نوجوان سیاه‌پوست پس از کوبیدن در درب اشتباه به سرش شلیک شد

همانطور که اتفاق می افتد6:26نوجوان سیاه‌پوست پس از کوبیدن در درب اشتباه به سرش شلیک شد

یک وکیل خانواده می گوید، پسر 16 ساله ای که پس از کوبیدن در درب اشتباه در کانزاس سیتی، به سرش شلیک شده بود، انتظار می رود بهبودی کامل پیدا کند.

وکیل لی مریت روز چهارشنبه تصویری از خود را به اشتراک گذاشت که در کنار رالف یارل خندان نشسته بود، کمتر از یک هفته پس از جراحی اورژانسی این نوجوان.

مریت گفت: “شما می توانید در تصویر ببینید که او برای یک نوجوان 16 ساله که کمتر از یک هفته پیش مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، عملکرد فوق العاده ای دارد.” همانطور که اتفاق می افتد میزبان نیل کوکسال

او می‌گوید یارل هنوز در گفتار، حرکت و شناخت خود به دلیل آسیب مغزی دچار مشکل است – اما او در حال بهبود است و انتظار می‌رود که از پس آن بربیاید.

مریت با اشاره به اینکه این پسر در فاصله کمتر از 1.5 متری مورد اصابت گلوله قرار گرفت، گفت: “بسیار شگفت انگیز است.” فکر می کنم در آینده چیزهای بیشتری از رالف بشنویم.

اندرو لستر، صاحب خانه 84 ساله سفیدپوست کانزاس سیتی که متهم به تیراندازی به نوجوان سیاه‌پوست شده است، روز چهارشنبه در مورد حمله درجه یک و جنایت مسلحانه خود را بی‌گناه دانست. او روز سه شنبه خود را تسلیم کرد و از آن زمان به قید وثیقه آزاد شده است.

جرم انگاری سیاهی

پلیس گفت: در 13 آوریل حدود ساعت 10 شب، یارل برای بردن برادران دوقلوی کوچکترش رفت اما به اشتباه به خانه اشتباهی رفت، تقریباً یک بلوک آن طرفتر.

دادستان ها گفتند که وقتی نوجوان زنگ را به صدا درآورد، لستر با یک هفت تیر کالیبر 32 دو بار از در شیشه ای به او شلیک کرد و به سر و ساعد او اصابت کرد.

لستر به پلیس گفت که تنها زندگی می‌کند و با دیدن یک مرد سیاه‌پوست در ایوان خانه و فکر کرد که کسی قصد نفوذ به داخل خانه را دارد، “تا حد مرگ” ترسیده است.

در بیانیه آمده است که قبل از تیراندازی هیچ کلمه ای رد و بدل نشد، اما پس از آن، هنگامی که یارل برای دویدن بلند شد، شنید که لستر فریاد زد: “اینجا نرو.”

خانه ای بژ با در چوبی جلویی که رنگ زردش چکه می کند.
خانه اندرو لستر، صاحب خانه 84 ساله سفیدپوست متهم به تیراندازی به رالف یارل نوجوان سیاهپوست، روز سه شنبه در کانزاس سیتی نشان داده می شود. طبق گزارش های منتشر شده، مو یارل به اشتباه به درب لستر رفت تا خواهر و برادرش را بردارد. (Chase Castor/Getty Image)

یارل قبل از اینکه کسی را پیدا کند که با پلیس تماس بگیرد به چندین خانه دوید و درخواست کمک کرد.

همسایه جیمز لینچ که سفیدپوست است به NBC News گفت: “شنیدم کسی فریاد می‌زند: “کمک کن، کمک کن، من تیر خوردم!” پدر سه فرزند دوید و یارل را غرق در خون یافت.

لینچ گفت که نبض پسر را چک کرد و وقتی همسایه دیگری با حوله بیرون آمد، تا رسیدن امدادگران به مهار خونریزی کمک کرد.

نگه داشتن برای اتهامات جنایت نفرت فدرال

لستر در صورت محکوم شدن به اتهام حمله درجه یک ممکن است با حداکثر مجازات حبس ابد روبرو شود. اتهام دیگر وی، اقدام مجرمانه مسلحانه، تا 15 سال حبس دارد.

او روز چهارشنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر شد. در حالی که وکیلش در کنارش بود، با کمک عصا به سمت نیمکت رفت و به طور خلاصه با قاضی صحبت کرد، تصاویر ویدئویی جلسه نشان داد.

لستر روز سه شنبه، یک روز پس از متهم شدنش، تسلیم پلیس شد. او در همان روز با قرار وثیقه 200000 دلاری آزاد شد. شرایط پیوند او شامل نظارت بر تلفن همراهش، ممنوعیت داشتن سلاح “از هر نوع” و شرط عدم ارتباط لستر با یارل یا خانواده اش است.

