چگونه جنبش حقوق والدین در پاسخ به فراگیری فراگیر در کلاس‌های درس احیا شد

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان ماه گذشته لایحه آموزشی را تصویب کردند که بر حقوق والدین در کلاس درس تأکید می کرد، نشان دهنده ورود کنگره به یک جنبش قدرتمند ایالات متحده است که به دنبال گسترش نظارت والدین بر نحوه آموزش جنسیت و نژاد در مدارس دولتی است.

اگرچه بعید است که این لایحه در سنای تحت کنترل دموکرات ها تصویب شود، اما حقوق والدین به عنوان یک موضوع اصلی برای جمهوری خواهان پیش از انتخابات 2024 ظاهر شده است، با موجی از قوانین که تنها در سال جاری در 22 ایالت تصویب یا ارائه شده است.

منتقدان می گویند که این اصطلاح بی ضرر برای وضع قوانینی است که جوانان ترنس و خانواده های آنها را هدف قرار می دهد، استراتژی با سابقه ای طولانی در سیستم آموزش عمومی ایالات متحده.

دبی جکسون، والدین یک کودک ترنس و فعال حقوق ترنس در کانزاس سیتی، گفت: «این جنبش همه والدین را در نظر نمی گیرد.

فرزند 15 ساله جکسون در چهار سالگی به عنوان ترنسجندر ظاهر شد. جکسون آنها را پس از تغییر اجتماعی که شامل تغییر ضمایرشان بود، با خصومت والدین دیگر مواجه کرد، آنها را از مدرسه دولتی بیرون کشید.

جکسون گفت: “حق من این است که فرزندم پذیرفته شود.” “حق من این است که فرزند شما در مورد فرزند من بیاموزد و فکر نکند که فرزند من یک اشتباه است یا کمتر از آن است یا نباید با او محترمانه رفتار شود.”

در حالی که لابی حقوق والدین به نیرویی در سیاست ایالات متحده تبدیل شده است، انتخابات اخیر هیئت مدیره مدارس در این کشور نشان می دهد که جنبش مشابهی در کانادا در حال رشد است.

تماشا | والد توضیح می دهد که چرا او یک فعال حقوق ترنس شد:

والدین جوان ترنس می‌گویند: «من نمی‌دانستم که می‌توانم برای فرزندم بجنگم

دبی جکسون، والدین یک نوجوان ترنس در کانزاس سیتی، در مورد اینکه چرا او یک فعال حقوق ترنس شد و چرا جنبش حقوق والدین تجربه او را منعکس نمی کند.

موجی از قانونگذاری

آخرین تلاش‌های حزب جمهوری‌خواه برای تبدیل حقوق والدین به یک ستاره قانون‌گذاری در سال 2020 آغاز شد، زمانی که کووید-19 باعث شد کودکان از خانه یاد بگیرند و والدین از بالای شانه‌هایشان نگاه کنند.

جک اشنایدر، مورخ آموزش و پروفسور دانشگاه ماساچوست لاول، گفت: «شکایات زیادی در مورد آموزش وجود داشت – در نتیجه همه‌گیری، در نتیجه تعطیلی مدارس و دستورات ماسک و دستورات واکسن.»

یک سیاستمدار در حین عکسبرداری با گروهی از کودکان، لایحه قانونی را امضا می کند.
ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، لایحه حقوق والدین در آموزش را در مدرسه کلاسیک مقدماتی، 28 مارس 2022 در شیدی هیلز، فلوریدا امضا می کند. این لایحه بحث برانگیز به عنوان قانون «نگو همجنسگرایان» شناخته می شود. (داگلاس آر. کلیفورد / تامپا بی تایمز / آسوشیتدپرس)

این شکایات در سال 2021، در طی جلسات شدید هیئت مدیره مدارس که در آن والدین در مورد ممنوعیت کتاب و نظریه نژادی انتقادی اختلاف نظر داشتند، تشدید شد، چارچوبی آکادمیک مبتنی بر این ایده که نژادپرستی ذاتاً در جامعه آمریکا، از جمله نهادها، قوانین و خط مشی عمومی آن گنجانده شده است.

سیاستمداران توجه داشتند. فرماندار ویرجینیا، گلن یانگکین، در طول مبارزات انتخاباتی فرمانداری خود در سال 2021، تنها در موضوع حقوق والدین پیروز شد. ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا – که انتظار می رود برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 نامزد شود – حقوق والدین را به عنوان محوری در دستور کار خود قرار داده است.

