نامزد نخست وزیری تایلند چند روز قبل از انتخابات زایمان می کند

یکی از نامزدهای محبوب برای نخست وزیری تایلند روز چهارشنبه گفت که مشتاق است تا تنها دو روز پس از زایمان به مسیر مبارزات انتخاباتی بازگردد.

پائونگ‌ترن شیناواترا در یک کنفرانس خبری در بیمارستان بانکوک که در آن به دنیا آمد، گفت که پسر جدیدش بر توانایی او برای جلب حمایت از حزب Pheu Thai خود در کمتر از دو هفته مانده به رای‌گیری تاثیری نخواهد داشت.

او که در کنار همسرش پیدوک سوکساواس نشسته است، گفت: “من معتقدم چیزهای خوب با بچه ها همراه می شوند.” “من معتقدم که کودکان قدرت مخفی من برای کار کردن و هدایت زندگی روزمره هستند.”

نوزاد تازه متولد شده، پروتاسین سوکساواس، در یک دستگاه جوجه کشی چرخان به اتاق آورده شد و قبل از انتقال مجدد به طور خلاصه در رسانه ها نمایش داده شد.

پائونگ‌ترن کوچک‌ترین دختر تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر محبوب اما تفرقه‌انگیز سابق است که با کودتای نظامی در سال 2006 برکنار شد. او همچنین خواهرزاده یینگلاک شیناواترا است که دولتش هشت سال بعد به سرنوشت مشابهی دچار شد.

Paetongtarn در طول دوران بارداری خود مبارزات انتخاباتی انجام داد. او و حزب فیو تای به‌عنوان نامزد مورد علاقه نخست‌وزیر تایلند و دولت بعدی، همواره در صدر نظرسنجی‌ها قرار گرفته‌اند. او چهارشنبه از این فرصت استفاده کرد و تاکید کرد که 100 درصد به یک پیروزی بزرگ اطمینان دارد.

او گفت: “من می خواهم از مردم تایلند بخواهم که محکم بمانند، زیرا این رای مانند رای های دیگر نیست.” “تایلند دیگر نمی تواند فقط به بهترین ها امیدوار باشد. تایلند نیاز به تغییر دارد و تنها حزب Pheu Thai بهترین پاسخ برای مردم تایلند در حال حاضر است.”

نخست وزیر تبعیدی می خواهد نوه اش را ببیند

تحلیلگران پائونگ‌تارن را بابت اجرای عمومی مطمئن او تعریف کرده‌اند، اگرچه محبوبیت باقی‌مانده پدرش یکی از عوامل محبوبیت او، به‌ویژه در میان تایلندی‌های فقیر و طبقه کارگر است. تاکسین، یک میلیاردر پوپولیست، از مردم فقیر در طول سال های قدرتش دفاع کرد و در زمان انتخابات از مزایای آن بهره برد.

تاکسین که از زمان کودتای 2006 در تبعید به سر می برد، دوشنبه پس از تولد در توییتی اعلام کرد که می خواهد برای دیدن نوه هایش به خانه بیاید و این توییت را با “به زودی می بینم” پایان داد. او برای فرار از زندان به دلیل سوء استفاده از قدرت در خارج از کشور زندگی می کند، محکومیتی که او آن را به عنوان انگیزه سیاسی محکوم کرده است.

مردی با تاکسیدو و پاپیون نشان داده شده است.
تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند، در مراسم عروسی دخترش پائونگ تارن، در هنگ کنگ در 22 مارس 2019 نشان داده شد. تاکسین پس از کودتای 2006 مجبور به فرار از تایلند شد. (کین چونگ/آسوشیتدپرس)

Paetongtarn اهمیت این پیام را نادیده گرفت و گفت که این فقط یک بیان طبیعی از پدربزرگ است که “بسیار خوشحال و هیجان زده” بود.

تاکسین یک چهره محبوب اما تفرقه‌انگیز در سیاست تایلند است و این نگرانی وجود دارد که بازگشت او بی‌ثبات‌کننده باشد.

او گفت: «البته چیزهایی که او گفت تأثیر سیاسی خواهد داشت. با این حال، به عنوان یک خانواده، فکر می‌کنم هیچ مشکلی وجود ندارد که به آن امیدوار باشیم، به خصوص وقتی اتفاق خوبی برای خانواده می‌افتد.»

زنی بازوی مردی را در حالی که در محیطی بیرون از خانه برای عکس گرفتن ژست گرفته اند، گرفته است.
حامیان در 20 آوریل 2023 عکسی با نخست وزیر تایلند پرایوت چان اوچا در پارک لومپینی بانکوک گرفته اند. پرایوت در سال 2014 در حالی که یک فرمانده ارتش بود، در یک کودتا قدرت را به دست گرفت. (ساکچای لالیت/ آسوشیتدپرس)

حتی اگر حزب فیو تای در انتخابات سراسری 14 مه به پیروزی بزرگی دست یابد، هیچ تضمینی وجود ندارد که پائونگ تارن نخست وزیر شود.

پست برتر در رای گیری شامل هر دو مجلس پارلمان انتخاب می شود. این شامل سنا نیز می شود که توسط حکومت نظامی به رهبری نخست وزیر و نامزد فعلی پرایوت چان اوچا به جای مردم منصوب شد. پرایوت پس از انتخابات 2019 تمامی آرای سناتورها را به دست آورد.