چین با موفقیت سفینه فضایی را روی ماه فرود می آورد و آماده جمع آوری سنگ های ماه می شود

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که چین روز سه شنبه در یک مأموریت تاریخی برای بازیابی نمونه های سطح ماه ، یک سفینه فضایی را با موفقیت روی سطح ماه فرود آورد.

چین کاوشگر Chang’e-5 خود را در 24 نوامبر راه اندازی کرد. این ماموریت بدون سرنشین که به نام الهه افسانه ای چینی ماه نامگذاری شده است ، هدف آن جمع آوری مواد ماه است تا به دانشمندان کمک کند تا درباره ریشه ماه بیشتر بدانند.

این ماموریت تلاش خواهد کرد دو کیلوگرم نمونه را در یک منطقه قبلاً بازدید نشده در دشت گدازه عظیم معروف به Oceanus Procellarum یا “اقیانوس طوفان” جمع آوری کند.

اگر این مأموریت طبق برنامه انجام شود ، این کشور را به سومین کشور پس از ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی پس از بازیابی نمونه های ماه تبدیل می کند.

وسیله نقلیه فرودگر که سطح ماه را لمس کرد یکی از چندین سفینه فضایی مستقر در کاوشگر چانگ -5 بود.

قرار است هنگام فرود ، وسیله نقلیه لندر با یک بازوی رباتیک در زمین حفاری کند ، سپس نمونه های خاک و سنگ خود را به یک وسیله نقلیه صعودی منتقل کند که با یک ماژول مدار بلند و پهلو می گیرد.

تلویزیون مداربسته دولتی گفت که جمع آوری نمونه ها در سطح ماه در دو روز آینده آغاز می شود. نمونه ها برای بازگشت به زمین و فرود در منطقه مغولستان داخلی چین به یک کپسول بازگشت منتقل می شوند.

چین اولین فرود ماه خود را در سال 2013 انجام داد. در ژانویه سال گذشته ، کاوشگر Chang’e-4 در قسمت انتهایی ماه ، اولین کاوشگر فضایی از هر کشوری را لمس کرد.

چین می گوید ، همانطور که این فیلم متحرک نشان می دهد ، فرودگر کاوشگر Chang’e-5 خود از مدارگرد-بازگشت کننده برای جمع آوری نمونه ها روی ماه فرود آمده است. 1:03