نخست وزیر انگلیس و رهبر اتحادیه اروپا ملاقات حضوری را به امید دستیابی به توافق بعد از Brexit برنامه ریزی می کنند

مقامات روز دوشنبه گفتند ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس و اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا قصد دارند شخصاً ملاقات کنند تا ببینند آیا یک معامله تجاری در آخرین لحظه قابل چانه زنی است.

جانسون و فون در لاین پس از یک تماس تلفنی طولانی روز دوشنبه گفتند که “اختلافات قابل توجه” در مورد سه موضوع اصلی باقی مانده است. آنها گفتند که در حال برنامه ریزی برای بحث در مورد اختلافات “در یک نشست فیزیکی در بروکسل در روزهای آینده” هستند.

این دو رهبر برای دومین بار طی 48 ساعت در حالی صحبت کردند که تیم های تجاری آنها در مذاکرات متوقف شده در بروکسل قفل شده بودند.

شکایات مربوط به حقوق ماهیگیری ، قوانین رقابت منصفانه و حاکمیت اختلافات آینده همچنان باقی است و تنها سه هفته بیشتر از پایان روابط اقتصادی دو طرف در پایان سال باقی مانده است.

اکنون هر دستیابی به موفقیت باید توسط خود رهبران صورت گیرد.

علیرغم تلاشهای شدید ، بیانیه مشترک جوهسون و فون در لاین گفت که رهبران “توافق کردند که شرایط نهایی کردن توافق نامه به دلیل اختلافات قابل توجه باقی مانده در سه موضوع مهم وجود ندارد: شرایط بازی برابر ، حاکمیت و شیلات.”

در حالی که انگلیس در تاریخ 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد ، از 31 دسامبر در اتحادیه گمرکی بدون تعرفه اتحادیه اروپا باقی مانده است. رسیدن به یک معامله تجاری تا آن زمان اطمینان از عدم تعرفه و سهمیه تجاری کالاهای صادراتی یا وارداتی است توسط دو طرف ، گرچه هنوز هزینه های جدید و کارنامه قانونی وجود دارد.

هر دو طرف از لحاظ اقتصادی در عدم تأمین معامله تجاری رنج خواهند برد ، اما اکثر اقتصاددانان فکر می کنند اقتصاد انگلیس حداقل در کوتاه مدت ضربه بیشتری خواهد دید ، زیرا انگلیس تقریبا نیمی از تجارت خود را با اتحادیه انجام می دهد.

جانسون و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو در 21 نوامبر اعلام کردند که دو کشور به توافق تجاری موقت پس از Brexit رسیده اند. توافقنامه تداوم تجارت کانادا و انگلستان ، حذف تعرفه 98 درصد کالاهای صادراتی بین دو کشور را گسترش می دهد و زمینه را برای مذاکرات برای دستیابی به یک معامله دائمی و جاه طلبانه در سال جدید فراهم می کند.

تماشا کنید | آنچه در مورد معامله تجاری موقت کانادا و انگلیس می دانیم:

دو کشور توافق کرده اند که توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری (CETA) را “تحویل” دهند. 5:35