قانونگذار سابق هنگ کنگ می گوید پس از تلاش برای تبعید ، حسابها مسدود شده است

تد هوی ، قانونگذار سابق هنگ کنگ ، روز یکشنبه گفت به نظر می رسد حساب های بانکی محلی وی پس از اینکه گفت برای ادامه فعالیت های دموکراتیک خواهان تبعید در انگلیس است ، مسدود شده است.

هوی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به رویترز گفت که حساب های بانکی متعلق به وی ، همسر و والدینش در بانک چین چین هنگ کنگ ، HSBC و بانک هنگ سنگ مسدود شده است. وی جزئیات بیشتری نداد.

فعالان دموکراسی می گویند پس از اعمال قانون امنیتی چین در مرکز مالی در ماه ژوئن ، اوضاع در مستعمره سابق انگلیس بدتر شده است و مجازات حبس ابد در مورد پکن به عنوان براندازی ، جدایی ، تروریسم یا تبانی با نیروهای خارجی است.

چین ، که به هنگ کنگ درجه بالایی از خودمختاری را نوید می دهد ، محدود کردن حقوق و آزادی ها را انکار می کند ، اما مقامات هنگ کنگ و پکن پس از اعتراضات ضد دولتی در سال گذشته و لغو شهر ، به سرعت در تلاشند تا مخالفت ها را از بین ببرند.

رسانه های محلی گزارش دادند که حداقل پنج حساب به ارزش صدها هزار دلار آمریکا متعلق به هوی و خانواده اش ، که هم اکنون در انگلیس هستند ، از روز شنبه غیرقابل دسترسی بوده است.

South China Morning Post هنگ کنگ گزارش داد ، هوی با بانک ها تماس گرفت و به او گفته شد که “اظهاراتی” روی حساب های او وجود دارد ، اما کارکنان از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند.

سخنگوی بانک هانگ سنگ از طریق ایمیل به رویترز گفت: “ما در مورد جزئیات حساب های فردی توضیحی نمی دهیم.” HSBC و BOC بلافاصله به درخواست های نظر پاسخ ندادند.

هوی روز پنجشنبه گفت که پس از مواجه شدن با اتهامات کیفری متواری شده و خواهان تبعید در انگلیس خواهد شد.

هوی هفته گذشته با دعوت رسمی قانونگذاران دانمارکی به کپنهاگ وارد شد ، یکی از فعالان طرفدار دموکراسی که ماه گذشته دستگیر شد و به اتهام اخلال در روند قانونگذاری متهم شد.

روز جمعه دفتر امنیتی هنگ کنگ بیانیه ای صادر كرد كه در حالی كه نامی از هوی نبرد ، گفت: “فرار با پر كردن وثیقه و استفاده از بهانه های مختلف مانند اصطلاح” تبعید “برای جلوگیری از مسئولیت ، اقدامی شرم آور ، ریاكارانه و ناجوانمردانه است. “

هوی یکی از چندین قانونگذار مخالف بود که ماه گذشته در اعتراض به برکناری چهار همکار خود در اقدامی که آنها فشار دیگری از سوی پکن برای سرکوب دموکراسی در این شهر خواندند ، شورای قانونگذاری هنگ کنگ را ترک کرد.