لیگ های بزرگ ورزشی حرفه ای ایالات متحده به اتحاد ملحق می شوند و تبلیغات شرط بندی مسئولانه را متعهد می شوند

اکثر لیگ‌های بزرگ ورزش حرفه‌ای ایالات متحده، به‌علاوه شرکت‌های رسانه‌ای فاکس و NBCUniversal، در حال ایجاد اتحادی هستند تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات شرط‌بندی ورزشی مسئولانه انجام می‌شود و افراد زیر سن قانونی را هدف قرار نمی‌دهند.

ائتلافی برای تبلیغات مسئولیت‌پذیر شرط‌بندی ورزشی چهارشنبه ایجاد شد که متشکل از لیگ ملی فوتبال، لیگ برتر بیسبال، لیگ‌های مردان و زنان اتحادیه ملی بسکتبال، لیگ ملی هاکی، نسکار، لیگ برتر فوتبال، فاکس و NBCUniversal است.

آنها این گروه را یک اتحاد داوطلبانه برای کنترل نحوه ارائه تبلیغات شرط بندی ورزشی، که همیشه در امواج رادیویی، به صورت چاپی و آنلاین، به مصرف کنندگان ارائه می شود، توصیف کردند.

این شامل توصیه ای است که از تبلیغات “بیش از حد” اجتناب شود.

تشکیل این گروه به دنبال حرکتی در ماه گذشته توسط صنعت کازینو تجاری از طریق انجمن تجاری ملی ایالات متحده، انجمن بازی‌های آمریکا، برای اتخاذ یک کد بازاریابی مسئولیت‌پذیر ورزشی جدید صورت می‌گیرد.

هر دو تلاش، گسترش تبلیغات شرط‌بندی ورزشی را طی پنج سال از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده راه را برای هر ایالتی برای ارائه شرط‌بندی ورزشی قانونی باز کرد، به رسمیت می‌شناسد.

تهدیدهای قانونی در راه است

آنها همچنین یک هدف روشن، اگر اعلام نشده، دارند: تنظیم تبلیغات خود قبل از اینکه دولت وارد عمل شود و این کار را برای آنها انجام دهد.

اعضای نیویورک رنجرز و تامپا بی لایتنینگ در طول یک بازی هاکی در اوایل این ماه روی یخ دیده می شوند.
تبلیغی برای BetMGM در اوایل این ماه در جریان بازی هاکی بین جزیره‌های نیویورک و تامپا بی لایتنینگ در نیویورک روی تابلوها دیده می‌شود. (فرانک فرانکلین دوم / آسوشیتدپرس)

یکی از نمایندگان کنگره نیویورک قانونی را ارائه کرده است که همه تبلیغات شرط بندی ورزشی آنلاین و دیجیتال را ممنوع می کند، و دیگران خواستار مقررات تحمیلی دولت برای تبلیغات شرط بندی ورزشی شده اند.

این گروه در بیانیه‌ای مشترک گفت: «با گسترش قانونی شرط‌بندی ورزشی در سراسر کشور، ما احساس می‌کنیم که ایجاد نرده‌های محافظ در مورد نحوه تبلیغ شرط‌بندی ورزشی برای مصرف‌کنندگان در سراسر ایالات متحده ضروری است.

“هر یک از اعضای ائتلاف احساس مسئولیت می کند که مطمئن شود تبلیغات شرط بندی ورزشی نه تنها برای مخاطبان مناسب مورد هدف قرار می گیرد، بلکه همچنین این پیام با دقت ساخته شده و با دقت ارائه می شود.”

دیوید شوارتز، مورخ قمار در دانشگاه نوادا لاس وگاس، گفت که چشم انداز کنترل دولت بر تبلیغات شرط بندی ورزشی نامشخص است.

او گفت: “من می توانم ببینم که اجتناب از نظارت رسمی فدرال چگونه به نفع لیگ ها و اپراتورها خواهد بود.”

“تبلیغات حوزه ای است که نه فقط مشتریان، بلکه عموم مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. به این ترتیب، ممکن است حتی از کسب و کار واقعی شرط بندی بیشتر دیده شود. قابل درک است که دست اندرکاران می خواهند جلوی این موضوع را بگیرند.”

