مقامات المپیک توکیو آماده برگزاری مسابقات آزمایشی از ماه مارس شدند

برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو روز سه شنبه گفتند که آنها توسط یک جلسه ژیمناستیک در آخر هفته تشویق شده اند و اکنون آماده برگزاری مسابقات آزمایشی در اوایل سال آینده هستند.

در دیدار روز یکشنبه 22 ورزشکار روسی ، چینی و آمریکایی وارد ژاپن شدند و با حضور چند هزار هوادار در توکیو شرکت کردند.

هیدماسا ناکامورا ، مسئول تحویل بازی های المپیک توکیو ، در یک جلسه توجیهی آنلاین گفت که اکنون برنامه هایی برای برگزاری مسابقات آزمایشی بیشتر از ماه مارس در دست ساخت است. با این حال ، او نگفت که این شکل ممکن است باشد یا اگر ورزشکاران غیر ژاپنی درگیر شوند.

وی گفت: “ما در حال بحث در مورد نحوه برخورد با COVID-19 همراه با دولت ژاپن و دولت متروپولیتن توکیو هستیم.” “از ابتدای سال آینده ، ما عملیات خود را آغاز می کنیم و اقدامات آزمایشی را در ماه مارس ادامه خواهیم داد.”

برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک موکول شده توکیو بسیار دشوارتر از یک روز یک روزه با حضور چند ده ورزشکار خواهد بود. گزارش ها حاکی از آن است که هیچ کارمند یا ورزشکاری در این نشست از نظر ویروس آزمایش مثبت نداشته است.

ژیمناستیک هایی که وارد ژاپن شدند ابتدا در خانه با قرنطینه روبرو شدند. در توکیو ، آنها در اتاق های هتل منزوی شدند ، اجازه ورود به جهانگردی را ندارند و هر روز آزمایش COVID-19 را انجام می دهند.

مقامات المپیک توکیو ، کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن در تلاشند تا جهانیان را متقاعد کنند که بازیهای به تعویق افتاده با وجود عدم اطمینان در همه گیر بودن بیماری در 23 ژوئیه آغاز می شود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک توماس باخ انتظار می رود که اواخر این ماه در توکیو به هدف خود برسد ، به ویژه با مردم و حامیان مالی محلی که بیش از 3 میلیارد دلار آمریکا برای اجرای بازی ها هزینه کرده اند. باخ ماه گذشته سفر خود را به کره جنوبی لغو کرد ، زیرا ویروس در اروپا دوباره زنده شده است.

اطلاعات اولیه در مورد واکسن مثبت است

در این المپیک 11000 ورزشکار از 206 کشور و سرزمین بیش از دو هفته با هم رقابت می کنند. بازی های تابستانی نیز معمولاً ده ها هزار مقام ، قاضی ، مربی ، رسانه ، صدا و سیما ، حامیان مالی و VIP را جذب می کند.

در پارالمپیک بعدی 4400 ورزشکار شرکت خواهند کرد.

مشخص نیست که چه تعداد هوادار در مکان ها مجاز خواهند بود و اگر هواداران غیر ژاپنی مجاز باشند.

از ناکامورا در مورد اخبار روز دوشنبه که Pfizer Inc گفته است که اطلاعات اولیه در مورد واکسن حاکی از آن است که ممکن است 90 درصد در جلوگیری از COVID-19 موثر باشد ، سال شد.

ناکامورا گفت: “البته ، من اخبار مربوط به واکسن را شنیدم و فکر می کنم همه احساس آرامش کردند.” “همین امر را می توان برای کمیته برگزاری نیز بیان کرد. اما کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم این نیست که به واکسن فکر کنیم زیرا هنوز واکسن نداریم ، بلکه بیشتر روی آزمایش ، فاصله اجتماعی و همچنین همکاری بین ورزشکاران و سایر سهامداران. “

ژاپن حاوی COVID-19 با حدود 1800 مرگ ناشی از ویروس نسبتاً موفق بوده است. مشکل باز کردن مرزها به مناطقی است که ویروس بیداد می کند.

المپیک بسیار پرهزینه است. برگزارکنندگان می گویند که آنها برای تهیه بازیها حدود 12.6 میلیارد دلار هزینه می كنند. اما یک حسابرسی دولتی می گوید این دو برابر است. همه به جز 5.6 میلیارد دلار پول عمومی است. علاوه بر این ، هزینه تأخیر در ژاپن 2 تا 3 میلیارد دلار اضافی تخمین زده می شود.

یک تحقیق در دانشگاه آکسفورد می گوید این ها گرانترین بازی های المپیک تابستانی هستند که ثبت شده است.