پنسیلوانیا بایدن را به عنوان برنده رای ریاست جمهوری تصدیق می کند

مقامات ایالتی روز سه شنبه گفتند ، جو بایدن ، نماینده حزب دموکرات ، به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا تأیید شده است ، که با سه هفته شمارش آرا و رشته ای از چالش های حقوقی شکست خورده توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ به اوج خود رسیده است.

فرماندار دموکرات تام وولف ابتدا در توئیتی فاش کرد که وزارت امور خارجه شمارش آرا برای رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را تأیید کرده است.

ولف “یک گواهی احراز هویت” را به همراه بایگانی ملی در واشنگتن به همراه تابلوی انتخاب هایی که از بایدن رئیس جمهور منتخب و کمالا هریس معاون رئیس جمهور حمایت می کنند ، ارسال کرد.

20 منتخب پنسیلوانیا ، ترکیبی از دموکراتهای منتخب ، فعالین حزب و سایر طرفداران سرسخت بایدن ، در 14 دسامبر در پایتخت ایالت دیدار خواهند کرد.

یکی از آنها ، نانسی پاتون میلز ، رئیس حزب دموکرات ایالتی ، گفت که وی همچنین جلسه کالج انتخاباتی ماه آینده در هریسبورگ را رهبری می کند.

پاتون میلز اظهار خوشحالی کرد که پنسیلوانیا “ایالتی است که امکان پیروزی بایدن را فراهم کرد”.

پیروزی بایدن در این ایالت 20 رأی انتخاباتی به وی داد و وی را بیش از 270 رأی مورد نیاز قرار داد و باعث شد آسوشیتدپرس چهار روز پس از انتخابات روز 3 نوامبر وی را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام کند. بایدن 306 رای کلی انتخاباتی را به 232 رای ترامپ جمع آوری کرده است.

نتایج پنسیلوانیا نشان می دهد که بایدن و هریس با 3.46 میلیون رأی ، ترامپ و معاون رئیس جمهور مایک پنس با 3.38 میلیون رأی و لیبرتاریان جو یورگنسن با 79000 رأی.

وزیر امور خارجه كتی بوكوار ، در یك خبرنامه ، مقامات انتخاباتی ایالت و كارگران نظرسنجی را “قهرمانان واقعی دموكراسی ما” خواند.

بووكوار گفت: “ما فوق العاده سپاسگزارم از همه 67 شهرستانها كه ساعات بسیار طولانی در تلاشند تا اطمینان حاصل كنند كه آرای هر رأی دهنده واجد شرایط با اطمینان و ایمن شمارش می شود.”

ترامپ پنسیلوانیا را به عنوان محور اصلی تلاش های ناموفق قانونی خود برای بی اعتبار کردن نتایج انتخابات قرار داده است.

یک قاضی فدرال روز شنبه با رد دادخواست به گفته وی فاقد مدارک و شواهد ضربه جدی به تلاش های حقوقی مبارزات انتخاباتی ترامپ وارد کرد و “استدلال های قانونی فشرده و بدون اتهامات شایسته و گمانه زنی” را ارائه داد.

روز دوشنبه ، آژانس فدرال ایالات متحده که باید در مرحله انتقال ریاست جمهوری ثبت نام کند ، به بایدن گفت که او می تواند به طور رسمی روند انتقال را آغاز کند.