مرد کره جنوبی که متهم به بازکردن درب اضطراری هواپیما شده است با 10 سال زندان مواجه است

به گفته مقامات، مردی که متهم به بازکردن درب خروج اضطراری در حین پرواز در کره جنوبی بود، روز یکشنبه به طور رسمی دستگیر شد و به اتهام نقض قانون امنیت هوانوردی با حداکثر 10 سال زندان روبرو شد.

به گفته پلیس، این مرد 33 ساله در بازجویی های اولیه به بازپرسان گفت که احساس خفگی کرده و سعی کرده به سرعت از هواپیما خارج شود.

12 نفر روز جمعه پس از بازکردن در ایرباس A321-200 خطوط هوایی آسیانا به طور جزئی مجروح شدند که باعث انفجار هوا در داخل کابین و وحشت مسافران شد. برخی شهادت دادند که گوش درد شدیدی داشتند و دیگران را دیدند که فریاد می زدند و گریه می کردند. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که موهای مسافران با وزش هوا به داخل کابین شلاق می‌زند.

معمولاً به دلیل اختلاف فشار هوا در داخل و خارج هواپیما، درهای خروج اضطراری در اواسط پرواز باز نمی شوند. اما در جریان حادثه روز جمعه، به گفته مقامات هواپیمایی آسیانا، این مرد به احتمال زیاد موفق شد در را باز کند زیرا هواپیما در حالی که آماده فرود می شد در ارتفاع پایین پرواز می کرد و اختلاف فشار زیادی وجود نداشت.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی گفت که هواپیما در ارتفاع 700 فوتی (213 متری) بود که مرد در را باز کرد. این هواپیما در یک پرواز یک ساعته از جزیره جنوبی ججو با 200 سرنشین در دائگو آماده می شد. خطوط هوایی آسیانا گفت که آنها شامل ورزشکاران نوجوانی بودند که در راه رفتن به یک مسابقه دو و میدانی بودند.

تماشا | حادثه دلخراش در هواپیما که در ویدئو ثبت شده است:

وحشت در هواپیمای مسافربری کره جنوبی در حالی که مسافر در حین پرواز باز می شود

مسافران یک پرواز خطوط هوایی آسیانا روز جمعه هنگامی که هواپیما برای فرود در فرودگاه بین المللی دایگو در کره جنوبی وارد شد، وقتی مردی درب عقب اضطراری را باز کرد، وحشت کردند. ایرباس A321 در آن زمان بیش از 200 متر در هوا بود. این مرد بلافاصله پس از فرود دستگیر شد.

مرد گفت که تحت استرس است: پلیس

روز یکشنبه، یک دادگاه منطقه ای در دایگو حکم بازداشت رسمی این مرد را تایید کرد. به گفته پلیس دایگو، پلیس پیشتر به دنبال حکم دستگیری با اشاره به وخامت جنایت و احتمال فرار مرد بود.

این مرد که صورتش با یک هودی مشکی، کلاه و ماسک پوشانده شده بود، پیش از بررسی حکم بازداشتش در دادگاه به خبرنگاران گفت: «می خواستم به زودی از هواپیما پیاده شوم».

او در اشاره ای احتمالی به ورزشکاران نوجوان گفت: من واقعا برای بچه ها متاسفم.

یک هواپیمای مسافربری با در باز روی یک آسفالت سنگفرش شده.
هواپیمای شرکت هواپیمایی آسیانا که در این حادثه ناگوار شرکت داشت، در روز جمعه در فرودگاه بین‌المللی دایگو در دایگو پارک شده نشان داده شد. (یون کوان شیک/یونهاپ/آسوشیتدپرس)

پلیس دایگو گفت که آنها تا 20 روز فرصت دارند تا قبل از تعیین اینکه آیا او را برای کیفرخواست احتمالی نزد دادستان می فرستند، تحقیق کنند.

به گفته وزارت حمل و نقل، اگر مجرم شناخته شود، به دلیل نقض قانون امنیت هوانوردی که مسافران را از دست زدن به درهای ورودی، درهای خروج اضطراری و سایر تجهیزات داخل هواپیما منع می کند، حداکثر با حداکثر 10 سال زندان مواجه خواهد شد.

پلیس دایگو گفت مردی که نام خانوادگی اش لی است به آنها گفت که پس از از دست دادن شغل اخیر تحت استرس بوده و می خواهد به زودی از هواپیما خارج شود زیرا درست قبل از فرود احساس خفگی می کند.

افرادی که به بیمارستان منتقل شدند عمدتاً برای مشکلات جزئی مانند مشکلات تنفسی تحت درمان قرار گرفتند.

شرکت هواپیمایی آسیانا در بیانیه ای اعلام کرد که از روز یکشنبه فروش صندلی های خروج اضطراری در هواپیماهای A321-200 174 نفره و A321-200s با ظرفیت 195 صندلی را به عنوان یک اقدام احتیاطی متوقف کرده است. مقامات خطوط هوایی گفتند که لی در نزدیکی خروجی اضطراری نشسته بود.