وزیر انگلیس گفت ، مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا در نقطه “دشواری” است ، زیرا امید به توافق کم است

وزیر بازرگانی انگلیس روز جمعه گفت که مذاکرات تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا در یک مرحله “دشوار” است ، زیرا مقامات انگلیسی به امید دستیابی به دستیابی به موفقیت سریع آب سرد ریختند – و فرانسه گفت که می تواند هر توافقی را که دوست ندارد وتو کند.

آلوک شارما ، دبیر بازرگانی انگلیس گفت انگلیس “متعهد به دستیابی به توافق است”.

وی به بی بی سی گفت: “البته ، زمان کوتاه است و ما در مرحله دشواری قرار داریم. منکر این موضوع نیستیم.” “تعدادی از مسائل مشکل وجود دارد که هنوز باید حل شوند.”

میشل بارنیه ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا ، دیوید فراست ، همتای بریتانیایی وی و تیم هایشان جمعه پس از یک هفته جلسات اواخر شب که با تحویل ساندویچ و پیتزا تقویت می شد ، در گفتگوها در یک مرکز کنفرانس لندن قفل شدند. مشخص نبود که آیا مذاکرات در آخر هفته ادامه خواهد یافت یا خیر.

مقامات انگلستان سعی کردند امیدهای یک توافق قریب الوقوع را کاهش دهند و به رسانه ها توضیح دادند که اتحادیه اروپا با طرح درخواست های آخرین لحظه مذاکرات را عقب انداخته است – ادعایی که اتحادیه اروپا آن را رد می کند.

به دنبال معامله برای سال جدید

انگلیس در اوایل سال جاری اتحادیه اروپا را ترک کرد ، اما بخشی از آغوش اقتصادی بلوک 27 کشور در طی انتقال 11 ماهه باقی مانده است زیرا دو طرف تلاش می کنند برای توافق نامه تجارت آزاد آزاد از 1 ژانویه مذاکره کنند. هر معامله ای باید انجام شود پیش از پایان سال توسط قانونگذاران در انگلیس و اتحادیه اروپا تصویب شده است.

یک بیلبورد الکترونیکی در لندن روز جمعه پیام اطلاعاتی دولت انگلیس را نشان می دهد که به بازرگانان توصیه می کند خود را برای Brexit آماده کنند. (توبی ملویل / رویترز)

گفتگوها به عنوان یکی از مهلت های بعدی پس از دیگری لغو می شوند. اول ، هدف یک معامله تا ماه اکتبر بود ، سپس تا اواسط ماه نوامبر. روز یکشنبه ، انگلیس گفت مذاکرات در هفته آخر است.

چارلز میشل ، رئیس شورای اروپا خاطرنشان کرد که اولین بار نیست که ضرب الاجل از بین می رود.

وی در بروکسل گفت: “خواهیم دید که طی روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.” “اما پایان دسامبر پایان دسامبر است و ما می دانیم که پس از 31 دسامبر 1 ژانویه داریم و می دانیم که باید در اسرع وقت وضوح داشته باشیم.”

یک معامله تجاری اجازه می دهد کالاها بدون تعرفه و سهمیه بین انگلیس و اتحادیه اروپا بعد از پایان سال جاری حرکت کنند ، اگرچه هنوز هزینه های جدید و تشکیل پرونده قانونی برای مشاغل دو طرف کانال انگلیس وجود دارد.

اگر معامله ای انجام نشود ، با اعمال تعرفه ها و موانع دیگر در تجارت انگلیس و اتحادیه اروپا ، روز سال نو اختلالات بزرگی به وجود خواهد آورد. این به هر دو طرف آسیب خواهد رساند ، اما بیشتر از همه بار بر دوش انگلیس است که تقریبا نیمی از تجارت خود را با اتحادیه اروپا انجام می دهد.

ماه ها مذاکرات متشنج در مورد موضوعات مختلف توافق ایجاد کرده است ، اما اختلافات جدی در مورد “شرایط بازی برابر” – استانداردهایی که انگلیس باید برای صادرات به اتحادیه اروپا داشته باشد – و نحوه حل اختلافات آینده همچنان وجود دارد. این مهم برای اتحادیه اروپا است ، که می ترسد انگلیس استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی را کاهش دهد و پول دولت را به صنایع انگلستان وارد کند و به یک رقیب اقتصادی با مقررات پایین در آستانه اتحادیه تبدیل شود.

فاکتور ماهی

اما دولت انگلیس ، که Brexit را همه چیز درباره “پس گرفتن کنترل” از بروکسل می داند ، در برابر محدود کردن آزادی خود در تعیین سیاست های اقتصادی آینده مقاومت می کند.

نکته مهم دیگر ماهی ، بخش کوچکی از اقتصاد با اهمیت نمادین بیش از حد برای کشورهای دریایی اروپا است. کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند قایق های آنها بتوانند در آبهای انگلیس ماهیگیری کنند ، در حالی که انگلیس اصرار دارد که باید دسترسی و سهمیه ها را کنترل کند.

ماهیگیری به ویژه برای فرانسه بسیار مهم است ، که توسط بسیاری از طرف انگلستان به عنوان مقاوم ترین کشور اتحادیه اروپا در برابر سازش دیده می شود.

کلمنت بون ، وزیر ارشد فرانسه در امور اروپا ، به رادیو اروپا 1 گفت: “اگر قرار بود توافقی صورت گیرد و خوب نبود … ما با آن مخالفت خواهیم کرد.” “فرانسه مانند همه شرکای خود (اتحادیه اروپا) حق وتو دارد.”

اگر پیشرفت آخر هفته ای حاصل نشود ، هفته آینده عوارض بیشتری را به همراه خواهد داشت. روز دوشنبه ، مجلس عوام انگلیس در مورد لایحه ای رای می دهد که به انگلیس قدرت می دهد تا بخشهایی از توافق نامه قانونی خروج را که سال گذشته با اتحادیه اروپا منعقد کرد ، نقض کند.

دولت نخست وزیر بوریس جانسون تصدیق می کند که لایحه بازار داخلی قانون بین الملل را نقض می کند و این قانون توسط اتحادیه اروپا ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا و تعداد زیادی از قانونگذاران انگلیس ، از جمله بسیاری از اعضای حزب محافظه کار جانسون ، محکوم شده است.

مجلس اعیان ، اتاق فوقانی پارلمان ، ماه گذشته بندهای قانون شکنی را از این قانون حذف کرد ، اما دولت جانسون می گوید از نمایندگان مجلس می خواهد که آنها را دوباره وارد قانون کنند.

این مسئله باعث ترش بیشتر مذاکرات و از بین بردن حسن نیت باقی مانده بین دو طرف می شود.

سخنگوی دولت آلمان اشتفن سایبرت تأكید كرد كه كشورهای اتحادیه اروپا خواهان توافق هستند ، “اما نه به هر قیمتی.”

وی گفت: “و البته ما همچنین باید برای همه سناریوها از جمله احتمال عدم توافق آماده شویم.”