مرد متهم به قتل گانگستر بی سی به تایلند تحویل داده شد

مقامات تایلند روز دوشنبه اعلام کردند متیو دوپری، شهروند کانادایی، در ارتباط با قتل سال گذشته یکی از اعضای باند که با پرواز ویژه نیروی هوایی به بانکوک رسیده بود، با موفقیت به تایلند تحویل داده شد.

جیراهوپ بهوریدیج، کمیسر دفتر تحقیقات مرکزی پلیس سلطنتی تایلند، در یک کنفرانس خبری گفت که دوپر، یک نظامی سابق کانادایی، متهم به قتل جیمی ساندو است.

جیراهوپ گفت: «مرگ با باند سازمان ملل در ارتباط است و با قتل یکی از رهبران باند دیگری به نام عقرب سرخ در کانادا مرتبط است.

دوپری 38 ساله و مرد دوم با سابقه نظامی کانادایی به نام جین کارل لارکام توسط پلیس تایلند متهم شدند که به جزیره پوکت – در حدود 700 کیلومتری جنوب غربی بانکوک – برای قتل ساندو، گانگستر سابق مستقر در آبوتسفورد، متهم شدند. بریتیش میلاد، که در 5 فوریه 2022 توسط دو مظنون در هودی به ضرب گلوله کشته شد.

به گفته CAF، دوپر و لاهرکمپ هر دو به عنوان سرجوخه از نیروهای مسلح کانادا آزاد شدند.

دوپره در آلبرتا دستگیر شد و قبل از استرداد در زندان ماند. لاهرکمپ در یک تصادف مرموز از یک Piper PA 28-140 چهار صندلی که در نزدیکی Sioux Lookout، آنتن، در ساعات اولیه 30 آوریل 2022 پیدا شد، جسد پیدا شد.

مردی با ریش با قابی به تصویر کشیده شده است که روی آن نوشته شده است
ژن کارل لارکمپ قبل از اینکه در 30 آوریل 2022 در یک سانحه هوایی کوچک در انتاریو جسدش را پیدا کند، توسط پلیس کانادا به دلیل قتل ادعایی جیمی ساندو تحت تعقیب بود. (BOLO Top 25/CFSEU ​​BC)

فیلم پلیس تایلند نشان می دهد که دوپره در یک هواپیما با دستبند و توسط پلیس محاصره شده است. پلیس تایلند گفت که این استرداد شامل یک پرواز نیروی هوایی تایلند پس از رد درخواست های خطوط هوایی تجاری برای حمل و نقل به دلیل نگرانی های ایمنی بود.

اینترانی سوماوونگ، دادستان ایالتی، گفت: “ما باید مظنون را دستگیر کنیم تا بتواند تحت سیستم قضایی تایلند تحت تعقیب قرار گیرد.” و افزود که دوپره طبق شرایط استرداد با مجازات اعدام روبرو نخواهد شد.

او گفت: «ما تضمین کرده‌ایم که در تایلند امنیت وجود دارد و اعتبار خود را حفظ کرده‌ایم که این کشور برای زندگی در آن امن است.

دادگاه آلبرتا دسامبر گذشته استرداد دوپره را تایید کرد.