لتونیایی‌ها امروز یک روز تعطیل شگفت‌انگیز داشتند. در اینجا دلیل آن است

لتونیایی‌ها صبح دوشنبه برای رفتن به محل کار از خواب بیدار شدند، اما متوجه شدند که مجبور نیستند.

پس از اینکه تیم ملی هاکی روی یخ بهترین نتیجه خود را در مسابقات قهرمانی جهان به دست آورد، پارلمان آنها نیمه شب برای اعلام تعطیلات تشکیل جلسه داده بود.

لتونی، جایی که هاکی ورزش ملی است، میزبان مشترک مسابقات قهرمانی مردان با فنلاند بود و پیروزی لتونیایی ها در وقت اضافه مقابل ایالات متحده برای مقام سوم با شادی و خوشحالی روبرو شد. کانادا در این مسابقات طلا و آلمان نقره گرفت.

یک هواپیمای ایربالتیک که تیم را از فنلاند به خانه می آورد، روز دوشنبه در ارتفاع کم از مرکز ریگا عبور کرد تا به هزاران هوادار که برای استقبال از تیم جمع شده بودند، خوشامد بگوید.

در ساعت ربع تا نیمه شب یکشنبه، با پوشیدن پیراهن‌های قرمز و سفید تیم ملی، نمایندگان مجلس برای یک جلسه 10 دقیقه‌ای تشکیل جلسه دادند تا به اتفاق آرا تعطیلات را اعلام کنند.

به گفته حامیان این لایحه، این “تقویت واقعیت موفقیت چشمگیر ورزشکاران لتونی در حافظه اجتماعی جامعه” بود.

این لایحه توسط یکی از نمایندگان خندان مجلس که چهره اش به رنگ پرچم ملی رنگ آمیزی شده بود، ارائه شد. یکی دیگر در حالی که سعی می کرد اسامی نمایندگان غایب مجلس را بخواند، با خنده بسیاری از حاضران در سالن به خنده پرداخت.

پس از رای گیری نهایی با تشویق همه حاضران مواجه شد.

اما وقتی سحر پس از نشست نیمه شب شروع شد، سردرگمی در مورد اینکه چه کسی کار می کند و چه کسی کار نمی کند وجود داشت.

جلسات دادگاه لغو شد و مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند، اما امتحانات سراسری برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار شد و کارکنان با نرخ تعطیلات پرداخت می شدند.

آیگارس روستوفسکیس، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لتونی، به شبکه تلویزیونی LSM گفت: کسب‌وکارها خود را در آشفتگی می‌بینند.

چندین بیمارستان برای احترام به قرار ملاقات‌های پزشک باز ماندن را انتخاب کردند.