پلیس تگزاس می گوید مرد مسلح 5 همسایه را که از صدای تیراندازی شکایت داشتند، کشت

یک مرد تگزاسی پس از اینکه خانواده از او خواستند شلیک گلوله در حیاط خانه اش را متوقف کند، به دلیل اینکه می خواستند بخوابند، به پنج نفر از همسایه هایش، از جمله یک پسر هشت ساله و یک دختر نوجوان، با یک تفنگ رفت و به ضرب گلوله کشت. گفت شنبه

مظنون که فرانسیسکو اوروپزا 38 ساله نام دارد، بیش از 12 ساعت پس از تیراندازی که درست قبل از نیمه شب جمعه در نزدیکی شهر کوچک کلیولند، در 72 کیلومتری شمال هیوستون آغاز شد، فراری بود. برخی از ساکنان که در خیابان زندگی می‌کنند می‌گویند شنیدن آرامش همسایه‌ها در پایان هفته کاری با شلیک اسلحه غیرعادی نیست.

گرگ کپرز، کلانتر شهرستان سن جاسینتو، گفت که مظنون از یک تفنگ به سبک AR استفاده کرده و گمان می‌رود همه قربانیان از هندوراس باشند.

کپر گفت که مقامات در جستجوی مظنون از سگ‌های ردیاب بو و یک پهپاد بالای سر استفاده می‌کردند که به عقیده آنها در زمان تیراندازی مست بود و سپس به سمت جنگلی پردرخت در چند کیلومتری محل حادثه گریخت.

کپر گفت که 10 نفر در خانه بودند – برخی از آنها اوایل هفته به آنجا نقل مکان کرده اند – اما هیچ کس دیگری آسیب ندیده است.

افرادی که کلاه گاوچرانی به سر دارند از در ورودی خانه وارد خانه می شوند.
نیروی انتظامی روز شنبه وارد خانه ای می شود که در آن تیراندازی دسته جمعی رخ داده است. (به ناکامورا/گتی ایماژ بروید)

مقامات بلافاصله اسامی قربانیان را اعلام نکردند. راب فریر، دادستان شهرستان سان جاسینتو، گفت که سه زن از جمله یک دختر 15 ساله بودند. او سن قربانیان بالغ را که شامل یک مرد می‌شد، نمی‌دانست.

کپر گفت که درگیری پس از آن شروع شد که اعضای خانواده به سمت حصار رفتند و از مظنون خواستند تیراندازی را متوقف کند. کلانتر گفت که مظنون در پاسخ به آنها گفت که این ملک اوست، و یک نفر در خانه فیلمی از مظنون دریافت کرد که با تفنگ به سمت درب ورودی می رفت.

تیراندازی تفریحی “یک چیز عادی”

رنه آروالو پدر، که چند خانه پایین تر زندگی می کند، گفت که در حوالی نیمه شب صدای تیراندازی شنیده است، اما چیزی به آن فکر نکرده است.

آروالو گفت: «این یک کار عادی است که مردم در اینجا انجام می دهند، به خصوص جمعه ها بعد از کار. آنها به خانه می‌رسند و در حیاط خانه‌شان شروع به نوشیدن می‌کنند و در آنجا تیراندازی می‌کنند.»

کپر گفت معاونان وی حداقل یک بار قبلاً به خانه مظنون رفته اند و با او در مورد “تیراندازی به اسلحه او در حیاط” صحبت کرده اند. هنوز مشخص نیست که آیا در آن زمان اقدامی انجام شده است یا خیر.

کلانتر گفت که تازه واردان به خانه اوایل هفته از هیوستون نقل مکان کرده بودند، اما او نمی دانست که آیا آنها قصد دارند در آنجا بمانند یا خیر.

سرعت بی سابقه خشونت با سلاح در آمریکا

این حمله آخرین اقدام خشونت‌آمیز اسلحه‌ای بود که در سال جاری رکورد تیراندازی‌های دسته‌جمعی را در ایالات متحده به ثبت رسانده است که برخی از آن‌ها شامل تفنگ‌های نیمه‌خودکار نیز بوده است.

کشتارهای دسته جمعی در مکان‌های مختلفی رخ داده است – مدرسه نشویل، بانک کنتاکی، سالن رقص کالیفرنیای جنوبی و اکنون یک محله روستایی تگزاس در داخل یک خانه یک طبقه.

تماشا | تولیدکنندگان اسلحه آمریکایی پس از تیراندازی روی صندلی داغ نشسته اند:

تولیدکنندگان اسلحه پس از قتل عام در Uvalde، بوفالو، در صندلی داغ نشسته اند

به دنبال تیراندازی های گسترده در بوفالو، نیویورک، و اووالده، تگزاس، مدیران تولید اسلحه ایالات متحده با پرسش های سختی در واشنگتن مواجه هستند.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی با همکاری دانشگاه نورث ایسترن نگهداری می شود، از اول ژانویه در سراسر ایالات متحده، حداقل 18 تیراندازی رخ داده است که چهار نفر یا بیشتر کشته شدند. این خشونت به دلیل طیف وسیعی از انگیزه ها آغاز می شود: قتل-خودکشی و خشونت خانگی. انتقام گروهی؛ تیراندازی در مدرسه؛ و انتقام جویی در محل کار

تگزاس در سال‌های اخیر با چندین تیراندازی جمعی از جمله حمله سال گذشته در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde مواجه شده است. حمله نژادپرستانه در ال پاسو والمارت در سال 2019؛ و مردی مسلح در سال 2017 به سمت کلیسایی در شهر کوچک ساترلند اسپرینگز تیراندازی کرد.

رهبران جمهوری خواه در تگزاس به طور مداوم درخواست ها برای محدودیت های جدید سلاح گرم را رد کرده اند، از جمله در سال جاری به دلیل اعتراضات چند خانواده که فرزندانشان در Uvalde کشته شدند.