ویژگی های هیلتی بادی و برقی در ترمیم آسفالت

ویژگی های هیلتی بادی و برقی

ضربه یک هیلتی ساده به داخل سطح ضربه هدایت می شود که در نتیجه تغییر شکل می یابد. در هیلتی معکوس، جهت ضربه مخالف است، که امکان حذف تغییر شکل را فراهم می کند. این دستگاه به طور گسترده ای در تعمیر بدنه خودروهای آسیب دیده استفاده می شود و در دستان ماهر حتی فرورفتگی های عمیق را از بین می برد. هیلتی معکوس همچنین هنگام برداشتن یاتاقان ها در مکان های صعب العبور کمک خواهد کرد. نسخه پنوماتیک دستگاه برای حذف انژکتورهای سوخته موتورهای دیزلی استفاده می شود. این مقاله به شما می گوید که چگونه با دستان خود یک هیلتی معکوس درست کنید.

رایج ترین وسایل مکانیکی و پنوماتیکی عبارتند از:

 

هیلتی: انواع، مزایا، اصل عملکرد و ویژگی های نگهداری مناسب

 

توسعه فن آوری های صنعتی به تسهیل اجرای فرآیندهای کاری در تمام مراحل کمک می کند. در ساخت و ساز، تقریباً غیرممکن است که بدون ابزار مهمی مانند هیلتی هیلتی انجام شود. هدف اصلی آن از بین بردن سازه های جامد و بادوام و همچنین مواد است. با کمک آن، سایت برای اجرای بعدی فعالیت های ساختمانی آماده می شود. هیلتی برای کار با مصالحی مانند سنگ، آسفالت، بتن و بتن مسلح و همچنین آجر و انواع سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. در خانه، از این ابزار بسیار نادر استفاده می شود، زیرا حتی در صورت نیاز، می توان آن را به راحتی با یک مته هیلتیی با عملکرد هیلتی جایگزین کرد. به همین دلیل است که در مواد در نظر خواهیم گرفت که کجا، چه زمانی و برای چه ابزاری استفاده می شود، چه انواعی از آن است،

هیلتی چیست: در چه مواردی بدون آن غیرممکن است

هیلتی یک نوع تخصصی از ابزار ساختمانی است که برای شکستن و شل کردن مواد سخت و بادوام طراحی شده است. این دستگاه نه تنها ابعاد بزرگ، بلکه وزن نیز دارد و بنابراین منحصراً برای کارهای پیچیده کاربرد دارد. به عنوان مثال، در صورت نیاز به برداشتن لایه گچ در خانه یا برداشتن کاشی و سرامیک، استفاده از آن منطقی نخواهد بود، زیرا این نوع کارها انواع آسانی هستند و یک پانچر کلاسیک قادر به مقابله با آنها است. چیز دیگر زمانی است که شما باید یک ساختمان بلوک خاکستری قدیمی را تخریب کنید، یک دال بتنی را خرد کنید یا یک لایه بتونی را از بین ببرید. در این مورد، شما می توانید بدون تجهیزات سنگین انجام دهید، اما باید نه تنها تلاش زیادی کنید، بلکه زمان زیادی را نیز صرف کنید.

 

انجام این کار بدون استفاده از هیلتی در تعدادی از موارد زیر غیرممکن است:

 

هنگام برچیدن سازه های ساختمانی: هم کامل و هم جزئی. سوراخ کننده کاملاً قادر به خرد کردن آجر است، اما خرد کردن یک دیوار بتنی وظیفه یک هیلتی است. در زندگی روزمره، زمانی که نیاز به برداشتن یک دال بتن یا ترمیم آسفالت مسلح غیرقابل استفاده یا یک تخته سنگ بزرگ است، نیاز به استفاده از هیلتی وجود دارد. این کار را می توان با کمک تجهیزات خاصی انجام داد که تماس آن بسیار گران خواهد بود. با استفاده از تراشه، می توانید یک تخته یا تخته سنگ را به قطعات کوچک خرد کنید، که در نهایت دفع بعدی قطعات باقی مانده را تسهیل می کند.

 

 

همچنین ببینید:   نحوه استفاده از میکرومتر: تنظیم مقیاس روی صفر

حذف روسازی از آسفالت، بتن و بتن مسلح. هیلتی هیلتی ها به ویژه در بین کارگرانی که در تعمیر سطوح جاده مشغول به کار هستند محبوبیت دارند. در خانه، در صورت نیاز به تخریب روسازی بتنی در حیاط، که قرار است با صفحات سنگفرش جایگزین شود، ممکن است به چنین ابزاری نیاز باشد.

 

 

کار نجات.

