مردی از میسوری به دلیل تیراندازی به نوجوان سیاه پوستی که در خانه او را زد متهم شد

یک مرد سفید پوست 85 ساله که هفته گذشته به یک نوجوان سیاهپوست در جلوی درب خانه اش در کانزاس سیتی، موزون، تیراندازی کرد، به حمله مسلحانه متهم شد و دادستان شهرستان کلی روز دوشنبه گفت که این پرونده جنبه نژادی دارد.

زاخاری تامپسون، وکیل دادگستری در یک کنفرانس خبری گفت که اندرو لستر رالف یارل 16 ساله را که روز یکشنبه پس از مرخص شدن از بیمارستان در حال بهبودی در خانه بود، هدف گلوله قرار داد.

تامپسون بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «می توانم به شما بگویم که این پرونده جنبه نژادی داشت. آخرین اظهارات تامپسون با اظهارات قبلی خود و رئیس پلیس کانزاس سیتی که گفته بودند به نظر نمی رسد نژاد عاملی باشد، در تضاد است.

یارل قرار بود روز پنجشنبه دو برادر کوچکترش را بردارد که به خانه اشتباهی نزدیک شد. لستر به سمت در آمد و به سر یارل شلیک کرد – سپس دوباره به او شلیک کرد.

بر اساس یک دلیل احتمالی، لستر به پلیس گفت که تنها زندگی می کند و به تازگی به رختخواب رفته است که صدای زنگ در را شنید. او گفت که اسلحه‌اش را برداشت و به سمت در رفت، در آنجا مرد سیاه‌پوستی را دید که دستگیره بیرونی در طوفان را می‌کشید و فکر می‌کرد کسی دارد وارد می‌شود.

تامپسون در پاسخ به این سوال که آیا چیزی بین لستر و یارل گفته شده که باعث شود تامپسون فکر کند تیراندازی با انگیزه نژادی بوده است یا خیر، تامپسون گفت که در اسناد اتهام چنین چیزی وجود ندارد.

تامپسون در یک کنفرانس خبری گفت: “ما درک می کنیم که چقدر این موضوع ناامید کننده بوده است، اما می توانم اطمینان دهم که سیستم عدالت کیفری کار می کند و به کار خود ادامه خواهد داد.”

یک ماشین پلیس بیرون از خانه دیده می شود.
یک افسر پلیس روز دوشنبه با ماشین از کنار خانه ای که یارل در آن تیراندازی شد می گذرد. (چارلی ریدل/آسوشیتدپرس)

رهبران جامعه و وکیل خانواده یارل قبلاً خواستار اجرای عدالت برای این نوجوان شده بودند. تامپسون گفت که حکم بازداشت صادر شده است اما لستر هنوز در بازداشت نیست.

این تیراندازی خشم بسیاری را در کانزاس سیتی و سراسر کشور برانگیخت. کشیش ورنون هاوارد، رئیس کنفرانس رهبری مسیحیان جنوبی شهر کانزاس بزرگ، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که صاحب خانه باید فوراً به دلیل آنچه او “جنایت شنیع و مملو از نفرت” خواند، دستگیر شود.

سنای میسوری روز دوشنبه برای یارل یک دقیقه سکوت کرد. سناتور دموکرات لورن آرتور گفت: ما برای عدالت دعا می کنیم.

به بلوک اشتباه رفت

تیراندازی پنجشنبه شب در یک محله طبقه متوسط ​​در شمال کانزاس سیتی رخ داد. یارل برای بردن برادران دوقلوی کوچکترش فرستاده شد. او تلفن همراه خود نداشت و به بلوک اشتباهی رفت، عمه اش، Faith Spoonmore، در صفحه GoFundMe که برای کمک به پرداخت قبوض پزشکی راه اندازی شده بود، نوشت. تا بعد از ظهر دوشنبه، 1.4 میلیون دلار آمریکا جمع آوری شده بود.

به گزارش کانزاس سیتی استار، گریوز گفت که والدین یارل از او خواستند تا برادرانش را در خانه ای در تراس 115 بردارد، اما او به اشتباه به خیابان 115 رفت.

