ویسکانسین ، آریزونا پیروزی بایدن بر ترامپ را تأیید می کند

پیروزی های رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن در آریزونا و میدان نبرد ویسکانسین روز دوشنبه تأیید شد و ضربات بیشتری به تلاش رئیس جمهور دونالد ترامپ برای بی اعتبار کردن نتایج انتخابات 3 نوامبر وارد کرد.

فرماندار ویسکانسین ، تونی اورس ، یک دموکرات ، پس از تأیید گزارش بومن که بایدن را به عنوان برنده توسط رئیس کمیسیون انتخابات دو حزب ویسکانسین تصویب کرد ، گواهی امضا کرد که روند آن را به پایان رساند. این تأیید پس از بازشماری آرا ریاست جمهوری در دو از بزرگترین ایالت های درخواست شده از سوی مبارزات انتخاباتی ترامپ صورت گرفت.

امضای Evers توسط قانون لازم بود و به طور معمول یک مرحله رویه ای است که توجه کمی به آن می شود.

اورس در بیانیه ای گفت: “من می خواهم از كارمندان ، مدیران انتخابات و كارگران نظرسنجی در سراسر ایالتمان تشكر كنم كه بی وقفه تلاش كردند تا اطمینان حاصل كنیم كه ما یك انتخابات امن ، عادلانه و كارآمد داشته ایم. از همه كار خوب شما متشكرم.”

امضای دوشنبه اکنون ساعت را در یک شمارش معکوس پنج روزه شروع می کند تا آخرین مهلت برای طرح یک دادخواست برای نتیجه گیری. ترامپ وعده داده است که چنین شکایتی را حداکثر تا روز سه شنبه ارائه می کند ، بخشی از تلاش طولانی برای لغو نتیجه با رد صلاحیت 238000 برگ رای.

وکلای ترامپ بدون هیچ مدرکی ادعا کرده اند که در روند رای گیری گسترده تقلب و فعالیت غیرقانونی صورت گرفته است.

مبارزات انتخاباتی بایدن گفته است که بازشماری مجدد نشان داد که بایدن قاطعانه ویسکانسین را برنده شد و هیچ تقلبی صورت نگرفت. حتی اگر ترامپ در ویسکانسین موفق بود ، 10 رأی کالج انتخاباتی ایالت برای خنثی سازی پیروزی کلی بایدن کافی نیست.

بازشماری ویسکانسین باعث افزایش سرب بایدن شد

جوش کائول ، دادستان عمومی دموکرات ویسکانسین ، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “برای هیچ ادعایی مبنی بر اینکه کلاهبرداری گسترده ای انجام شده و نتایج را تحت تأثیر قرار داده است ، هیچ اساسی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که بازشماری مجدد ترامپ تنها دو شهرستان پرجمعیت این ایالت را که اکثریت سیاه پوستان در آن زندگی می کنند هدف قرار داده است.

كائول گفت: “من كاملاً مطمئن هستم كه این استراتژی ننگین جیم كرو برای محرومیت از حق رای گسترده رای دهندگان با شکست روبرو خواهد شد.” “انتخابات بازی احمقانه نیست.”

بایدن و کمال هریس معاون رئیس جمهور منتخب نیز قرار بود روز دوشنبه اولین جلسing اطلاعاتی طبقه بندی شده اطلاعاتی ریاست جمهوری را که دولت ترامپ قبلاً از ارائه آن خودداری کرده بود ، دریافت کنند.

ترامپ 3 میلیون دلار آمریکا برای بازشماری آرا در شهرستانهای دان و میلواکی ، دو شهرستان بزرگ دموکرات در ویسکانسین پرداخت ، اما در نتیجه بازشماری آرا منجر به افزایش 87٪ آرا B بایدن شد. بایدن با نزدیک به 20،700 رأی در سراسر کشور به پیروزی رسید.

اوایل روز دوشنبه در آریزونا ، یکی از چندین ایالت مبارزات انتخاباتی ترامپ آخرین تلاش ها را برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن انجام داد ، نتایج انتخابات به نفع نامزد دموکرات تایید شد.

فرماندار داگ دوسی ، جمهوری خواه ، گفت: “ما در اینجا در آریزونا انتخابات را به خوبی انجام می دهیم. سیستم قدرتمند است و به همین دلیل من بسیار در آن رجزخوانی کردم.”

