نیوزیلند پس از کشته شدن 22 آتشفشان ، 13 مورد اتهام ایمنی را ارائه کرد

مقامات نیوزیلند پس از فوران آتشفشان در جزیره سفید در سال گذشته منجر به کشته شدن 22 نفر ، روز دوشنبه اتهامات نقض ایمنی را علیه 10 سازمان و سه نفر تشکیل دادند.

این جزیره قبل از فوران 9 دسامبر یک مقصد محبوب گردشگری بوده است. اما اکنون بسیاری از مردم س questionال می کنند که چرا به گردشگران اجازه بازدید داده شده است ، خصوصاً پس از آنکه کارشناسان نظارت بر فعالیت های لرزه ای سطح هشدار آتشفشان را دو هفته قبل از فوران افزایش دادند.

مقامات تحت قوانین قانونی نیوزلند فعلاً اسامی متهمان را مخفی نگه می دارند.

اما دو آژانس که به بودجه عمومی اعتماد می کنند ، اعلام کرده اند که آنها در زمره افراد متهم هستند: GNS Science و آژانس ملی مدیریت اضطراری. برخی دیگر که متهم شده اند احتمالاً شامل شرکت های خصوصی است که گردشگران را به این جزیره می بردند. افراد متهم شده یا مدیر شرکت یا مدیر بودند.

جریمه هر یک از سازمانها حداکثر 1.5 میلیون دلار نیوزلند است (1.4 میلیون دلار Cdn). برای هر فرد شارژ شده حداکثر جریمه 300000 دلار استرالیا در نظر گرفته شده است (273،000 دلار Cdn)

تحقیقات پلیس هنوز ادامه دارد

این اتهامات توسط آژانس WorkSafe نیوزیلند مطرح شده و جدا از تحقیقات پلیس در مورد فوران است ، که ممکن است به اتهامات بیشتری منجر شود. خانواده های برخی از کشته شدگان و مجروحان نیز پرونده های خود را مطرح کرده اند.

فیل پارکز ، مدیر اجرایی WorkSafe ، گفت: “این واقعه غم انگیز عمیق غیرمنتظره بود. اما این به معنای غیرقابل پیش بینی بودن آن نیست.”

وی گفت: قربانیان ، شامل گردشگران و راهنمایان ، همه انتظار داشتند كه می توانند به این جزیره بروند ، اعتقاد داشتند كه سازمان های مربوطه شرایط مراقبت از سلامتی و ایمنی آنها را برآورده كرده اند.

بخار فوق گرم

هنگامی که بخار بیش از حد گرم شد ، در جزیره سفید ، نوک آتشفشان زیر دریا که به نام مائوری آن Whakaari شناخته می شود ، 47 نفر زندگی می کردند و بیشتر 25 نفر را که با سوختگی شدید کشته نشده بودند ، باقی گذاشتند.

بسیاری از کشته شدگان و مجروحان جهانگردانی بودند که از استرالیا با کشتی تفریحی رویال کارائیب Ovation of the Seas به مسافرت رفته بودند. از میان کشته شدگان 14 نفر استرالیایی ، 5 نفر آمریکایی ، دو نفر نیوزلندی و یک نفر اهل آلمان بودند.

WorkSafe یک سال مهلت قانونی برای تشکیل پرونده داشت ، به همین دلیل اعلامیه آن نزدیک به سالگرد بود.

نخست وزیر جاسیندا آردرن گفت: “در این زمان ، من می دانم كه تمام افكار مردم نیوزلند با خانواده ها و افرادی است كه دچار خسارت یا جراحت شده اند.” “از اینجا هیچ فرایند ساده ای وجود ندارد. اما این کار WorkSafe است که مطمئن شود اگر سوالی برای پاسخ دادن وجود دارد ، آنها در هدایت هزینه های آن نقش دارند.”