فعالان هنگ کنگی جوشوا وونگ ، اگنس چوو ، ایوان لام به دلیل اعتراض سال 2019 زندانی شدند

جوشوا وونگ ، آگنس چوو و ایوان لام فعالان حامی دموکراسی در هنگ کنگ روز چهارشنبه به اتهامات مربوط به اعتراض غیرمجاز ضد دولتی سال گذشته در مقر پلیس این شهر به زندان محکوم شدند.

وونگ ، که به جرم سازماندهی و شرکت در اعتراض اعتراف کرد ، 13 و نیم ماه در پشت میله های زندان دریافت کرد. چاو که به دلیل شرکت در تظاهرات و تحریک دیگران برای شرکت در این اعتراض به گناه خود اعتراف کرد ، 10 ماه دریافت کرد ، در حالی که لام 7 ماه پس از اعتراف به جرم تحریک دریافت کرد.

این اعتراض در 21 ژوئن سال گذشته برگزار شد و هزاران نفر در حالی که مقر پلیس را علیه زور بیش از حد پلیس علیه معترضان و همچنین یک لایحه استرداد که اکنون پس گرفته شده بود و اجازه می داد مظنونان به سرزمین اصلی چین تحویل داده شوند ، مقرهای پلیس را محاصره کنند.

زندان این سه نفر ، به دلیل حمایت از دموکراسی در هنگ کنگ در داخل و خارج از کشور ، در حالی است که پکن پس از ماه ها اعتراضات ضد دولتی سال گذشته ، که گاهاً شاهد درگیری های شدید بین معترضین و پلیس. در ماه ژوئن ، پکن برای سرکوب مخالفان قانون گسترده امنیت ملی را به هنگ کنگ تحمیل کرد.

این اولین بار است که به چو ، 23 ساله ، حکم زندان می دهند. وونگ 24 ساله و لام 26 ساله پیش از این به اتهامات مربوط به فعالیت آنها زندانی شده بودند.

فعالان هنگ کنگی ، از سمت چپ ، جوشوا وونگ ، ایوان لام و آگنس چو در 22 نوامبر 2020 به دادگاهی در هنگ کنگ می رسند. (وینسان یو / آسوشیتدپرس)