قانونگذاران اخراجی سیاه پوست تنسی می خواهند کرسی های خود را پس بگیرند

دو قانونگذار سابق دموکرات سیاه‌پوست که توسط همکاران جمهوری‌خواه در تنسی اخراج شدند، می‌گویند که می‌خواهند دوباره منصوب شوند، سپس به کرسی‌های خود برگردند، پس از برکناری آنها برای تظاهرات در مجلس نمایندگان که خواستار تصویب اقدامات کنترل اسلحه در پی یک حادثه مرگبار بودند. تیراندازی مدرسه.

شورای متروی نشویل احتمالاً جاستین جونز را مجدداً در جلسه روز دوشنبه به کرسی منصوب خواهد کرد. کمیسیون شهرستان شلبی قصد دارد به زودی زمان تشکیل جلسه برای پر کردن جای خالی اخراج جاستین پیرسون را اعلام کند. به همین ترتیب، کمیسیونرها می توانند پیرسون را که اهل ممفیس است، دوباره نصب کنند.

سومین دموکرات، نماینده گلوریا جانسون از ناکسویل، با اختلاف یک رای از اخراج در امان ماند. جانسون سفیدپوست است و باعث اعتراض به نتایج متفاوت این دو قانونگذار جوان سیاه‌پوست شده است. قانونگذاران جمهوری‌خواه که آرای خود را تقسیم کردند، به نکات جانسون اشاره کرده‌اند که نقش او در تظاهرات کمتر بوده است – برای مثال، او با بلندگو صحبت نمی‌کند.

پیرسون به CBC گفت رزماری بارتون زنده که او و جونز می خواهند به جایگاه خود به عنوان قانونگذار بازگردند.

او روز یکشنبه به خبرنگار سیاسی ارشد رزماری بارتون گفت: “ما شاهد یکی از فاحش ترین سوء استفاده ها از قدرت و دموکراسی با اخراج من، نماینده جونز و همچنین اخراج تهدید شده و قطعنامه های ارائه شده علیه نماینده مجلس نمایندگان گلوریا جانسون بودیم.”

ما مصمم هستیم به مردم و مناطقی که ما را انتخاب کرده‌اند خدمت کنیم و به افرادی که می‌خواهند وضعیت موجود را حفظ کنند و به مسائل پایان دادن به خشونت‌های اسلحه‌ای که در ایالت تنسی می‌بینیم رسیدگی نکنیم، خدمت نکنیم.»

انتخابات ویژه برای این کرسی ها که هنوز تعیین نشده است، در ماه های آینده برگزار می شود.

اخراج ها، تنسی را به جبهه ای جدید در نبرد برای آینده دموکراسی آمریکا تبدیل کرده است. قانونگذاران سابق به سرعت حامیان برجسته ای را جذب کردند. رئیس جمهور جو بایدن با آنها صحبت کرد و کامالا هریس معاون رئیس جمهور از آنها در نشویل بازدید کرد.

جونز به NBC گفت: “می دانید، ما به مبارزه برای رای دهندگان خود ادامه خواهیم داد.” ملاقات با رئیسس و یک چیزی که من فقط می‌خواهم بگویم این است که این حمله علیه ما به همه مردم ایالت ما آسیب می‌زند. دموکراسی به همه ما آسیب می زند.”

تماشا | جاستین پیرسون، قانونگذار اخراجی، با رزماری بارتون از شبکه سی‌بی‌سی صحبت می‌کند:

“این عادی نیست”: قانونگذار دموکرات تنسی از اخراج خود به دلیل پیوستن به تظاهرات کنترل اسلحه

جمهوری خواهان تنسی روز پنجشنبه دو قانونگذار دموکرات را به دلیل نقش داشتن در تظاهراتی که خواستار کنترل بیشتر اسلحه پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در نشویل بودند، از مجلس قانونگذاری ایالت اخراج کردند. جاستین جی. پیرسون، یکی از قانونگذاران اخراج شده، با رزماری بارتون زنده در مورد آنچه در این هفته در مجلس قانونگذاری ایالت رخ داد و معنای آن برای دموکراسی صحبت کرد.

در رأی‌گیری جداگانه در روز پنجشنبه، اکثریت اکثریت جمهوری‌خواه جونز و پیرسون را اخراج کردند، این اقدام باعث شد حدود 140000 رأی‌دهنده در مناطق عمدتاً سیاه‌پوست در نشویل و ممفیس، بدون نمایندگی در مجلس نمایندگان باشند.

پیرسون و جونز در تلافی نقش خود در اعتراض هفته قبل، که پس از تیراندازی در مدرسه در نشویل که منجر به کشته شدن شش نفر از جمله سه دانش‌آموز جوان شد، اخراج شدند.

جانسون پیشنهاد کرده است که نژاد احتمالاً عاملی در برکناری جونز و پیرسون بوده است، اما او نه، و به خبرنگاران گفت که “ممکن است به رنگ پوست ما مربوط باشد.”

پیرسون این احساس را در مصاحبه خود با CBC تکرار کرد.

او گفت: «در این شرایط نمی‌توان به اپتیک‌های آشکار و آنچه زیربنای این موضوع است توجه نکرد.

کامرون سکستون، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه گفت که این یک “روایت نادرست” است.

“مایه تاسف است، [Johnson is] سکستون روز جمعه به فاکس نیوز گفت: تلاش برای ایجاد نژادپرستی سیاسی در این مورد، که هیچ چیزی در این مورد وجود نداشت.

تماشا | انتقادها نسبت به اخراج نمایندگان تنسی افزایش یافته است:

انتقادها برای اخراج سیاستمداران تنسی بر اساس خطوط نژادی افزایش می یابد

دو رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، مجلس ایالتی تحت رهبری جمهوری‌خواهان تنسی را پس از رای به برکناری دائمی دو سیاه‌پوست جوان دموکرات از کرسی‌هایشان محکوم کردند. اما آنها کنار نمی روند و همچنین اتهاماتی مبنی بر اینکه حذف آنها نمونه ای از نژادپرستی بود نیز وجود ندارد.

رهبران حزب جمهوری خواه گفتند که اقدامات اخراج – که از زمان جنگ داخلی فقط چند بار استفاده شده است – برای جلوگیری از ایجاد سابقه ای ضروری است که اختلالات قانونگذاران در روند مجلس از طریق اعتراض قابل تحمل باشد.

پیرسون گفت که ساختمان دولتی یک “محیط کاری سمی” بوده است. او به بررسی دقیقی که برای پوشیدن یک داشیکی مشکی – لباسی شبیه تونیک که در غرب آفریقا نشأت می‌گیرد – برای جلسه، به جای کت و شلوار و کراوات، اشاره کرد.

پیرسون در ادامه گفت: «این مربوط به عدم تعلق ما به این نهاد است، زیرا آنها از تغییراتی که در جامعه ما در حال رخ دادن است و صدایی که در حال افزایش است می ترسند. با مطبوعات آشنا شوید.

زنی در حالی که دستش را در هوا بلند می کند پشت تریبون صحبت می کند.
هریس روز جمعه در دانشگاه فیسک در نشویل سخنرانی می کند. (جورج واکر چهارم/آسوشیتدپرس)