کشاورزان هند متعهد می شوند که به دلیل عدم موفقیت در مذاکرات ، اعتراض ها را علیه اصلاحات شدت دهند

دولت هند و کشاورزان معترض در گفتگوهای روز شنبه نتوانستند از بن بست خود خارج شوند و کشاورزان گفتند که آنها تظاهرات خود را علیه قوانین جدید کشاورزی تشدید کرده و مسدود کردن بزرگراه های اصلی در حومه پایتخت را ادامه می دهند.

رهبران معترض پیشنهاد دولت برای اصلاح برخی از موارد بحث برانگیز در قوانین جدید مزرعه را که مقررات قیمت محصولات را کاهش می دهد ، رد کردند و به تقاضای لغو کامل ادامه دادند.

دو طرف برای گفتگوهای بیشتر روز چهارشنبه دیدار خواهند کرد.

هزاران کشاورز معترض به اصلاحاتی هستند که به گفته آنها می تواند قیمت محصولات را خراب کند و درآمد آنها را کاهش دهد. آنها طی 10 روز گذشته بزرگراه های حومه دهلی نو را مسدود کرده اند.

کشاورزان می گویند که این قوانین باعث می شود دولت خرید غلات را با حداقل قیمت تضمین شده متوقف کند و منجر به بهره برداری توسط شرکت هایی شود که قیمت ها را پایین می آورد.

دولت نخست وزیر نارندرا مودی اصرار دارد که اصلاحات به نفع کشاورزان باشد. این گزارش می گوید که آنها به کشاورزان اجازه می دهند محصولات خود را به بازار عرضه کنند و از طریق سرمایه گذاری خصوصی تولید را تقویت کنند. اما کشاورزان می گویند که هرگز با آنها مشورت نشده است.

مودی می گوید این تغییرات به کشاورزان امکان می دهد قیمت خود را تعیین کرده و محصولات خود را به مشاغل خصوصی بفروشند. تاکنون کشاورزان هندی محصولات خود را مستقیماً با قیمت های تضمینی به دولت فروخته اند.

دور 5 گفتگوها

گفتگوهای روز شنبه میان نارندرا سینگ تومار وزیر کشاورزی و 35 رهبر کشاورز پنجمین گفتگو از زمان تصویب این قوانین در سپتامبر بود.

در نیمه راه گفتگوها ، رهبران کشاورزان پلاکاردهایی را در دست داشتند که از دولت خواسته بود به درخواست آنها برای لغو قوانین جدید مزرعه “بله” یا “نه” پاسخ دهد.

کشاورزان حداقل در پنج بزرگراه اصلی در حومه پایتخت اردو زده اند و گفته اند تا زمانی که دولت قوانین را به عقب نیندازد آنها را ترک نخواهند کرد.

رهبران مزرعه برای شرکت در جلسه ای با نمایندگان دولت در دهلی نو در روز شنبه وارد می شوند. (عدنان آبیدی / رویترز)

کشاورزان معترض روز شنبه نیز اعتصاب سراسری را برای روز سه شنبه اعلام کردند. آنها گفتند اگر دولت قوانین را لغو نكند ، در روز اعتصاب تحريك خود را تشديد كرده و ميادين عوارض را در سراسر كشور اشغال خواهند كرد.

کشاورزان نزدیک به دو ماه است که در ایالت های پنجاب و هاریانا به این قوانین اعتراض کرده اند. هفته گذشته وقتی ده ها هزار نفر به دهلی نو راهپیمایی کردند ، در آنجا با پلیس درگیر شدند ، اوضاع تشدید شد.

این قوانین به خشم موجود در حال حاضر از سوی کشاورزان اضافه می شود ، آنها اغلب شکایت دارند که دولت در تلاش برای افزایش قیمت محصولات ، معافیت از وام اضافی و سیستم های آبیاری برای تضمین آب در دوره های خشک ، نادیده گرفته می شود.

کشاورزان روز شنبه یک نمونه از نخست وزیر هند ، نارندرا مودی را در آمریتسار سوزاندند. (Narinder Nanu / AFP از طریق گتی ایماژ)

با نزدیک به 60 درصد جمعیت هند برای تأمین معیشت خود به کشاورزی وابسته هستند ، شورش رو به رشد کشاورزان دولت مودی و متحدانش را به هم ریخته است.

مودی و رهبران وی همچنین سعی دارند ترس کشاورزان از قوانین جدید را برطرف کنند و نگرانی های آنها را نیز رد کنند. برخی از رهبران حزب وی کشاورزان را “گمراه” و “ضد ملی” خوانده اند ، برچسبی که اغلب به کسانی که مودی یا سیاست های وی را انتقاد می کنند ، داده می شود.

بسیاری از رهبران حزب مخالف ، فعالان و حتی برخی از متحدان حزب مودی این قوانین را ضد کشاورز خوانده و از معترضان حمایت کرده اند.