وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو از انتقال آرام – به ریاست جمهوری دوم ترامپ اطمینان می دهد

حتی در حالی که رهبران جهان همچنان خواستار پیروزی خود به رئیس جمهور منتخب آمریکا ، جو بایدن هستند ، وزیر امور خارجه آمریكا روز سه شنبه گفت كه “انتقال آرام” به دونالد ترامپ برای دوره دوم ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

مایک پمپئو به خبرنگاران گفت جهان باید اطمینان داشته باشد که انتقال پس از انتخابات در ایالات متحده روان خواهد بود.

پمپئو در یک کنفرانس خبری وزارت امور خارجه گفت: “انتقال آرام به دولت دوم ترامپ رخ خواهد داد.”

پمپئو نتایج حاصل از نشان دادن پیروزی بایدن را نادیده گرفت و سالات “مضحک” را در مورد اینکه آیا ایالات متحده اعتبار خود را به عنوان قاضی انتخابات سایر کشورها به دلیل ادعاهای اثبات نشده ترامپ از کلاهبرداری در انتخابات از دست داده است ، رد کرد.

او سپس به نظر می رسد پاسخ دقیق تر ارائه دهد ، و گفت ، “ما آماده هستیم. جهان در حال مشاهده آنچه در اینجا اتفاق می افتد است … ما می خواهیم همه آرا را بشماریم … جهان باید اطمینان داشته باشد که انتقال لازم برای اطمینان از موفقیت وزارت امور خارجه امروز و موفقیت آمیز رئیس جمهور که 20 ژانویه ، یک دقیقه بعد از ظهر روی کار است نیز موفق خواهد بود. “

بایدن پاسخ می دهد

اظهارات پمپئو در حالی است که ترامپ همچنان از پذیرش انتخابات و تهدید به پیگرد قانونی خودداری می كند.

ترامپ با طرح ادعاهای بدون پشتوانه تقلب در رای دهندگان ، به گفته شخصی که از اوضاع آگاه است اما مجاز به افشای گفتگوهای خصوصی نیست ، بایدن را از دریافت جلسات جاسوسی اطلاعاتی که به طور سنتی با روسای جمهور ورودی به اشتراک گذاشته می شود منع کرده است.

بایدن بعد از ظهر روز دوشنبه در پاسخ به س aboutال در مورد امتناع ترامپ از پذیرفتن ، به خبرنگاران گفت كه “این كاملاً شرم آور است” ، و او گفت كه فکر نمی كند این به میراث ترامپ كمك كند.

اما بایدن گفت که او اکنون هیچ اقدامی قانونی نمی بیند و اگرچه تهیه توجیهات “مفید” است ، اما “لازم نیست”.

تماشا کنید | بایدن بی توجه به امتناع جمهوری خواهان از تصدیق پیروزی وی:

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، روز دوشنبه گفت که علی رغم انکار پیروزی وی از سوی جمهوری خواهان ، انتقال وی “در حال انجام است”. 0:50

مقاومت ترامپ ، با حمایت جمهوری خواهان ارشد واشنگتن و سراسر کشور ، همچنین می تواند مانع تحقیقات پس زمینه و مجوزهای امنیتی برای تیم امنیت ملی احتمالی بایدن و دسترسی به آژانس های فدرال برای بحث در مورد بودجه و سیاست ها شود.

بایدن بی خیال ظاهر شد و گفت: “واقعیت این است که [Republicans are] مایل نیستیم تصدیق کنیم که در این مرحله به دست آوردیم ، نتیجه چندانی در برنامه ریزی ما و آنچه که اکنون تا 20 ژانویه قادر به انجام آن هستیم ، نیست. ”

به نظر می رسید ترامپ و متحدانش مصمم هستند که انتقال بایدن را تا حد ممکن دشوار کنند.

ترامپ روز سه شنبه از حساب توئیتر خود ادعاهای بدون پشتوانه “سو abuse استفاده از شمارش آرا massive گسترده” را مطرح کرد و پیش بینی کرد که در نهایت در مسابقه ای که قبلاً باخته است پیروز خواهد شد. متحدان وی در کپیتول هیل به رهبری میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا اتهامات بی اساس رئیس جمهور را تشویق کرده اند.

رهبران جهان به بایدن تبریک می گویند

متحدان آمریكا شروع كردند به تصدیق آنچه ترامپ نمی خواهد.

بایدن از طریق ویدئو کنفرانس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ملاقات کرد و با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگو کرد ، در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز گفت که وی “باید برای تبریک انتخاب وی” با بایدن صحبت کند.

