وزیر ورزش می گوید جوکوویچ باید در مسابقات آزاد فرانسه از پیام های سیاسی خودداری کند

نواک جوکوویچ مطمئناً شبیه کسی بود که آماده است از آخرین موضوع غیر تنیس که در یک تورنمنت گرند اسلم درگیر آن بوده است، ادامه دهد. این قهرمان 22 بار که پس از مسابقه قبلی خود به دلیل اظهار نظر در مورد درگیری در شمال کوزوو بین صرب‌ها و نیروهای حافظ صلح ناتو مورد انتقاد قرار گرفت، چهارشنبه شب از مسائل سیاسی دوری کرد.

هنگامی که پیروزی 7-6 (2)، 6-0، 6-3 او مقابل مارتون فوچوویکس در دور دوم مسابقات آزاد فرانسه به پایان رسید، جوکوویچ، 36 ساله صربستان، روی لنز یک دوربین تلویزیونی نوشت: یک سفارش در تورنمنت های تنیس بیشتر و بیشتر – و آن را ساده نگه داشت، با خودکار و صورتک.

این کاملاً متفاوت از آنچه پس از پیروزی او در روز دوشنبه رخ داد، زمانی که جوکوویچ با نوشتن به صربی توجه کرد: “کوزوو قلب صربستان است. خشونت را متوقف کنید” و سپس در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران از خانه خود در مورد این موضوع صحبت کرد. کشور.

این موضوع مورد سرزنش یکی از اعضای دولت فرانسه، آملی مورسمو، مدیر مسابقات اوپن فرانسه و فدراسیون تنیس کوزوو قرار گرفت.

املی اودیا کاسترا، وزیر ورزش صبح چهارشنبه به جوکوویچ هشدار داد که دیگر در رولان گاروس به چنین مسائل بین المللی نپردازد و گفت که اظهارات وی “مناسب” است. اودیا کاسترا در صحبت با ایستگاه تلویزیونی فرانس 2 گفت که مورسمو جوکوویچ و اطرافیانش را تشویق کرد تا “بی طرفی” را در زمین بازی حفظ کنند.

جوکوویچ در پاسخ به سوالی در مورد اودیا کاسترا و ماورسمو پاسخ داد: “من دیگر در این مورد نظری ندارم. آنچه را که باید می گفتم گفتم.”

جوکوویچ در مورد موضوع اصلی گفت: “البته من می دانم که بسیاری از مردم مخالف هستند، اما این چیزی است که هست. این چیزی است که من از آن دفاع می کنم. پس همین است.”

تماشا | با افزایش درگیری‌های قومی، نیروهای ناتو به کوزوو رفتند:

با افزایش درگیری‌های قومی، نیروهای ناتو به کوزوو رفتند

با بالا گرفتن تنش ها بین صرب ها و آلبانیایی ها، نیروهای بیشتری از ناتو در راه حفظ صلح در کوزوو هستند. درگیری‌های اخیر ترس از بازگشت به خشونت‌های اواخر دهه 1990 را افزایش داده است.

این نوع چیزها برای جوکوویچ کاملاً جدید نیست. به هر حال، او مسابقات اوپن استرالیا و اوپن آمریکا را در سال 2022 از دست داد، زیرا هرگز واکسن کووید-19 دریافت نکرد. هنگامی که او امسال به استرالیا بازگشت، با سؤالاتی در مورد اینکه پدرش با گروهی از مردم که پرچم های روسیه را تکان می دادند – حداقل یکی که تصویری از ولادیمیر پوتین را نشان می داد – در خارج از استادیوم اصلی ظاهر شد، مواجه شد.

جوکوویچ روز چهارشنبه گفت: “گرند اسلم بدون درام – فکر نمی کنم این اتفاق برای من بیفتد.” “میدونی، حدس میزنم که این من رو هم سوق میده.”

او در طول ست افتتاحیه حماسی مقابل Fucsovics که 1 1/2 ساعت به طول انجامید، دلایل زیادی در رابطه با تنیس پیدا کرد که باید اذیت شود.

یک مسئله این بود که فوچوویکس در اوایل بازی چقدر سخت و چقدر خوب توپ را دور می زد. مورد دیگر این بود که باد در استادیوم اصلی مسابقه می‌وزید، پیراهن‌های بازیکنان موج می‌زد و پرچم‌ها را بر فراز ورزشگاه تازیانه می‌زدند تا دور میله‌هایشان بپیچند. آن هوای چرخان، خاک رس را از زمین خارج کرد که منجر به مشکل دیگری برای جوکوویچ شد: لرزش پا.

او می لغزد و می لغزد و در کاشت صحیح پاهایش مشکل داشت. جوکوویچ از داور صندلی خواست تا خاک بیشتری به سطح بازی اضافه کند. شکایت دیگری که او از این مسئول داشت این بود که زمان استراحت بین بازی ها خیلی کوتاه شده بود.

با این حال، این جوکوویچ بود که در مقابل فوچوویچ بیشترین اهمیت را داشت و بر تای بریک مسلط شد.

در حین تغییر پس از آن مجموعه، جوکوویچ پیراهن‌ها را عوض کرد و دوربین‌های تلویزیونی روی شی‌ای به اندازه درب بطری که به نظر می‌رسید به سینه‌اش چسبانده شده بود زوم کردند. بلافاصله مشخص نشد که این مورد چیست.

هنگامی که یک خبرنگار از او در این مورد پرسید، جوکوویچ از پاسخ مستقیم اجتناب کرد و به جای آن طعنه زد و گفت: “وقتی بچه بودم، مرد آهنی را خیلی دوست داشتم، بنابراین سعی می‌کنم خود را شبیه مرد آهنی کنم. تیم من فناوری نانو فوق‌العاده کارآمدی را ارائه می‌کند. به من کمک کن بهترین هایم را در زمین ارائه دهم، بنابراین این بزرگترین راز حرفه ای من است. اگر این نبود، احتمالاً اینجا نمی نشستم.”