مردی که جلیقه قرمز بر روی پیراهن آبی پوشیده است، به اتاقی از مردم خطاب می کند.  پشت سر او، چند نفر از تماشاگران تابلوهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده بود والدین برای یانگکین.
گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا، که در آن زمان نامزد فرمانداری جمهوری خواه بود، در یک گردهمایی والدین در 13 اکتبر 2021 در کالپپر، ویرجینیا سخنرانی می کند. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

سال گذشته 85 لایحه حقوق والدین معرفی شدند به گفته FutureEd، یک اندیشکده دانشگاه جورج تاون که قوانین آموزشی ایالات متحده را دنبال می کند، در 26 ایالت. چهار ماه بعد امسال، این تعداد 62 اسکناس در 24 ایالت است.

بسیاری از آنها بر جنسیت و جنسیت تمرکز می کنند. ایالت هایی مانند تگزاس، آیووا و کنتاکیبه عنوان مثال، همه قوانینی را ارائه کرده یا تصویب کرده اند که مقرراتی را به اشتراک گذاشته اند که آموزش های مربوط به هویت جنسیتی و گرایش جنسی را در مدارس دولتی در تمام سطوح پایه محدود یا ممنوع می کند.

گروه‌های حقوق والدین مانند Moms for Liberty – یک کمیته اقدام سیاسی مردمی خودخوانده با روابط نزدیک به حزب جمهوری خواه – داشته باشند گزارش شده است که تامین مالی شده است لژیون هیئت امنای مدارس ضد ترنس در سراسر کشور.

گروه های دیگر مانند والدین مدافع آموزش هستند ردیابی فعال مناطق مدرسه ای که به پرسنل اجازه می دهد هویت جنسیتی کودک را از والدین پنهان نگه دارند.

«نوعی شبح حقوق والدین اغلب در روابط ظاهر می شود جن گیلبرت، دانشیار دانشگاه یورک در تورنتو، گفت: به گسترش گفتگوها در مورد جنسیت و جنسیت در مدارس.

گیلبرت، که در مورد مسائل LGBTQ در آموزش تحقیق می‌کند، گفت که حقوق والدین چندان به والدین به‌عنوان یک گروه مربوط نمی‌شود، بلکه یک «استراتژی محافظه‌کارانه برای محدود کردن دامنه گفتگوهایی است که مدارس ممکن است با جوانان در مورد جنسیت و جنسیت داشته باشند».

سایر مقرراتی که بر دانشجویان ترنس تأثیر می گذارد، در صورتحساب ها متفاوت است. لایحه تگزاس دستور می دهد مدارس برای اطلاع رسانی والدینی که هویت جنسی خود را تغییر داده اند در عرض 24 ساعت، اگر معلم یا مدیر از آن اطلاعات مطلع شوند.

زنی نقابدار با موهای کوتاه تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده است گفتن همجنس گرا اشکالی ندارد!  از کودکان LGBT+ خود محافظت کنید.
آلیسون کروپ بیرون از اتاق کمیته قوانین سنای کارولینای شمالی ایستاده است، پس از رای گیری کمیته در مورد HB755، “منشور حقوق والدین”، در ساختمان قانونگذاری در رالی، NC، در 31 مه 2022. (اتان هیمن/نیوز و آبزرور/آسوشیتدپرس)

برخی از این لایحه‌ها سایر سیاست‌های تأییدکننده جنسیت را مسدود می‌کنند، کارکنان مدرسه را از خطاب به دانش‌آموزان ترنس با ضمایر دلخواه خود منع می‌کند، یا دانش‌آموزان ترنس را از استفاده از حمام انتخابی خود منع می‌کند.

سازمان‌های دگرباشان جنسی، اتحادیه معلمان و گروه‌های والدین از قوانین فدرال و ایالتی انتقاد کرده‌اند و برخی می‌گویند که قوانین مدارس را مجبور می‌کند دانش‌آموزان ترنس را به والدین خود و جامعه بزرگ‌تر مدرسه «فرار» کنند و به طور بالقوه آنها را در برابر آسیب‌پذیری آسیب‌پذیر کند. سو استفاده کردن.

کیسی پیک، مدیر قانون و سیاست در سازمان جوانان LGBTQ The Trevor Project، این لایحه “پیامدهای مخربی برای دانش آموزان LGBTQ و توانایی آنها برای یادگیری در محیط های کلاس درس ایمن و تایید کننده در سراسر کشور خواهد داشت.” نوشت در یک بیانیه.

سابقه طولانی حقوق والدین

اشنایدر مورخ گفت: مدارس “به طور نمادین و تحت اللفظی مکان هایی هستند که در آن آینده ساخته می شود.”

وی افزود: این واقعیت که بیشتر والدین در یک روز عادی به مدرسه فرزندشان نمی روند، “این فرصت واقعاً رسیده برای نوعی سیاست بدبینانه است که مدارس را به عنوان مکان تلقین قرار می دهد.”

ایالات متحده سابقه طولانی در زمینه حقوق والدین دارد که به جنبش آموزشی مترقی اوایل قرن بیستم باز می گردد. در طول اولین و دومین ترس از قرمز، و دوباره در طول دهه 1970، نگرانی ها در مورد نفوذ کمونیست ها و همجنس گرایی در مدارس یکی از موضوعات داغ بود.