جانسون در توییتر خود نوشت: “من مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت بین کشورهایمان و همکاری با او در اولویت های مشترک خود هستیم – از مقابله با تغییرات آب و هوا ، تا ارتقا democracy دموکراسی و بازسازی بهتر از بیماری همه گیر”. “بهتر بساز” شعاری است که بایدن و دولت انگلیس مشترک دارند.

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون روز سه شنبه در کاخ الیزه پاریس با جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا تلفنی صحبت می کند. (ایان لنگسدون / استخر / رویترز)

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه با بایدن گفتگو کرد. در بازخوانی رسمی فراخوان PMO ، ترودو اولین رهبر بین المللی بود که با رئیس جمهور منتخب صحبت کرد.

“نخست وزیر و رئیس جمهور منتخب در مورد اهمیت مشارکت منحصر به فرد کانادا و ایالات متحده توافق کردند و متعهد شدند که برای مبارزه با همه گیر جهانی COVID-19 و حمایت از بهبود اقتصادی پایدار در هر دو کشور و نیمکره همکاری کنند.” بازخوانی

تماشا کنید | ترودو درباره روابط کانادا و ایالات متحده و ریاست جمهوری بایدن صحبت می کند:

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در جریان توجیهی رسانه ای در اوتاوا با خبرنگاران صحبت کرد. 2:02

بایدن بر مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد

در همین حال ، بایدن هنگام آماده شدن برای روی کار آمدن در تاریخ 20 ژانویه ، در بدترین بحران بهداشتی بیش از یک قرن ، سعی در تمرکز بر مراقبت های بهداشتی داشت. روز دوشنبه ایالات متحده از 10 میلیون مورد COVID-19 پیشی گرفت و با حرکت کشور به ماه های سرد زمستان ، موارد در حال افزایش است.

به گفته یکی از دستیاران ارشد حزب دموکرات که نامش برای گفتگو در مورد جلسه خصوصی اعلام نشده بود ، یکی از مشاوران ارشد ویروس کرونا بایدن ، ژنرال سابق جراح ویوک مورتی ، قصد داشت روز سه شنبه در ناهار مجازی هفتگی خود را از طریق تلفن با دموکرات های سنا در میان بگذارد.

این جلسه غیرعلنی برای اولین بار است که یک مقام گذار بایدن از مجمع نمایندگان مجلس سنا از انتخابات هفته گذشته سخنرانی کرده است.

این نگرانی وجود دارد که تأخیر ترامپ و سایر جمهوری خواهان در تصدیق پیروزی بایدن پیامدهای امنیت ملی داشته باشد. (کارولین کاستر / آسوشیتدپرس)

قبل و بعد از سخنرانی بعد از ظهر بایدن ، او در کنار معاون منتخب رئیس جمهور Kamala هریس در یک تئاتر نزدیک خانه اش در مرکز شهر ویلمینگتون ، دل مشغول کار بود. انتظار می رود که وی به سرعت رئیس ستاد را معرفی کند و تعیین انتصاب در کابینه را آغاز کند ، هرچند که احتمالاً پیروز شد هفته ها نهایی نمی شود

دشوار کردن چالش بایدن ، امتناع گسترده حزب جمهوری خواه از تصدیق پیروزی وی است. ترامپ و متحدانش با داشتن مدارک اندک اصرار دارند که انتخابات به سرقت رفته است.

دادستان کل ویلیام بار به وزارت دادگستری اجازه داده است تا ادعاهای بی اساس در مورد کلاهبرداری رای دهندگان را بررسی کند. و اداره خدمات عمومی به رهبری امیلی مورفی ، منصوب شده توسط ترامپ ، از رسمیت شناختن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب امتناع ورزیده است.

این تعیین همکاری بین دولت های خارج شده و دولت های ورودی را آسان می کند ، اگرچه مورفی این روند را شروع نکرده و هیچ راهنمایی در مورد زمان انجام این کار نکرده است. انفعال GSA می تواند جلسات توجیهی امنیتی بایدن را که به طور دوره ای قبل از انتخابات دریافت می کرد ، رد کند و همچنین تصویب نامه های امنیتی و تصمیمات مربوط به کارمندان را به تأخیر بیندازد.

مقامات ارشد دولت جورج دبلیو بوش هشدار دادند که تاخیر مشابه پس از انتخابات ریاست جمهوری که سال 2000 مورد نزاع قرار گرفت ، مشکلات زیادی را ایجاد کرد.