دستکاری و تراکم خاک – این ابزار علاوه بر کارهای مخرب در آماده سازی کف برای کف کشی (چوب زدن مواد سست)، هنگام نصب ستون های بتن آرمه و در آماده سازی محل برای ریختن فونداسیون نیز استفاده می شود. این دستگاه جایگزینی برای ویبرومرها می باشد.

 

 

کوبیدن منافذ پنجره و در.

کندن خاک برای ریختن بعدی فونداسیون.

 

 

سست کردن خاک فشرده یا یخ زده و مصالح ساختمانی سست.

معدن.

دیوارهای Shtroblenie برای تخمگذار ارتباطات.

خرد کردن یخ منجمد.

بر اساس آثار ارائه شده که اجرای آنها به لطف هیلتی هیلتی امکان پذیر است، می توان برای خود نتیجه مناسبی در مورد نیاز و عقلانیت استفاده از ابزار گرفت. با توجه به اینکه دستگاه ها دارای طیف وسیعی از کاربردها هستند و نه تنها در سطح حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند، در دو نسخه اصلی عرضه می شوند. نوع اول حرفه ای است که با ویژگی هایی مانند:

 

عملکرد و قدرت بالا که به لطف آن می توان از ابزار برای انجام کارهای پیچیده و سنگین استفاده کرد.

عمر طولانی، که با کیفیت بالای ساخت قطعات مرتبط است.

هزینه بالا، که نه تنها عملکرد باکیفیت ابزار، بلکه توانایی های عالی آن را نیز نشان می دهد.

 

 

نوع دوم هیلتی های هیلتی خانگی است که هدف آنها انجام محدوده خاصی از کار است. به عنوان مثال، اگر استفاده از هیلتی برای کارهای خانه ضروری شد، می توانید یک ابزار حرفه ای را اجاره کنید یا یک دستگاه خریداری کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. هزینه ابزارهای خانگی بسیار کمتر از ابزارهای حرفه ای است که در واقع باعث محبوبیت و تقاضای بیشتر آنها به خصوص در بین صنعتگران خانگی می شود.

 

 

مکانیکی. این طرح شامل یک میله فلزی به طول حدود 50 سانتی متر و قطر 1.5-2 سانتی متر است که مجهز به یک دسته با محدود کننده فلزی است. یک وزنه فلزی استوانه ای که آزادانه حرکت می کند روی میله قرار می گیرد. انتهای آزاد میله با استفاده از نازل های مختلف یا جوش به محل تغییر شکل یا به بلبرینگ متصل می شود. وزنه با دست در امتداد میله به جلو حرکت داده می شود، سپس با قدرت به عقب فرستاده می شود. از برخورد وزنه بر روی محدود کننده فلزی دسته، دستگاه از روی سطح حرکت کرده و فرورفتگی را بیرون می‌کشد یا یاتاقان را از بین می‌برد. ساختن یک هیلتی معکوس مناسب برای تعمیرات بدنه به تنهایی کار سختی نیست.

پنوماتیک. این دستگاه شبیه یک هیلتی پنوماتیکی است که در آن یک پیستون فلزی با فرکانس چند هزار ضربه در دقیقه به ساقه یک پایک برخورد می کند. در هیلتی معکوس، پیستون به دیواره دستگاه برخورد می کند، در نتیجه هیلتی حرکتی را دریافت می کند که در جهت ضربه هدایت می شود. نیروی حاصل برای استفاده از آن برای حذف 90 درصد انژکتورهای سوخته موتورهای دیزلی در حین تعمیر کافی است. هیلتی معکوس نیز برای برداشتن یاتاقان ها به خصوص در مکان های نامناسب و صعب العبور مناسب است. یک محصول صنعتی برای استفاده راحت است، اما گران است – قیمت از 30000 روبل شروع می شود. هزینه هیلتی معکوس شرح داده شده در مقاله بسیار کمتر است. با این حال، ساخت آن نیاز به تجربه در لوله کشی و تراشکاری، مهارت های طراحی دارد که ممکن است برای یک مبتدی امکان پذیر نباشد.

 

 

تمهیدات امنیتی

شرایط عملیاتی هیلتی باید مطابق با GOST 12.2.010-75 الزامات باشد.

هنگام استفاده از هیلتی، مجاز نیست:

ابزار کار را در صورت وجود هوای فشرده در شیلنگ تغییر دهید.

پوشش را از هیلتی بردارید؛

بدون فنر انتهایی کار کنید، زیرا فنر یک محدود کننده برآمدگی ابزار است.

هنگام آزمایش یا کار با هیلتی، یک هیلتی را به سمت خود یا سایر کارگران هدایت کنید.

سطوح ارتعاش هیلتی از مقادیر تنظیم شده توسط GOST 17770-86 تجاوز نمی کند.