وکیل می گوید که افشاگر IRS می خواهد درباره تحقیقات هانتر بایدن شهادت دهد

بر اساس نامه ای که به اعضای کنگره ارسال شده است، یک مامور ویژه IRS به دنبال حمایت از افشاگر است تا اطلاعاتی را در مورد آنچه که مامور ادعا می کند سوء مدیریت در تحقیقات در مورد هانتر پسر رئیس جمهور جو بایدن است، افشا کند.

مارک لیتل، وکیل افشاگر IRS، چهارشنبه به قانونگذاران نامه نوشت که موکلش اطلاعاتی در مورد “عدم کاهش تضاد منافع آشکار در اختیار نهایی” در تحقیقات جنایی مربوط به مالیات های بایدن جوانتر و اینکه آیا او اشتباهی انجام داده است، دارد. بیانیه در رابطه با خرید اسلحه

لیتل گفت: «علیرغم خطرات جدی انتقام‌جویی، موکل من به شما پیشنهاد می‌دهد که اطلاعات لازم برای اعمال نظارت بر اساس قانون اساسی شما را در اختیار شما قرار دهد و مایل است این افشاگری‌ها را به شیوه‌ای غیرحزبی در اختیار رهبری کمیته‌های مربوطه در هر دو طرف حوزه سیاسی قرار دهد. در نامه ای که به دست آسوشیتدپرس رسیده است، آمده است که برای روسای و اعضای رتبه بندی چندین کمیته مجلس نمایندگان و سنا ارسال شده است.

در این نامه آمده است که مامور ویژه نظارت قبلاً اطلاعاتی را که به دنبال به اشتراک گذاشتن داخلی با کنگره با IRS و یک سازمان دیده بان وزارت دادگستری است، افشا کرده است. لیتل افزود که موکلش می تواند با شهادت قسم خورده به قانونگذاران “توسط یک منصوب ارشد سیاسی” مخالفت کند. نام آن منصوب نشده است.

این وکیل افزود: مامور ویژه همچنین می‌خواهد «نمونه‌هایی از رفتار ترجیحی و سیاست‌هایی را که به‌طور نادرست تصمیم‌ها و پروتکل‌ها را آلوده می‌کند، افشا کند که اگر موضوع ارتباط سیاسی نداشته باشد، معمولاً توسط متخصصان مجری قانون حرفه‌ای در شرایط مشابه دنبال می‌شود».

وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد. درخواست‌ها برای اظهار نظر از سوی IRS و تیم حقوقی هانتر بایدن بلافاصله برگردانده نشد.

جاش هاولی سناتور جمهوری خواه از میسوری:

کاوشگر چند ساله

مالیات هانتر بایدن و کارهای تجاری خارجی حداقل از سال 2018 توسط هیئت منصفه فدرال در دلاور تحت بررسی فدرال بوده است. تاکنون هیچ اتهامی مطرح نشده است.

علاوه بر این، عضویت او در هیئت مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی و تلاش‌هایش برای دستیابی به معاملات در چین، مدت‌هاست که سؤالات جمهوری‌خواهان را در مورد اینکه آیا او با نام پدرش و خدمات عمومی معامله می‌کند یا خیر، ایجاد کرده است.

جو بایدن گفته است که هرگز با پسرش درباره تجارت خارجی صحبت نکرده است. هیچ نشانه ای وجود ندارد که تحقیقات فدرال شامل رئیس جمهور شود.

مشعل جلوساعت 28:00حماسه تلخ لپ تاپ هانتر بایدن

نامه افشاگر که اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، در حالی منتشر شد که جمهوری خواهان مجلس تحقیقات خود را در مورد تقریباً همه جنبه های معاملات تجاری هانتر بایدن، از جمله بررسی پرداخت های خارجی و سایر جنبه های مالی او آغاز کردند.

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، جیمز کومر، جمهوری خواه اهل کنتاکی، اخیراً تراکنش های مالی اعضای خانواده بایدن را بررسی کرد که مورد توجه قرار گرفتند. این گزارش‌های مالی معمول هستند و تراکنش‌های مالی بزرگ‌تر به‌طور خودکار به دولت نشان داده می‌شوند و به تنهایی دلیلی بر سوء رفتار نیستند.

ایکس
نماینده جیمز کومر که در 8 فوریه در جریان یک جلسه استماع کمیته در واشنگتن دی سی نشان داده شد، از جمله جمهوری خواهان مشتاق تحقیق در مورد معاملات تجاری هانتر بایدن در خارج از کشور بوده است. (اولین هاکستین/رویترز)

اما کامر، که تحقیقات مختلف را در مورد هانتر بایدن رهبری می‌کرد، گفت که نامه افشاگر شواهد دیگری بر اهمیت تحقیقات کنگره در مورد رئیس‌جمهور و خانواده‌اش است.

کامر روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: «این بسیار نگران کننده است که دولت بایدن ممکن است با ممانعت از تلاش ها برای متهم کردن هانتر بایدن به دلیل تخلفات مالیاتی مانع اجرای عدالت شود.