه بر تعداد کافی افراد مسن ، این مطالعات باید شامل سایر گروه های در معرض خطر نیز باشد ، از جمله اقلیت ها و افرادی که دارای مشکلات مزمن سلامتی هستند.

و به شرکت ها گفته است که آنها باید نیمی از شرکت کنندگان خود را برای حداقل دو ماه از نظر عوارض جانبی ردیابی کنند ، دوره زمانی که مشکلات معمولاً از بین می روند. Pfizer انتظار دارد که در اواخر این ماه به آن نقطه عطف برسد ، اما روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ نگرانی جدی در مورد ایمنی گزارش نشده است.

از آنجا که همه گیری هنوز در جریان است ، تولید کنندگان امیدوارند که در حالی که آزمایشات اضافی ادامه دارد ، از دولتهای سراسر جهان برای استفاده اضطراری از واکسن های خود اجازه بگیرند – به آنها اجازه می دهد سریعتر از حد معمول به بازار بروند ، اما نگرانی در مورد میزان دانش دانشمندان درباره عکس ها را افزایش می دهد.

مشاوران علمی FDA ماه گذشته گفتند که آنها نگران هستند که اجازه استفاده اضطراری از واکسن COVID-19 می تواند به اعتماد به نفس در عکس ها آسیب برساند و دشواری یافتن میزان واقعی کارکرد آنها را دشوارتر می کند. آن مشاوران گفتند این بسیار مهم است که این مطالعات گسترده مجاز است تا به پایان برسد.

کانادا در تاریخ 5 آگوست اعلام کرد که سفارش واکسن Pfizer / BioNTech را سفارش داده است. بعداً مشخص شد که 20 میلیون دوز را رزرو کرده است ، با خرید گزینه های بیشتر. با توجه به اینکه این واکسن به صورت دو دوز تجویز می شود ، با فاصله 28 روز ، کانادا در صورت تأیید 10 میلیون نفر را واکسینه می کند.

توزیع واکسن Pfizer / BioNTech از نظر منطقی چالش برانگیز است. BioNTech گفت: مولفه ژنتیکی واکسن پیام رسان RNA باید حمل و ذخیره شود و در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد ذخیره شود.

مدیر عامل Ugur Sahin به رویترز به رویترز گفت ، برای حمل و نقل به و در محل اداره می توان آن را تا پنج روز در دمای یخچال نگه داشت ، افزود که او اطمینان دارد که تدارکات بسیار خوب کار می کند.

سوالی دارید؟

س questionsالات خود را در مورد این و سایر نامزدهای واکسن COVID-19 به آدرس [email protected] ارسال کنید