دانشکده انتخاباتی ، که روسای جمهور را براساس کل آرا state دولت به ایالت انتخاب می کند ، در 14 دسامبر تشکیل جلسه می دهد. بایدن با شکست 306 رای دهنده از ترامپ به 232 نفر ، این حاشیه بود که ترامپ در سال 2016 به عنوان “لغزش” توصیف کرد .

ترامپ در یک سری پرونده های قضایی به چالش کشیدن انتخابات موفقیت چشمگیری نداشته است و برای پیروزی در چندین ایالت باید نتیجه را لغو کند.

یلن نامزد وزیر خزانه داری شد

بایدن همچنین روز دوشنبه چندین زن را به عنوان تیم برتر سیاست اقتصادی خود معرفی کرد ، از جمله رئیس سابق فدرال رزرو جانت یلن به عنوان نامزد وزیر خزانه داری ، زمینه را برای ایجاد تنوع و تمرکز بر بهبود بیماری همه گیر فراهم کرد.

مشاوران ، چند نفر از آنها نیاز به تأیید سنای ایالات متحده دارند ، از سازمان های تحقیقاتی لیبرال آمده و در دولت های قبلی دموکرات ها کار می کردند. هدف آنها تعیین خط مشی هایی خواهد بود که بتواند به مردم و مشاغل کمک کند تا از خسارت وارده به بیماری همه گیر COVID-19 که منجر به کشته شدن بیش از 266،000 نفر در ایالات متحده و هزینه های شغل میلیون ها نفر شده است ، جبران کنند.

بایدن در بیانیه ای گفت: “این تیم مانند آمریكا به نظر می رسد و جدیت هدف ، بالاترین درجه صلاحیت و اعتقاد راسخ به وعده آمریكا را به ارمغان می آورد.” “آنها در روز اول آماده خواهند شد تا برای همه آمریکایی ها کار کنند.”

جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ایالات متحده ، عکس سال 2017 ، به عنوان نامزد وزیر خزانه داری جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب شد. (الکس وونگ / گتی ایماژ)

تیم انتقال گفت که انتظار می رود که بایدن روز سه شنبه به طور رسمی اعضای جدید تیم اقتصادی را معرفی کند.

رئیس جمهور منتخب گفت که وی ولی آدیمو را به عنوان معاون یلن در خزانه داری معرفی خواهد کرد. آدیمو معاون مشاور امنیت ملی در زمان باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین بود و بعداً رئیس بنیاد اوباما بود که بر برنامه ریزی برای کتابخانه رئیس جمهور سابق دموکرات نظارت می کند.

یلن 74 ساله از سال 2014 تا 2018 رئیس بانک مرکزی ایالات متحده بود و به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور سابق بیل کلینتون خدمت کرده بود.

کریستالینا جورجیوا ، مدیر عامل صندوق بین المللی پول ، از نامزدی یلن استقبال کرد. “داشتن یک زن قوی ، آزموده و آزمایش شده ، استثنایی با استعداد در خزانه داری بسیار عالی خواهد بود!”

ران ویدن ، رهبر عالی حزب دموکرات در کمیته مالی سنا ، گفت که اتاق باید جلسه دادرسی تأیید یلن را قبل از تحلیف 20 ژانویه برگزار کند ، همانطور که برای وزیر خزانه داری فعلی استیون منوچین برگزار شد.

وایدن در بیانیه ای گفت: “هنگامی كه میلیون ها كارگر بدون تقصیر خود بیكار باشند و بخش های اقتصادی با سختی دست و پنجه نرم می كنند ، هیچ بهانه ای برای تأخیر وجود ندارد.”

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنا ، که مانند بسیاری از جمهوریخواهان برجسته در آن اتاق هنوز بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب تصدیق نکرده است ، به سوالات مربوط به جلسات قبل از تحلیف پاسخ نداد.

همکاران وی اعلام کرده اند که منصوبان بایدن با یک جاده ناهموار برای تأیید روبرو هستند.

کنترل سنا – و قدرت تأیید یا جلوگیری از انتصاب کابینه بایدن – توسط جفت انتخابات دور دوم در گرجستان در 5 ژانویه تعیین می شود.