پوتین از فرماندهان نظامی روسیه در خرسون، لوهانسک اوکراین بازدید کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با فرماندهان خود در دو منطقه اوکراین که مسکو ادعا می‌کند آن‌ها را ضمیمه کرده است دیدار کرده است، در حالی که نیروهای روسی بمباران‌های توپخانه‌ای سنگین و حملات هوایی را بر شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین افزایش داده‌اند.

کرملین اعلام کرد که در جریان این سفر روز دوشنبه، پوتین در یک نشست فرماندهی نظامی در منطقه خرسون جنوبی اوکراین شرکت کرده و از یک ستاد گارد ملی در شرق لوهانسک بازدید کرده است.

پوتین گزارش هایی را از فرماندهان نیروهای هوابرد و گروه ارتش دنیپر و همچنین سایر افسران ارشد شنید که وضعیت مناطق خرسون و زاپوریژژیا در جنوب را به او اطلاع دادند.

پوتین 70 ساله به فرماندهان گفت: “برای من مهم است که نظر شما را در مورد چگونگی پیشرفت اوضاع بشنوم، به شما گوش کنم و اطلاعات را تبادل کنم.”

خرسون، زاپوریژژیا، لوهانسک و دونتسک چهار منطقه ای هستند که پوتین در سپتامبر گذشته پس از آنچه که کیف و متحدان غربی آن رفراندوم های ساختگی گفتند، الحاق آنها را اعلام کرد. نیروهای روسیه فقط تا حدی کنترل این چهار منطقه را در اختیار دارند.

نیروهای روسی در نوامبر گذشته از شهر خرسون، پایتخت منطقه عقب نشینی کردند و مواضع خود را در ساحل مقابل رودخانه دنیپرو در انتظار حمله متقابل اوکراینی تقویت کردند.

در حالی که بسیاری از رهبران غربی از زمان حمله نیروهای روسیه در 14 ماه پیش برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین راهی کیف شده‌اند، پوتین به ندرت از بخش‌هایی از اوکراین تحت کنترل روسیه بازدید کرده است.

تماشا | کرملین اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از فرار مردان از خدمت اجباری انجام می دهد:

اجتناب از خدمت اجباری در روسیه سخت تر شد

پارلمان روسیه قانون جدیدی را تصویب کرد که به آن اجازه می دهد پیش نویس اخطارها به صورت الکترونیکی ارسال شود و محدودیت هایی را برای افرادی که از این قانون پیروی نمی کنند، اعمال می کند. دولت روسیه این ادعا را رد می کند که در آستانه یک بسیج توده ای دیگر است که سال گذشته باعث مهاجرت شد.

ماه گذشته، او از کریمه – که در سال 2014 به روسیه ضمیمه شد – و از شهر ماریوپول در جنوب شرقی منطقه دونتسک بازدید کرد.

حمله زمستانی روسیه نتوانست پیشرفت زیادی داشته باشد و سربازان آن در یک سری از نبردها در شرق و جنوب گرفتار شده اند، جایی که پیشرفت ها تدریجی بوده و هزینه زیادی برای هر دو طرف داشته است.

گروه 7 اقدامات روسیه در بلاروس را محکوم کرد

درگیری‌ها در منطقه باخموت در منطقه دونتسک ماه‌هاست که ادامه دارد و نیروهای اوکراینی علی‌رغم ادعاهای منظم روسیه مبنی بر تصرف این شهر معدنی، مقاومت می‌کنند.

ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: در حال حاضر، دشمن در حال افزایش فعالیت توپخانه سنگین و تعداد حملات هوایی است و شهر را به ویرانه تبدیل می کند.

دستگیری باخموت می‌تواند پله‌ای برای روسیه برای پیشروی در دو شهر بزرگ‌تر که مدت‌هاست در منطقه دونتسک آرزوی آن را داشت، یعنی کراماتورسک و اسلوویانسک فراهم کند.

یک جفت مرد با لباس های نظامی در سنگر نشان داده شده اند که یکی از آنها پوسته ای حمل می کند.
یک توپخانه اوکراینی روز دوشنبه یک گلوله توپ را در یک سنگر در خط مقدم در منطقه دونتسک حمل می کند. (آناتولی استپانوف/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

رئیس گروه مزدور واگنر که رهبری تلاش روسیه برای تصرف باخموت را بر عهده داشته است، در این ماه گفت که جنگنده‌های این گروه بیش از 80 درصد از شهر را تحت کنترل دارند. ارتش اوکراین این موضوع را رد کرده است.

روسیه می گوید که “عملیات نظامی ویژه” خود در اوکراین که در 24 فوریه سال گذشته آغاز شد، برای محافظت از امنیت خود در برابر آنچه که آن را غرب متخاصم و متجاوز می داند، ضروری بود.

اوکراین و متحدان غربی آن می گویند روسیه در حال جنگی غیرقابل تحریک با هدف تصرف سرزمین است.

نشست وزرای خارجه گروه هفت (G7) در ژاپن روز سه شنبه طرح روسیه برای استقرار سلاح های هسته ای با برد کوتاه تر، به اصطلاح تاکتیکی در بلاروس، متحد مسکو که هم مرز با اوکراین است، محکوم کرد.

این اولین باری بود که روسیه می‌گفت از زمان پایان جنگ سرد در سه دهه پیش، تسلیحات هسته‌ای را در قلمرو کشور دیگری مستقر خواهد کرد، و به نظر می‌رسید که خطرات را، حداقل به صورت نمادین، در یک بن‌بست فزاینده با غرب بر سر جنگ سرد افزایش دهد. جنگ در اوکراین

در بیانیه ای که در پایان نشست سه روزه در ژاپن صادر شد، وزرای خارجه گروه ۷ گفتند: لفاظی های غیرمسئولانه هسته ای روسیه و تهدید این کشور برای استقرار سلاح هسته ای در بلاروس غیرقابل قبول است.

هر گونه استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای توسط روسیه با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد.

یک بیلبورد در فضای باز در محیط شهری نشان داده می شود.
یک بیلبورد در فضای باز در مسکو روز دوشنبه به تبلیغ گروه مزدور خصوصی واگنر می‌پردازد که واحدهایی در حال جنگ در اوکراین دارد. شعار این است: “با هم ما پیروز خواهیم شد!” (ناتالیا کولسنیکووا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

کشورهای گروه 7 آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا همگی تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین وضع کرده‌اند.

در همین حال، وزیر دفاع چین، لی شانگفو، روز سه‌شنبه در مسکو بود، زیرا این کشورها به دنبال تعمیق همکاری‌های نظامی خود هستند که نگرانی‌هایی را در غرب ایجاد کرده است. چین به عنوان مهمترین شریک بین المللی روسیه در 14 ماه پس از حمله مسکو به اوکراین ظاهر شده است.