مسافران به انگلستان از انتظارهای طولانی به دلیل مشکل فنی در دروازه های الکترونیکی ناامید شده اند

مسافرانی که وارد بریتانیا می‌شوند روز شنبه پس از یک مشکل فنی که دروازه‌های مرزی الکترونیکی را در فرودگاه‌های سراسر کشور بسته بود، با تأخیر چند ساعته مواجه شدند و همه مجبور شدند گذرنامه‌های خود را در یکی از شلوغ‌ترین تعطیلات آخر هفته سال بررسی کنند.

وزارت کشور، آژانس دولتی مسئول مهاجرت و مرزها، گفت که در حال تلاش برای اصلاح یک “مسئله سیستم مرزی سراسری” است، اگرچه جزئیاتی در مورد علت این مشکل ارائه نکرد.

اپراتورهای فرودگاه درخواست صبر کردند و بابت تأخیر عذرخواهی کردند زیرا مسافران ناامید در رسانه های اجتماعی عکس هایی از صف های طولانی در فرودگاه ها از جمله منچستر در شمال انگلیس و هیترو لندن، شلوغ ترین فرودگاه اروپا منتشر کردند.

انتظار می رود که سفر در چند روز آینده به ویژه شلوغ باشد زیرا تعطیلات سه روزه آخر هفته با شروع تعطیلات یک هفته ای برای اکثر مدارس در بریتانیا همزمان است.

وزارت کشور در بیانیه ای گفت: «ما از یک مشکل سیستم مرزی در سراسر کشور که بر ورود به بریتانیا تأثیر می گذارد آگاه هستیم. ما در تلاش هستیم تا مشکل را در اسرع وقت حل کنیم و با اپراتورهای بندری و خطوط هوایی در ارتباط هستیم تا اختلال را برای مسافران به حداقل برسانیم.”

مشکلاتی که از جمعه شب آغاز شد، در حالی رخ می‌دهد که فرودگاه‌ها، خطوط هوایی و اپراتورهای کشتی در بریتانیا تلاش می‌کنند تا حسن نیت خود را با مردم بازسازی کنند، پس از یک سری اشکالات باعث هرج و مرج سفر در تابستان گذشته شد که سفرهای خارجی به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافت.

خانواده ای چمدان ها را از طریق یک فرودگاه شلوغ هل می دهند.
راشل هانیست، نفر دوم از سمت چپ، پس از 90 دقیقه انتظار برای عبور از منطقه کنترل گذرنامه در روز شنبه، از کانادا به فرودگاه هیترو می رسد. (کین چونگ/آسوشیتدپرس)

گیت های گذرنامه الکترونیکی موانع خودکار سلف سرویس هستند که برای سرعت بخشیدن به پردازش اسناد سفر طراحی شده اند. این سیستم با استفاده از فناوری تشخیص چهره، هویت مسافر را در برابر داده های ذخیره شده در تراشه در پاسپورت آنها تأیید می کند.

به گفته وزارت کشور انگلیس، اکنون 270 دروازه در 15 بندر هوایی و ریلی در بریتانیا وجود دارد. آنها برای افراد بالای 12 سال که دارای گذرنامه از انگلستان، هر کشور عضو اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، ایسلند، ژاپن، لیختن اشتاین، نیوزلند، نروژ، سنگاپور، کره جنوبی، سوئیس و ایالات متحده هستند، آزاد است.

به گفته وزارت کشور، حدود 86 درصد از افرادی که هر ساله وارد بریتانیا می شوند، واجد شرایط استفاده از گیت های الکترونیکی هستند.

هیترو و سایر فرودگاه‌ها قول داده‌اند که هر چه در توان دارند برای کاهش ازدحام انجام دهند.

هیترو در بیانیه‌ای گفت: «ما از یک موضوع سراسری که بر روی eGates که توسط نیروی مرزی اداره می‌شود، آگاه هستیم.

“این مشکل بر تعدادی از مبادی ورودی تاثیر می گذارد و مختص هیترو نیست. تیم های ما با نیروی مرزی همکاری نزدیکی دارند تا به حل مشکل در سریع ترین زمان ممکن کمک کنند و ما همکاران بیشتری برای مدیریت صف ها و تامین رفاه مسافران داریم.” ‘