هنگ کنگ 4 قانونگذار طرفدار دموکراسی را در میان سرکوب امنیت ملی اخراج کرد

پس از تصویب قطعنامه ای از سوی پکن که به دولت محلی اجازه می دهد قانونگذاران را از سمت خود برکنار کند ، درصورتی که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب شود ، هنگ کنگ اقدام به رد صلاحیت چهار قانونگذار طرفدار دموکراسی کرده است.

این رد صلاحیت پس از آن صادر شد که کمیته دائمی کنگره ملی خلق ، که جلساتی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار کرد ، قطعنامه ای را تصویب کرد مبنی بر اینکه کسانی که از استقلال این شهر حمایت می کنند یا از تصدیق حاکمیت چین بر شهر خودداری می کنند ، و همچنین اقداماتی را انجام می دهند که امنیت ملی را تهدید می کند یا طبق آژانس خبری دولتی شینهوا ، از نیروهای خارجی بخواهید در امور شهر دخالت کنند باید رد صلاحیت شود.

چهار قانونگذار – آلوین یونگ ، دنیس كوك ، كوك كا كی و كنت لئونگ – تایید كردند كه در كنفرانس مطبوعاتی با مطبوعات رد صلاحیت شدند.

كوك گفت: “از نظر قانونی بودن و قانون اساسی ، بدیهی است كه از نظر ما این امر نقض قوانین اساسی و حقوق ما برای مشاركت در امور عمومی و عدم رعایت تشریفات قانونی است.”

روز دوشنبه ، 19 قانونگذار از اردوگاه طرفدار دموکراسی گفتند اگر پکن برای رد صلاحیت هر یک از نمایندگان طرفدار دموکراسی اقدام کند دسته جمعی استعفا می دهند.

استعفای گسترده توسط اردوگاه طرفدار دموکراسی ، قانونگذار هنگ کنگ را تنها در اختیار نمایندگان طرفدار پکن خواهد گذاشت. اردوگاه طرفدار پکن در حال حاضر اکثریت قوه مقننه شهر را تشکیل می دهد و به نمایندگان اجازه می دهد بدون مخالفت لوایح مورد علاقه پکن را تصویب کنند.

در اوایل سال ، چهار قانونگذار رد صلاحیت شده طرفدار دموکراسی از شرکت در انتخابات قانونگذاری که قرار بود در ماه سپتامبر برنامه ریزی شود ، منع شدند ، قبل از اینکه دولت اعلام کند به دلیل ویروس کرونا ، انتخابات را یک سال به تعویق می اندازد. بعداً پس از به تعویق انداختن این چهار قانونگذار در پست های خود باقی ماندند.

به تعویق انداختن انتخابات توسط اردوگاه طرفدار دموکراسی به عنوان تلاشی برای جلوگیری از تصاحب اکثریت کرسی های قوه مقننه مورد انتقاد قرار گرفت ، پس از برگزاری انتخابات مقدماتی غیررسمی طرفداری از دموکراسی با شرکت بیش از 600000 رأی دهنده برای تصمیم گیری در مورد کاندیداها.

انتظار می رود کری لام ، رهبر هنگ کنگ ، بعداً روز چهارشنبه یک کنفرانس خبری برای رسیدگی به رد صلاحیت ها برگزار کند.