مقامات می گویند در حمله روسیه به Zaporizhzhia در جنوب شرقی اوکراین 2 نفر کشته شدند

مقامات اعلام کردند که یک مرد 50 ساله و دختر 11 ساله اش در اوایل روز یکشنبه پس از حمله نیروهای روسی به یک ساختمان مسکونی در شهر Zaporizhzhia در جنوب شرقی اوکراین کشته شدند.

سرویس اورژانس دولتی اوکراین همچنین گزارش داد که یک زن 46 ساله که همسر و مادر قربانیان شناسایی شده بود، از لاشه هواپیما بیرون کشیده شد.

آناتولی کورتف، دبیر شورای شهر گفت که دو موشک در جریان حمله شبانه یک ساختمان را تخریب و ده‌ها ساختمان دیگر را آسیب رساندند.

وی در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشت: مجازات شدید اشغالگران برای این جنگ جنایتکارانه اجتناب ناپذیر است.

امدادگران صبح یکشنبه در میان نوحه‌های آژیرهای حمله هوایی، انبوهی از بتون و دیگر آوار را حفر کردند.

دیوارهای منفجر شده بقایای ذغالی شده اتاق نشیمن خانواده را نشان داد، جایی که یک تلویزیون شکسته شده و کابینت های دیواری شکسته هنوز آویزان بود.

فضای داخلی یک خانه در جریان حملات هوایی.
پرتره های یک دختر 11 ساله کشته شده توسط یک موشک در نزدیکی ساعت که در حمله به خانه ای در Zaporizhzhia، اوکراین متوقف شد. (کاترینا کلوچکو/آسوشیتدپرس)

جسدی که به گفته ساکنان محلی مربوط به مرد کشته شده بود، در یک پتو در همان نزدیکی پیچیده شده بود.

همسایه ویکتور هرانکین 72 ساله گفت: “شرم آور است، آنها یک خانواده جوان بودند.”

یوری مالاشکو، فرماندار منطقه به رویترز گفت که زن مجروح به بیمارستان منتقل شده و در وضعیت وخیمی قرار دارد.

مردان زنی را حمل می کنند که در ساختمانی که در اثر گلوله باران ویران شده بود گیر افتاده بود.
امدادگران در این تصویر که از ویدئوی منتشر شده توسط سرویس اضطراری دولتی اوکراین در اوایل روز یکشنبه گرفته شده است، دیده می شوند که در حال بیرون کشیدن یک زن از زیر آوار ساختمانی در زاپوریژژیا هستند. رویترز گفت که توانسته مکان را تأیید کند، اما نه تاریخ فیلمبرداری نجات را. (سرویس اورژانس دولتی اوکراین/رویترز)

این حمله جدیدترین حمله از مجموعه حملات اخیر به اهداف غیرنظامی در منطقه بود، در حالی که تهاجم تمام عیار مسکو به دومین سال خود کشیده می شود.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه مدعی شد که یک انبار حاوی 70000 تن سوخت در نزدیکی زاپوریژژیا و همچنین انبارهای نظامی اوکراین در مناطق دونتسک و زاپوریژژیا را منهدم کرده است.

این وزارتخانه همچنین گفت که نیروهای روسیه انبارهای ارتش اوکراین را که موشک، مهمات و سایر سلاح های توپخانه ای در مناطق زاپوریژژیا و دونتسک نگهداری می کردند، منهدم کردند.

تماشا | سربازان کانادایی به اوکراینی ها آموزش می دهند که چگونه مین های زمینی را پیدا و خنثی کنند:

خنثی کردن مین های مرگبار اوکراین

مین های مرگبار زمین های زیادی را در اوکراین پوشانده و خطراتی را برای غیرنظامیان و ارتش ایجاد می کند. سربازان کانادایی به اوکراینی ها آموزش می دهند که چگونه خطرات را بیابند و خنثی کنند، مهارتی که برای سال های آینده مورد نیاز خواهد بود.