نوجوان سیاه‌پوست کانزاس سیتی پس از رفتن به خانه اشتباهی برای بردن برادرانش تیراندازی کرد

مقامات در کانزاس سیتی گفتند که تحقیقات در مورد تیراندازی توسط صاحب خانه به یک نوجوان سیاه پوست که برای بردن برادران کوچکترش به خانه اشتباهی رفته است شامل سؤالاتی در مورد اینکه آیا این تیراندازی دارای انگیزه نژادی بوده است یا خیر.

رئیس استیسی گریوز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در مقر پلیس گفت که پلیس به سرعت در حال آماده سازی شواهد برای دادستان ها در تیراندازی روز پنجشنبه است.

گریوز گفت: «می‌خواهم همه بدانند که من گوش می‌دهم، و نگرانی‌هایی که از سوی جامعه دریافت می‌کنیم را درک می‌کنم».

کانزاس سیتی استار گزارش داد که این نوجوان 16 ساله که اعضای خانواده او را در اینترنت با نام رالف یارل شناسایی کرده اند، پنجشنبه شب پس از اصابت گلوله در بیمارستان بستری شد، در حالی که قصد داشت برادران دوقلوی کوچکترش را از خانه یکی از دوستانش بردارد. پلیس گفت که او به خانه اشتباهی رفت و در آنجا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

مقامات تعداد دفعاتی که صاحب خانه به مقتول شلیک کرد یا جراحات وی در کجا بود را تأیید نکردند. پلیس ابتدا اعلام کرد که یارل در وضعیت پایداری قرار دارد، اما آسیب جدی به او وارد شده است. وضعیت فعلی وی اعلام نشده است، به جز اینکه وضعیت او پایدار است.

پلیس تیرانداز یا نژاد او را شناسایی نکرده است، اگرچه بن کرامپ، وکیل حقوق مدنی به ستاره گفت که تیرانداز به نظر سفیدپوست است. اطلاعاتی که مقامات اکنون در اختیار دارند به انگیزه نژادپرستانه بودن تیراندازی اشاره نمی کند، اما گریوز گفت که این جنبه نیز همچنان در دست بررسی است.

گریوز گفت که بازرسان همچنین بررسی خواهند کرد که آیا مظنون تحت حمایت قوانین “ایستاده باش” یا خیر.

در خیابان اشتباه، یکی از اعضای خانواده می گوید

یارل قرار بود برادرانش را از خانه یکی از دوستانش در تراس 115 بیاورد. فیث اسپونمور، عمه این نوجوان، در اینترنت نوشت، او در نهایت زنگ خانه ای در خیابان 115 را به صدا درآورد.

مردی در را باز کرد، یارل را دید و به سرش شلیک کرد. وقتی یارل روی زمین افتاد، مرد دوباره به او شلیک کرد. اسپونمور نوشت، یارل بلند شد و از ملک فرار کرد، اما قبل از اینکه کسی به او کمک کند، مجبور شد در سه خانه مختلف سوال کند.

افسران پلیس کانزاس سیتی گفتند که حدود ساعت 10 شب به وقت محلی پاسخ دادند.

صاحب خانه بازداشت، آزاد شد

گریوز یکشنبه گفت که صاحب خانه روز پنجشنبه بازداشت و در بازداشت 24 ساعته قرار گرفت. کارآگاهان در حین جستجوی محل برای یافتن شواهد، اسلحه استفاده شده را پیدا کردند. مجریان قانون پس از مشورت با دادستانی شهرستان کلی، مظنون را در انتظار تحقیقات بیشتر آزاد کردند.

قانون میسوری به افراد اجازه می دهد تا 24 ساعت برای تحقیقات جنایی در بازداشت باشند. در آن مرحله، فرد باید آزاد یا دستگیر شود و رسماً متهم شود. گریوز گفت که برای دستگیری کسی، مجری قانون به بیانیه رسمی قربانی، شواهد پزشکی قانونی و سایر اطلاعات برای تکمیل پرونده نیاز دارد.

گریوز گفت که به دلیل جراحات این نوجوان، پلیس نتوانسته است بیانیه قربانی بگیرد.

اعتراض محله

شهردار کوئینتون لوکاس، که در کنفرانس خبری شرکت کرد، گفت که پلیس نگرانی جامعه را درک می کند که تیراندازی می تواند انگیزه نژادی داشته باشد. او گفت که برخی از اعضای اداره پلیس در تظاهرات روز یکشنبه در محله ای که تیراندازی در آن رخ داد شرکت کردند تا به نگرانی های جامعه گوش دهند.

لوکاس گفت: “این چیزی نیست که به هیچ وجه نادیده گرفته شده، به حاشیه رانده شده یا کمرنگ شده باشد. این چیزی است که توجه کامل اداره پلیس شهر کانزاس را به خود جلب کرده است.”

کرامپ روز یکشنبه به استار گفت که این خانواده شرکت حقوقی او در فلوریدا را حفظ کرده اند.

کرامپ می‌گوید: «وقتی کسی می‌آید و در خانه‌تان را می‌کوبد، نمی‌توانید بدون توجیه به مردم شلیک کنید، و ضربه زدن به در شما توجیه نیست.» “این مرد باید متهم شود.”

کرامپ وکالت خانواده‌ها را در چندین پرونده پرمخاطب، از جمله پرونده‌های تریون مارتین و مایکل براون، و همچنین احمد آربری، برونا تیلور و جورج فلوید داشته است.

کرامپ گفت که صاحب خانه ابتدا به سر نوجوان شلیک کرد و سپس برای بار دوم پس از افتادن پسر به زمین. این خانواده همچنین لی مریت، وکیل حقوق مدنی مستقر در تگزاس را که قبلاً وکالت خانواده کامرون لمب را بر عهده داشت، که توسط پلیس کانزاس سیتی به ضرب گلوله کشته شد، حفظ کردند. اریک دی والکنار در سال 2019.

کرامپ گفت که با توجه به آنچه خانواده نوجوان به او گفته اند، تیرانداز سفیدپوست است.

او گفت: «نپذیرفتن پویایی نژادی در بازی اجتناب ناپذیر است.

اسپونمور در GoFundMe نوشت، اگرچه یارل “از نظر جسمی خوب عمل می کند، از نظر ذهنی و عاطفی راه طولانی در پیش دارد.” او شروع به جمع آوری پول برای قبوض پزشکی و سایر هزینه های یارل کرد.