نمودار خشونت با اسلحه در ایالات متحده

ایالات متحده مرگبارترین سال خود را برای تیراندازی های دسته جمعی رقم می زند، در حالی که موارد قتل و خودکشی که در آن از اسلحه استفاده می شود نیز در سال های اخیر به رکورد بالایی رسیده است.

در اینجا چهار نمودار وجود دارد که وضعیت خشونت با اسلحه را در ایالات متحده نشان می دهد.

کشته های تیراندازی دسته جمعی

در آنچه که شاید واضح‌ترین نگاه به این وضعیت باشد، تعداد تجمعی افرادی که در تیراندازی‌های دسته جمعی در ژانویه سال جاری جان باختند، پیش‌تر از مجموع تلفات در هر یک از پنج سال گذشته بود. 89 قربانی در ماه اول سال جاری جان خود را از دست دادند که بیش از دو برابر 41 قربانی در مدت مشابه سال گذشته است.

سال با یک رشته حوادث پرمخاطب آغاز شد، از جمله تیراندازی در پارک مونتری که در آن 11 نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

توجه به این نکته مهم است که سازمان های مختلف تیراندازی دسته جمعی را متفاوت تعریف می کنند. به عنوان مثال، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) تیراندازی دسته جمعی را اینگونه تعریف می کند: “یک یا چند نفر که فعالانه درگیر کشتن یا تلاش برای کشتن مردم در یک منطقه پرجمعیت هستند.” آرشیو Gun Violence، یک گروه غیرانتفاعی که به حوادث چوب‌برداری اختصاص دارد، تیراندازی دسته جمعی را اینگونه تعریف می‌کند: «چهار نفر یا بیشتر در یک حادثه تیراندازی یا کشته می‌شوند، بدون احتساب تیرانداز». این تعریف اخیر با نحوه تعریف CBC یک تیراندازی جمعی مطابقت دارد.

بر اساس گزارش آرشیو خشونت با سلاح، تا 23 مه، 311 نفر در تیراندازی های دسته جمعی جان خود را از دست دادند.


قتل و خودکشی

تیراندازی‌های جمعی در حالی که توجه رسانه‌ها را به میزان نامتناسبی جلب می‌کند، تنها بخشی از جراحات و مرگ‌های ناشی از اسلحه را شامل می‌شود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، بیش از 48000 مورد مرگ ناشی از اسلحه در ایالات متحده در سال 2021 رخ داد که بیش از نیمی از آنها به عنوان خودکشی (26328) در مقایسه با 20958 قتل مستند طبقه‌بندی شدند.

بر اساس آرشیو Gun Violence، در آن سال 665 قربانی در تیراندازی های دسته جمعی کشته شدند.

هم قتل و هم خودکشی بین سال‌های 2019 و 2021 افزایش قابل توجهی داشته است زیرا ایالات متحده، مانند سایر کشورها، با بحران بهداشت روانی مداوم دست و پنجه نرم می‌کند.

تعداد کمتری از تلفات ناشی از اسلحه تصادفی بوده یا منشا آنها مشخص نشده است.


نحوه مقایسه ایالت ها

با نگاهی به داده‌های سطح ایالت، ایالت‌های جنوبی، از جمله می‌سی‌سی‌پی و لوئیزیانا، از جمله آن‌هایی بودند که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم را در سال 2021 داشتند. گزارش اخیر توسط Everytown for Gun Safety الگوی واضحی را نشان می‌دهد که ایالت‌هایی با قوانین قوی اسلحه کمتر شاهد آن هستند. خشونت با اسلحه


نحوه مقایسه کشورها

بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده در میان دموکراسی ها و اقتصادهای پیشرفته در مورد خشونت با اسلحه یک کشور پرت است. بر اساس گزارش موسسه سنجش و ارزیابی سلامت، در سال 2019، بریتانیا 27 مورد مرگ ناشی از اسلحه، استرالیا با 45 مورد، کانادا 170 و ایالات متحده شاهد 13001 مورد بود. در آن سال پس از مکزیک و برزیل در رده سوم قرار گرفت. با توجه به جمعیت زیاد آن، با بررسی نرخ مرگ و میر در هر 100000 نفر، رتبه قابل توجهی پایین تر است.


یک بسته ایمنی اسلحه دو حزبی در سال 2022 در ایالات متحده به تصویب رسید و به چندین دهه اینرسی قانونی در مورد کنترل اسلحه پایان داد، اما اختلافات عمیق فرهنگی و سیاسی همچنان باقی است.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داد میلیون‌ها آمریکایی بین سال‌های 2019 تا 2021 صاحب اسلحه جدید شدند و بی‌اعتمادی فزاینده، اشتباهات صادقانه مانند به صدا درآوردن زنگ در خانه را به درگیری‌های مرگبار تبدیل می‌کند.