فرانسه از قوانینی با هدف مبارزه با رادیکالیسم اسلامگرا رونمایی کرد

دولت فرانسه روز چهارشنبه از پیش نویس قانونی با هدف تسلیح بهتر فرانسه در برابر رادیکالیسم اسلامگرا رونمایی کرد ، پروژه ای که توسط رئیس جمهور امانوئل مکرون ترویج می شود تا ریشه های آنچه او “جدایی طلبان” می نامد و موجب تضعیف ملت می شود.

فرانسه از حملات تروریستی اسلام گرایانه بسیاری رنج برده است ، از جمله سر بریدن وحشتناک معلمی که کارتون های کلاس خود از پیامبر اسلام اسلام را نشان داده بود.

این قانون پیشنهادی مدارس خانگی ، مساجد یا انجمن هایی را هدف قرار می دهد که ایدئولوژی مغایر با ارزش های فرانسه را منتشر می کنند ، که مقامات آن را “هیدرا اسلامیست” خوانده اند.

برخی ادعا می کنند که پیش نویس قانون بسیار نرم است ، یا یک مانور سیاسی توسط ماکرون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 برای جلب پیروان راست افراطی است ، و به احتمال زیاد وقتی در ماه های آینده به پارلمان می رود بحث و گفتگوهای پر جنب و جوش وجود دارد.

موضوع بسیار ظریفی است زیرا جمعیت مسلمانان زیادی در فرانسه حدود پنج میلیون نفر تخمین زده شده اند. در قانون پیشنهادی ، با عنوان “حمایت از اصول جمهوری” ، مستقیماً به اسلام ، اسلام گرایی یا مسلمانان اشاره نشده است.

نخست وزیر ژان کاستکس تأکید کرد که “این متنی علیه ادیان یا به ویژه علیه دین مسلمان نیست.” (چارلز پلاتیاو / عکس استخر از طریق آسوشیتدپرس)

محدودیت در آموزش در منزل

نخست وزیر ژان کاستکس تأکید کرد که “این متنی علیه ادیان یا به ویژه علیه دین مسلمان نیست.”

در عوض ، وی گفت ، این “لایحه آزادی ، لایحه حمایت ، لایحه رهایی از بنیادگرایی اسلام گرا” یا سایر ایدئولوژی های مشابه است.

کاستکس ، پس از ارائه پیش نویس قانون به کابینه ، در یک کنفرانس خبری گفت که کسانی که به دنبال “ایجاد تفرقه و گسترش نفرت و خشونت” هستند در قلب “تجزیه طلبی” هستند.

وی گفت جدایی طلبی به ویژه از آنجا خطرناک است که “این مظهر یک پروژه آگاهانه ، تئوریزه شده ، سیاسی-مذهبی با جاه طلبی برای غلبه بر هنجارهای مذهبی بر قانون است.”

کاستکس گفت: “فرانسه” قصد دارد از خود دفاع کند.

از جمله اقدامات قابل توجه ، اجباری بودن مدرسه از سه سالگی و مجاز بودن امکان تحصیل در منزل فقط در موارد خاص. این اقدام با هدف خاتمه بخشیدن به مدارس به اصطلاح مخفی انجام می شود که توسط اصولگرایان با برنامه خاص خود اداره می شوند.

تقسیم کلیسا و دولت را تعمیرات اساسی می کند

مقاله دیگری مساجد را تشویق می کند تا به عنوان عبادتگاه ثبت نام کنند ، تا بتوان آنها را بهتر شناخت. بسیاری از بیش از 2،600 مسجد کشور ، که غالباً دارای مدارس قرآنی هستند ، در حال حاضر طبق قوانین انجمن ها فعالیت می کنند.

بعلاوه ، یک قاضی می تواند هر کسی را که به جرم تحریک تروریسم ، تبعیض ، نفرت یا خشونت محکوم شده است از حضور در مساجد منع کند. بودجه خارجی مساجد اگرچه ممنوع نیست ، اما اگر از 10000 یورو (15500 دلار CDN) فراتر رود ، باید اعلام شود.

Castex گفت ، پیش نویس این لایحه همچنین قانون بسیار گرامی 1905 فرانسه را در مورد جدایی كلیسا و ایالت و تضمین یك ملت سكولار به منظور مدرنیزاسیون و شفاف سازی امور ایمانی ، اصلاح می كند.

نخست وزیر گفت ، تغییر در “اخلاق ، رفتارها و تهدیدها” اصلاحاتی را در قانون سکولاریسم و ​​قانون قدیمی 1901 حاکم بر انجمن ها ضروری می کند.

در بخشي از كرامت انساني ، پيش نويس اين قانون جرمي را مجازات مي كند كه با پرداخت جريمه و حداكثر يك سال زندان براي پزشك ارائه گواهي باكره بودن براي يك زن جوان كه گاهي قبل از تشريفات ازدواج مسلمانان طلب مي شود.

برای از بین بردن ازدواج های اجباری ، در یک اقدام لازم است که زوجین در صورت وجود تردید در رضایت نامه رایگان ، جداگانه برای مصاحبه با یک مقام رسمی ملاقات کنند. اگر شک همچنان ادامه داشته باشد ، مقام باید موضوع را به دادستانی ببرد ، که می تواند ازدواج را منع کند.

کارتهای اقامت فرانسه برای کسانی که چند همسری را انجام می دهند ممنوع است.

قمه زنی به معنای فوریت جدید بود

ماکرون در سخنرانی خود در ماه اکتبر دلایل خود را برای مقابله با افراط گرایی اسلام گرا در همه اشکال بیان کرد.

وی گفت: افراط گرایان می خواهند “نظم موازی ایجاد كنند ، ارزشهای دیگری بسازند ، سازمان دیگری از جامعه را توسعه دهند ، در ابتدا جدایی طلب اما با هدف نهایی كنترل كامل.”

سربریدن معلم در خارج از مدرسه او در ماه اکتبر – توسط یک پناهنده چچنی 18 ساله – ضرورت جدیدی در تأمین ارزشهای فرانسوی ایجاد کرد. کاربران شبکه های اجتماعی به مهاجم از موقعیت معلم و سایر اطلاعات حیاتی اطلاع می دهند.

پیش نویس قانون به خطر انداختن دیگران با انتشار اطلاعات مربوط به زندگی خصوصی یا حرفه ای افراد با هدف شناسایی ، یافتن و قرار گرفتن فرد یا خانواده آنها در معرض خطر فوری ، جرم محسوب می شود.

وزیر دادگستری اریک دوپوند-مورتی گفت که این اقدام از قتل معلم الهام گرفته شده است.