قانونگذار فلوریدا ممنوعیت سقط جنین پس از 6 هفته بارداری را تصویب کرد

مجلس قانونگذاری فلوریدا که تحت سلطه جمهوری خواهان است، روز پنجشنبه ممنوعیت سقط جنین پس از شش هفته بارداری را تصویب کرد، پیشنهادی که توسط فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، در حالی که او برای نامزدی مورد انتظار ریاست جمهوری آماده می شود، حمایت کرد.

انتظار می رود دیسانتیس این لایحه را امضا کند و به قانون تبدیل شود. فلوریدا در حال حاضر سقط جنین بعد از 15 هفته را ممنوع می کند.

این ممنوعیت به دسانتیس یک پیروزی سیاسی کلیدی در میان رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواه خواهد داد، زیرا او در حال آماده شدن برای راه اندازی نامزدی ریاست جمهوری بر اساس نام تجاری ملی خود به عنوان یک استاندارد محافظه کار است.

این سیاست همچنین پیامدهای گسترده تری برای دسترسی به سقط جنین در سراسر جنوب به دنبال تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته که Roe v. Wade را لغو کرد و تصمیمات مربوط به سقط جنین را به ایالت ها واگذار کرد، خواهد داشت.

آلاباما، لوئیزیانا و می سی سی پی سقط جنین را در تمام مراحل بارداری ممنوع کرده اند، در حالی که جورجیا این عمل را پس از تشخیص فعالیت قلبی که حدود شش هفته است ممنوع کرده است.

جنا پرسونز-مولیکا، نماینده جمهوری خواه، که این لایحه را در مجلس تصویب کرد، گفت: “ما این فرصت را داریم که بحث ملی درباره اهمیت حفاظت از زندگی و دادن فرصت به هر کودکی برای به دنیا آمدن و یافتن هدف خود را رهبری کنیم.”

دموکرات ها و گروه های حامی سقط جنین از پیشنهاد فلوریدا به عنوان افراطی انتقاد کرده اند زیرا بسیاری از زنان هنوز پس از شش هفته متوجه بارداری خود نمی شوند.

دو نماینده ایالتی پس از تصویب لایحه ممنوعیت سقط جنین پس از شش هفته بارداری، در مجلس قانونگذاری فلوریدا در آغوش گرفتند.
نمایندگان ایالتی جنیفر کانادا، چپ، و جنا پرسونز-مولیکا، روز پنجشنبه پس از تصویب این ممنوعیت توسط قانونگذار تحت سلطه جمهوری خواهان، در آغوش گرفتند. (آلیسیا دیوین/تالاهاسی دموکرات/آسوشیتدپرس)

این لایحه دارای استثناهایی است، از جمله برای نجات جان این زن. سقط جنین برای حاملگی هایی که شامل تجاوز جنسی یا زنای با محارم باشد تا هفته 15 بارداری مجاز است، مشروط بر اینکه زن مدارکی مانند دستور منع یا گزارش پلیس داشته باشد. دیسانتیس این مقررات را معقول خوانده است.

داروهای مورد استفاده در سقط جنین های ناشی از دارو – که اکثریت داروهای ارائه شده در کشور را تشکیل می دهند – طبق لایحه فلوریدا فقط می توانند شخصا یا توسط پزشک تجویز شوند.

به طور جداگانه، دسترسی سراسری به قرص سقط جنین میفپریستون در دادگاه به چالش کشیده شده است.

ممنوعیت شش هفته ای فلوریدا تنها در صورتی اعمال می شود که ممنوعیت 15 هفته ای فعلی این ایالت در یک چالش حقوقی مداوم که در مقابل دادگاه عالی ایالتی است که توسط محافظه کاران کنترل می شود، تایید شود.

مایک بلتران، نماینده جمهوری خواه، که گفت استثنائات این لایحه و بازه زمانی شش هفته ای نشان دهنده سازش است، گفت: «من نمی توانم به هیچ لایحه ای فکر کنم که بتواند از افرادی که آسیب پذیرتر از این قانون هستند حمایت بیشتری کند.

برخی ممنوعیت ها دموکرات ها را تقویت کرده است

ممنوعیت سقط جنین در میان برخی از محافظه‌کاران مذهبی که بخشی از رای‌دهی جمهوری‌خواهان هستند، رایج است، اما این موضوع باعث شده است که بسیاری دیگر به دموکرات‌ها رأی دهند. جمهوری خواهان در هفته ها و ماه های اخیر در انتخابات با محوریت دسترسی به سقط جنین در ایالت هایی مانند کنتاکی، میشیگان و ویسکانسین شکست خورده اند.

“ما چیزی یاد نگرفتیم؟” فنتریس دریسکل، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان درباره انتخابات اخیر در ایالت های دیگر گفت. “آیا ما به رای دهندگان خود و مردم فلوریدا و آنچه آنها می خواهند گوش نمی دهیم؟”

دیسانتیس که اغلب خود را در خط مقدم مسائل مربوط به جنگ فرهنگی قرار می دهد، گفته است که از ممنوعیت شش هفته ای حمایت می کند، اما در این لایحه به طرز غیرمعمولی ملایم به نظر می رسد.

او اغلب گفته است: “ما از قوانین حامی زندگی استقبال می کنیم.”

انتظار می‌رود دیسانتیس پس از پایان جلسه در ماه مه نامزدی ریاست‌جمهوری خود را اعلام کند، در حالی که کاخ سفید بالقوه او تا حدودی به دلیل سیاست‌های محافظه‌کارانی که توسط اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس ایالتی تصویب شده است، تقویت شده است.

دموکرات‌ها، بدون قدرت در هر سطحی از حکومت ایالتی، عمدتاً به تاکتیک‌ها و اعتراضات برای مخالفت با این لایحه روی آورده‌اند، که به راحتی هر دو مجلس را با آرای عمدتاً حزبی به تصویب رساندند. مجلس سنای ایالت هفته گذشته آن را تصویب کرد و مجلس نیز پنجشنبه این کار را انجام داد.

یک سناتور دموکرات و رئیس حزب دموکرات فلوریدا در جریان تظاهراتی در تالاهاسی علیه ممنوعیت شش هفته ای بازداشت و متهم به ورود غیر قانونی شدند.

در آخرین اقدام برای به تعویق انداختن تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان در روز پنجشنبه، دموکرات ها ده ها اصلاحیه را برای این پیشنهاد ارائه کردند که همه آنها توسط جمهوری خواهان رد شد.

فلیسیا سیمون رابینسون، نماینده دموکرات، گفت: «سلامتی زنان و حق انتخاب شخصی آنها در حال دزدیده شدن است. بنابراین من می پرسم: آیا فلوریدا واقعاً یک ایالت آزاد است؟