نگرانی در مورد فراوانی تبلیغات

شاون فلوهارتی، نماینده ایالت ویرجینیای غربی، در سخنرانی روز چهارشنبه در یک انجمن صنعت قمار در آتلانتیک سیتی، گفت که قطعاً نگرانی در میان قانونگذاران ایالتی در مورد فراوانی تبلیغات شرط بندی ورزشی وجود دارد.

Zdeno Chara در تبلیغات DraftKings دیده می شود.
نمایشگری روی یک سطل زباله نشان دهنده بازنشسته NHL-er Zdeno Chara در یک تبلیغ DraftKings در خارج از پارک Fenway بوستون در ماه گذشته است. (چارلز کروپا/ آسوشیتدپرس)

او با اشاره به تبلیغات گسترده این بازیگر برای کتاب ورزشی BetMGM گفت: “اگر با افرادی صحبت می کنید، احتمالاً از دیدن جیمی فاکس در تلویزیون کمی خسته شده اند.”

او گفت که این ائتلاف ایده خوبی است که همچنین نشان می دهد که لیگ ها تشخیص می دهند که نگرانی در مورد احتمال دخالت دولت در مورد تبلیغات شرط بندی ورزشی وجود دارد.

این گروه چندین اصل اساسی دارد، از جمله اینکه شرط بندی ورزشی باید فقط برای بزرگسالانی که در سن قانونی شرط بندی هستند عرضه شود. این که تبلیغات نباید قمار غیرمسئولانه یا بیش از حد را ترویج کند. آنها باید خوش سلیقه باشند و گمراه کننده نباشند. و اینکه ناشران تبلیغات شرط بندی ورزشی باید بررسی های داخلی قوی داشته باشند و شکایات مصرف کنندگان در مورد چنین تبلیغاتی را جدی بگیرند.

کنی گرش، معاون اجرایی توسعه رسانه و تجارت MLB، این گروه را “گام مهم دیگری برای صنعت ما به عنوان شرط بندی ورزشی قانونی ادامه می دهد.”

شرط بندی ورزشی در حال حاضر در 33 ایالت آمریکا به اضافه واشنگتن دی سی قانونی است

گرش گفت: «در حالی که فرصت‌های جدید تعامل طرفداران برای لذت بردن از ورزش خود را به شیوه‌های بیشتری فراهم می‌کنیم، ما باید به نحوه ارائه این گزینه‌های شرط‌بندی ورزشی و اینکه به چه کسی هدایت می‌شوند، آگاه و سنجیده باشیم.

لایه‌بندی کار این ائتلاف در عرصه تبلیغات بر روی تلاش‌های ما برای ترویج قمار مسئولانه و رسیدگی به چالش‌های قمار مشکل‌ساز، منجر به برنامه‌ریزی و اجرای متفکرانه‌تر در سراسر جهان می‌شود.»

دیوید هایهیل، مدیر کل شرط بندی ورزشی برای NFL، گفت که لیگ ها تبلیغات را به عنوان یک جزء مهم رفتار مسئولانه می شناسند.

“شرط بندی ورزشی قانونی راه دیگری را به طرفداران ارائه می دهد تا با ورزش های مورد علاقه خود درگیر شوند، اما همانطور که باید از پیشگیری و تامین منابع مشکل قمار حمایت کنیم، باید مراقب نحوه ارائه و تبلیغ شرط بندی های ورزشی به مصرف کنندگان نیز باشیم و این ائتلاف باید کمک زیادی به این امر کند. آن علت،” او گفت.

مایک مولویهیل، معاون اجرایی فاکس اسپورت، گفت: “ما متعهد هستیم که به هواداران تعاملی مسئولانه و اخلاقی با شرط بندی های ورزشی ارائه دهیم و یکپارچگی بازی ها و پخش های خود را همیشه در خط مقدم نگه داریم.”

کیت وایت، مدیر اجرایی شورای ملی قمار مشکل دار ایالات متحده، این گروه را به دلیل “برداشتن گام هایی برای رهبری صنعت در تغییر فعالانه برای محافظت از مصرف کنندگان” ستایش کرد.