یک جوان برای عکس گرفتن.
عمه او می گوید که یارل یک نوازنده کلارینت باس است که جایزه افتخاری گروه ایالتی میسوری را به دست آورد و چندین ساز را در ارکستر جوانان متروپولیتن کانزاس سیتی می نوازد. (قانون بن کرامپ/آسوشیتدپرس)

اسپونمور نوشت که یارل خود را به داخل خیابان کشید و زنگ در را به صدا درآورد.

اسپونمور نوشت: مرد خانه در را باز کرد، به چشم برادرزاده ام نگاه کرد و به سر او شلیک کرد. وقتی یارل روی زمین افتاد، “مرد دوباره به او شلیک کرد.”

اسپونمور نوشت که یارل به سه خانه مختلف نزدیک شد “قبل از اینکه بالاخره کسی موافقت کرد که به او کمک کند پس از اینکه به او گفته شد با دستانش روی زمین دراز بکشد.” آسوشیتدپرس به طور مستقل نتوانست این حساب را تایید کند.

اسپونمور نوشت، یارل یک نوازنده کلارینت باس است که جایزه افتخاری گروه ایالتی میسوری را به دست آورد و چندین ساز را در ارکستر جوانان متروپولیتن کانزاس سیتی می نوازد. بیانیه ای از ناحیه مدرسه شهر کانزاس شمالی، یارل را به عنوان “یک دانش آموز عالی و یک موسیقیدان با استعداد” توصیف کرد.

اسپونمور گفت یارل از نظر جسمی خوب عمل می کند، اما از نظر عاطفی باید بر آسیب های روحی زیادی غلبه کند.

تا بعدازظهر دوشنبه، خانه ای که تیراندازی در آن رخ داد تخریب شده بود. رنگ اسپری مشکی در کنار خانه یک قلب با “16” در وسط نشان می داد. تخم مرغ ها به شیشه های جلو و در پاشیدند.

قوانین “بایستید” تحت نظارت

این تیراندازی توجه چهره های ملی را به خود جلب کرده است.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور در توییتر نوشت که او و همسرش برای یارل دعا می کنند.

هریس در توییتی نوشت: «بیایید واضح بگوییم: هیچ کودکی نباید در ترس از گلوله خوردن به خاطر زنگ زدن اشتباه در خانه زندگی کند.

گریوز گفت که بازرسان بررسی خواهند کرد که آیا مظنون با قوانین “ایستاده باش” که اجازه استفاده از نیروی مرگبار در دفاع از خود را می دهد، محافظت شده است یا خیر. میسوری در میان حدود 30 ایالت با چنین قوانینی قرار دارد.

مارلین تری، نماینده دموکرات ایالت سنت لوئیس که ریاست انجمن سیاهپوستان قانونگذاری میسوری را بر عهده دارد، در بیانیه ای گفت: «این قوانین جامعه ای از خشونت و ترس ایجاد می کند و در عین حال پوششی را برای کسانی که به دیگران آسیب می زنند، معلول می کنند و می کشند، ایجاد می کند.

پیامی که به دنبال اظهار نظر از سوی فرماندار جمهوری خواه، مایک پارسون، از حامیان سرسخت حقوق اسلحه بود، بلافاصله پس داده نشد.

در یک مورد مرتبط، دو روز پس از تیراندازی یارل، یک زن 20 ساله روز شنبه توسط یک صاحب خانه در شمال نیویورک پس از اینکه ماشینی که او رانده بود به آدرس اشتباهی رساند، کشته شد. جفری مورفی، کلانتر شهرستان واشنگتن گفت که کایلین گیلیس به همراه سه نفر دیگر در یک ماشین به دنبال خانه یکی از دوستان خود بودند.

در حالی که ماشین در حال چرخش بود، کوین موناهان بیرون آمد و دو گلوله شلیک کرد که یکی از آنها به جیلیس اصابت کرد. مقامات محلی گفتند که موناهان به قتل درجه دوم متهم شده است.

معترضان هنگام راهپیمایی در خیابان تابلوهایی در دست دارند.
معترضان برای جلب توجه به تیراندازی یارل در کانزاس سیتی در روز یکشنبه راهپیمایی کردند. (سوزان پفانمولر/ ستاره کانزاس سیتی/ آسوشیتدپرس)