مشاور فناوری در قتل بنیانگذار Cash App دستگیر شد

به گفته پلیس، یک مشاور فناوری خودخوانده روز پنجشنبه در قتل باب لی بنیانگذار Cash App با چاقو در هفته گذشته در سانفرانسیسکو دستگیر شد.

بیل اسکات، رئیس پلیس سانفرانسیسکو در یک کنفرانس خبری گفت که نیما مومنی 38 ساله به ظن قتل محکوم شده است. بروک جنکینز دادستان منطقه سانفرانسیسکو گفت مومنی به قتل در مرگ لی متهم خواهد شد و انتظار می رود روز جمعه محاکمه شود.

اسکات از ارائه جزئیات در مورد اینکه چگونه مرگ را با مومنی مرتبط می‌کنند یا اینکه این افراد چگونه یکدیگر را می‌شناختند، خودداری کرد. رئیس همچنین از افشای انگیزه احتمالی قتل خودداری کرد.

آرون پسکین، رئیس هیئت مدیره سانفرانسیسکو از دستگیری مظنون در امریویل، حومه سانفرانسیسکو خبر داد.

پلیس ساعت 2:30 بامداد 4 آوریل به وقت محلی لی را با جراحات چاقو در محله رینکن هیل سانفرانسیسکو پیدا کرد. او در بیمارستان درگذشت.

گل‌ها در پای درخت قرار دارند، با یادداشتی که می‌گوید BOB RIP - ما همه دلتنگت خواهیم شد.  و شما همیشه به یاد خواهید ماند.
گل ها روی درختی در مقابل ساختمانی نشسته اند که لی به طور مرگبار با چاقو زخمی شد. (جف چیو/آسوشیتدپرس)

لی به دلیل ایجاد سرویس پرداخت موبایلی پرکاربرد Cash App در حین کار به عنوان مدیر ارشد فناوری شرکت پرداخت Square که اکنون با نام Block شناخته می شود، شناخته می شود. او در زمان مرگش مدیر تولید شرکت ارزهای دیجیتال MobileCoin بود.

مومنی در پروفایل لینکدین خود، خود را «مشاور/کارآفرین فناوری اطلاعات» و همچنین «مالک» شرکتی به نام Expand IT معرفی می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا مومنی وکیلی دارد که بتواند از جانب او صحبت کند یا خیر.

مت دورسی، یکی دیگر از سرپرستان سانفرانسیسکو صبح پنجشنبه در توییتی نوشت: «امیدوارم دستگیری امروز بتواند روند بهبودی و بسته شدن همه کسانی را که تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته اند آغاز کند.

مردم در مقابل لوگوی روی دیوار که روی آن برنامه Cash App نوشته شده راه می روند
لوگوی Cash App در سالن اصلی کنفرانس بیت کوین 2022 در ساحل میامی دیده می شود. (مارکو بلو/رویترز)

رهبران برجسته فناوری در رسانه های اجتماعی به سوگواری درگذشت لی پرداختند و سانفرانسیسکو را به خاطر آنچه که نگرش ضعیف شهر نسبت به جنایت می نامند سرزنش کردند. اسکات و جنکینز روز پنجشنبه با این روایت مخالفت کردند و دادستان به طور خاص از میلیاردر فناوری، ایلان ماسک برای اظهار نظر در مورد این پرونده نام برد.

اسکات گفت: «این ربطی به سانفرانسیسکو ندارد، این به طبیعت انسان مربوط می شود.

خبرگزاری سانفرانسیسکو Mission Local ابتدا از دستگیری مومنی خبر داد.