مرد کالیفرنیایی بی گناه اعلام کرد و پس از 33 سال زندان آزاد شد

دادستان منطقه لس آنجلس روز پنجشنبه اعلام کرد مردی کالیفرنیایی که 33 سال را به دلیل اقدام به قتل در زندان سپری کرده بود، بی گناه اعلام شد و آزاد شد.

دانیل سالدانا، 55 ساله، در سال 1990 به اتهام گشودن آتش به روی خودروی حامل شش نوجوان که در حال ترک یک بازی فوتبال دبیرستانی در پارک بالدوین، شرق لس آنجلس، در اکتبر 1989 بودند، محکوم شد. دو دانش آموز مجروح شدند اما از تیراندازی جان سالم به در بردند.

سالدانا در زمان تیراندازی 22 ساله بود و به طور تمام وقت به عنوان کارگر ساختمانی کار می کرد. او یکی از سه مردی بود که متهم به این حمله بودند. سالدانا به شش فقره اقدام به قتل و یک مورد تیراندازی به یک وسیله نقلیه اشغالی محکوم شد. او به 45 سال تا ابد حبس دولتی محکوم شد.

او با دادستان منطقه جورج گاسکون در یک کنفرانس خبری حاضر شد و روز پنجشنبه تبرئه خود را اعلام کرد. او گفت از اینکه آزاد شده است سپاسگزارم.

به گزارش گروه خبری کالیفرنیای جنوبی، سالدانا گفت: “این یک مبارزه است، هر روز از خواب بیدار می شوم و می دانم که شما بی گناه هستید و اینجا من در سلولی محبوس شده ام و برای کمک گریه می کنم.”

او گفت: «خیلی خوشحالم که این روز فرا رسید.

تماشا | سالدانا در مورد چیزهایی که در طول دوران پشت میله های زندان از دست داده صحبت می کند:

مرد کالیفرنیایی پس از 33 سال زندان بیگناه اعلام شد

دانیل سالدانا، که در سال 1990 به ناحق برای تیراندازی در سال قبل محکوم شد، می‌گوید که هر روز از خواب بیدار می‌شد و می‌دانست که بی‌گناه است و معتقد بود روزی فرا می‌رسد که از زندان آزاد می‌شود.

DA از سالدانا عذرخواهی می کند

دفتر گاسکونی پس از اطلاع از این که در ماه فوریه متوجه شد که یک مهاجم محکوم دیگر در جلسه آزادی مشروط در سال 2017 به مقامات گفته بود که سالدانا “به هیچ وجه در تیراندازی شرکت نداشته و در جریان حادثه حضور نداشته است، تحقیقات را آغاز کرد.”

گاسکون گفت، معاون سابق دادستان منطقه در آن جلسه در سال 2017 حضور داشت “اما ظاهرا هیچ کاری انجام نداد” و نتوانست اطلاعات تبرئه کننده را در صورت لزوم با سالدانا یا وکیلش در میان بگذارد.

گاسکون گفت که این باعث شد سالدانا شش سال دیگر را در زندان بگذراند تا اینکه دفتر DA دوباره پرونده را باز کند و او را بی گناه اعلام کند.

دادستان منطقه جزئیات دیگری از این پرونده را فاش نکرد اما از سالدانا و خانواده اش عذرخواهی کرد.

او گفت: «می‌دانم که این دهه‌هایی را که در زندان تحمل کردید، شما را برنمی‌گرداند. اما من امیدوارم که عذرخواهی ما در آغاز زندگی جدید، کمی آرامش را برای شما به ارمغان آورد.»

گاسکون افزود: نه تنها این یک تراژدی است که مردم را به خاطر جنایتی که مرتکب نشده‌اند به زندان وادار کنند، بلکه هر بار که بی‌عدالتی به این بزرگی رخ می‌دهد، افراد واقعی مسئول هنوز برای ارتکاب جنایات دیگر بیرون هستند.