برخی از مدافعان خواستار متهم شدن او به جنایات ناشی از نفرت شده‌اند، اما زکری تامپسون، دادستان کانتی کلی، گفت که حمله درجه اول یک جنایت سطح بالاتر ایالتی است که مجازات طولانی‌تری دارد.

مریت می‌گوید که از اتهامات جنایی ایالتی «راضی» است، اما امیدوار است که جنایات نفرت فدرال به دنبال داشته باشد. وزارت دادگستری ایالات متحده هیچ اتهامی را اعلام نکرده است و به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

یک جوان برای عکس گرفتن.
خانواده و وکیل او می گویند که یارل – که در اینجا در یک عکس بدون تاریخ قبل از تیراندازی به او نشان داده شده است – در حال بهبودی از یک آسیب مغزی مغزی است، اما به طور قابل توجهی خوب است. (قانون بن کرامپ/آسوشیتدپرس)

تامپسون همچنین گفته است که تیراندازی یک “مولفه نژادی” داشته است – که مریت می گوید به این واقعیت منتهی می شود که “رالف فقط با حضورش در آنجا غیرقانونی فرض شده است.”

وکیل دادگستری گفت: “اگر رالف برای گفتن جنبه داستانی خود در اطراف نبود، کودکی بود که سعی می کرد وارد خانه شود و صاحب خانه سالخورده ای بود که از خود محافظت می کرد.”

ما اجازه داده‌ایم این روایت نادرست درباره جرم‌انگاری سیاه‌پوستان – که از زمان رهایی در ایالات متحده آغاز شد – در طول سال‌ها و سال‌ها و دهه‌ها تا جایی که سیاه‌پوست به‌تنهایی مردی را تا سر حد مرگ بترساند، به قول آقای لستر.

مریت خاطرنشان کرد که لستر تنها پس از اعتراض ملی در مورد تیراندازی که توسط دوستان و خانواده یارل هدایت می شد، متهم شد.

تماشا | راهپیمایی دانش آموزان از طرف رالف یارل:

اعتراضات پس از تیراندازی یک نوجوان سیاه پوست پس از رفتن به خانه اشتباه

یک نوجوان سیاه‌پوست 16 ساله پس از اینکه هفته گذشته برای بردن برادرانش به خانه اشتباهی رفت، هدف گلوله قرار گرفت، در خانه در میسوری دوران نقاهت را طی می‌کند. یک مرد سفید پوست 84 ساله با دو اتهام مواجه است.

او گفت که خانواده از زمان تیراندازی در یک “ترن هوایی عاطفی” بوده اند. وقتی برای اولین بار فهمیدند پسرشان تیرباران شده است، فکر کردند که او می‌میرد. سپس آنها خبر باورنکردنی را دریافت کردند که او تحت عمل جراحی قرار گرفته و می تواند به خانه بازگردد.

“و بعد از آن… خانواده باید مسئولیت را بر عهده می گرفتند – قبل از اینکه من درگیر شوم، قبل از هر چیزی شبیه به آن – [by] مریت گفت که به دنیا بگویم چه اتفاقی می افتد و درخواست کمک کند.

“جامعه به درخواست آنها پاسخ داد و این برای آنها بسیار خوشحال کننده بود. و اکنون آنها در موقعیتی قرار دارند که می توانند واقعاً روی رالف تمرکز کنند و شفا دهند و دور هم جمع شوند.”

مادر از “سطل های اشک” نوجوان تعریف می کند

کلئو ناگبه، مادر یارل، گفت صبح های CBS گیل کینگ هم مجری برنامه بود که پسرش «به طور قابل توجهی خوب» است.

او گفت: “از نظر جسمی، صبح ها سخت است، اما روحیه او در وضعیت خوبی قرار دارد. من از روحیه او قرض می کنم.”

نگبه گفت که این ضربه همچنان مشهود است. او گفت که پسرش “بیشتر زمانی که دوست دارد قادر به برقراری ارتباط است، اما بیشتر آن جا می نشیند و خیره می شود و سطل های اشک فقط روی چشمانش می چرخد.”

او گفت: “می توانید ببینید که او فقط موقعیت را بارها و بارها تکرار می کند، و این فقط جلوی اشک های من را نمی گیرد.”

مریت یارل را – یک دانش آموز ممتاز که در گروه تمام ایالتی کلارینت می نوازد – به عنوان یک مرد جوان شیرین، خجالتی و متواضع توصیف کرد.

جهان به او چشم دوخته است… و چیزی که او به آن می گوید این است که “من نمی فهمم چرا همه دارند چنین معامله بزرگی می کنند.” مریت گفت: “من فقط یک بچه هستم.”

“او همین است. او فقط یک بچه بسیار شیرین است. و من معتقدم که خدا برای او هدفی دارد.”