پلیس ایتالیا 19 نفر را در تحقیقات قاچاق مهاجر دستگیر کرد

پلیس ایتالیا روز شنبه 19 مظنون را دستگیر کرد ، آنچه مقامات می گویند یک سازمان جنایتکار است که مهاجران را از افغانستان ، ایران ، عراق و پاکستان به ایتالیا و سپس به شمال اروپا منتقل کرده است.

این تحقیقات به سرپرستی دادستان های کاتانیا ، سیسیل ، از شبکه ای رونمایی کرد که شامل قایق های بادبانی استخدام شده یا سرقت شده بود و مهاجران را از طریق ترکیه و یونان به ایتالیا منتقل می کرد. پلیس در بیانیه ای گفت ، برخی سپس به شمال مرز فرانسه رفتند و به وسیله قاچاقچیان مستقر در شهرهای مرزی با وسیله نقلیه به فرانسه قاچاق شدند.

پلیس گفت که متهمان دستگیر شده شامل کردهای عراق ، افغان و ایتالیایی بودند.

یکی از پایگاههای حلقه ادعا شده در باری ، جنوب ایتالیا بود ، جایی که اسناد دروغی مبنی بر داشتن خانه مسکونی برای مهاجران صادر شد ، این امر نیاز به اجازه اقامت است. پایگاههای دیگر در میلان و تورین در شمال ایتالیا و همچنین در شهر ونتیمیگلیا ، نزدیک مرز فرانسه بود.

مقامات گفتند که دیگران ادعا می شوند در این طرح قراردادهای کاری جعلی داشته اند تا مهاجران بتوانند با موفقیت درخواست اجازه اقامت در ایتالیا را بدهند.

تحقیقات در سال 2018 آغاز شد ، که ناشی از ورود 10 قایق در نزدیکی شهر سیراکوز در شرق سیسیل بود. این قایق ها از ترکیه و یونان در دریای مدیترانه شرقی حرکت می کردند و نه از لیبی ، جایی که سالها اکثر صدها هزار مهاجر از آنجا با کشتی های غیر قابل جستجو قاچاقچیان راهی ایتالیا شده بودند.

پلیس گفت که تحقیقات فعالیت شبکه ای از ایتالیایی ها و خارجی ها را تأیید کرد ، بیشتر آنها دارای مجوزهای اقامت هستند که به دلیل حمایت بین المللی صادر شده است. این حلقه “به سهولت ورود ، اقامت و ترانزیت به سمت شمال اروپا مهاجران از ایران ، عراق ، افغانستان و پاکستان اختصاص یافته بود.”

پلیس گفت كه یك مظنون در آستانه انتقال مهاجران از ایستگاه راه آهن Ventimiglia به فرانسه ، یكی از کشورهای مقصد ترجیحی برای قاچاق است.

پلیس گفت که به اسکیپری هایی که برای حمل و نقل قایق ها به سیسیل مشغول بودند ، حدود 800 یورو (1200 دلار CDN) پرداخت می شد ، در حالی که مهاجران هر کدام حدود 6000 یورو (9300 دلار CDN) پرداخت می کردند تا از آسیا ، از طریق ترکیه و یونان به ایتالیا قاچاق شوند. . پلیس گفت که حلقه قاچاق توسط مقامات ایتالیایی “یک ارتباط اساسی ارتباط با گروه های جنایتکار فعال در ترکیه و یونان بود”.