یک بریده روزنامه اسکن شده از اواسط دهه 1990.  تیتر این است اندازه گیری حقوق والدین نه چندان ساده.
مقاله ای در نیویورک تایمز از نوامبر 1996 به جزئیات تلاش ها برای اضافه کردن اصلاحیه حقوق والدین به قانون اساسی ایالت کلرادو پرداخته است. (تایمز ماشین/نیویورک تایمز)

“تصادفی نیست که از مدارس به عنوان راهی برای ترساندن مردم استفاده می شود، زیرا مدارس در آن زمان، مانند اکنون، یکی از فراگیرترین نهادها، گسترده ترین نوع سازمانی است که ما در ایالات متحده و کانادا داریم.” اشنایدر.

رونالد ریگان، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که دولتش اصلاحات گسترده‌ای را در سیستم آموزش عمومی کشور به راه انداخت، از حقوق والدین در این کشور استناد کرد. سخنرانی 1983 درباره کمونیسم و ​​اخلاق در مدارس

نسخه معاصر جنبش حقوق والدین در سال 1993 پدیدار شد، زمانی که یکی از مدیران مدرسه شهر نیویورک “برنامه درسی رنگین کمان” را معرفی کرد که شامل کتاب های کودکان با شخصیت های همجنس گرا بود، مانند هدر دو مامان دارد. والدین خشمگین از طرح درس اعتراضاتی را در سطح شهر ترتیب دادند که منجر به اخراج مدیر اجرایی شد.

چند سال بعد، کلرادو پیشنهاد کرد که اصلاحیه حقوق والدین به قانون اساسی ایالت اضافه شود. مقاله ای در نیویورک تایمز در مورد این قانون، حقوق والدین را «مسئله داغ جدید حقوق مذهبی در اواخر دهه 1990» خواند.

جنبش کانادا در 10 سال آینده “بسیار بزرگتر” خواهد شد

برچسبی که پرچم پیشرفت پراید و عبارت
جن گیلبرت، دانشیار دانشگاه یورک، گفت، درگیری های اخیر در هیئت مدیره مدارس کانادا “به راه هایی اشاره می کند که … در آن والدین محافظه کار خود را یک لابی سیاسی می دانند و از بستر حقوق والدین استفاده می کنند.” (پائولو دو بونو/توئیتر)

جنبش به همسایگان ما در جنوب محدود نمی شود.

«ما آن را به عنوان یک امر ایالات متحده می‌دانیم، اما اگر به بحث‌های مربوط به آموزش جنسی در طول دوره بازگردید [2014 to 2018] گیلبرت، از دانشگاه یورک، گفت: در انتاریو، این مسئله به عنوان یک مشکل با حقوق والدین مطرح شد.

درگیری های اخیر در هیئت مدیره مدارس کانادا “به راه هایی اشاره می کند که والدین محافظه کار خود را به عنوان یک لابی سیاسی می بینند و از بستر حقوق والدین استفاده می کنند.”

چندین سازمان کانادایی حقوق والدین در سال های اخیر ظهور کرده اند. Action4Canada، یک گروه توطئه کووید-19، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. طرح بلوپرینت برای کانادا، که مخالف آموزش جنسی شامل جنسیت است، مصاحبه تلفنی با CBC News را رد کرد.

مارک ولا، رئیس و بنیانگذار ParentsVoice BC، یک حزب سیاسی حقوق والدین که 28 نامزد معتمد را در انتخابات پاییز هیئت مدیره مدارس استان نامزد کرد، گفت: جنبش حقوق والدین در کانادا “10 سال آینده بسیار بزرگتر خواهد شد.”

برخی از کاندیداهایی که تحت لوای آن شرکت کرده بودند، با سیاست های هویت جنسی جنسیتی استان (SOGI) مخالفت کردند که این استان این امر را انجام داد. می گوید فراگیری را نسبت به دانش آموزان LGBTQ تقویت کنید.

او گفت: «فکر می‌کنم بسیاری از مردم احساس می‌کنند که همه چیزهای مرتبط با عدالت اجتماعی در مدارس از حد گذشته است. به عنوان مبانی آموزش و پرورش؟”

گیلبرت گفت والدین دگرباشان جنسی و والدین جوانان ترنس با این چارچوب حقوق والدین فراموش شده اند. گروه اخیر به ویژه تحت تأثیر موج فعلی قوانین در ایالات متحده است.

او گفت: “شما واقعاً حقوق والدین این جوانان را پایمال می کنید تا از فرزندان خود به نحوی که آنها صلاح می دانند مراقبت کنند.” به نحوی، حقوق آنها برای مراقبت از فرزندانشان به حساب نمی آید.»