کشیش می گوید دانش آموزانی که در تیراندازی آلاباما کشته شدند آینده درخشانی در پیش داشتند

همانطور که اتفاق می افتد6:40کشیش می گوید دانش آموزانی که در تیراندازی آلاباما کشته شدند آینده درخشانی در پیش داشتند

کشیش بن هیز می‌گوید که تلاش می‌کند به جامعه عزادار خود کمک کند – از نظر عاطفی، معنوی و مالی.

هیز کشیش ارشد کلیسای فرست باپتیست در دادویل، آلا است، جایی که در تیراندازی در یک جشن تولد Sweet 16 در شنبه شب، چهار جوان کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

پزشکی قانونی شهرستان روز دوشنبه گفت که کشته شدگان شامل شانکیویا نیکول (ککه) اسمیت، 17 ساله، فیلستاویوس (فیل) داودل، 18 ساله، مارسیا امانوئل (سیاه) کالینز، 19 ساله و کوربین داهمونتری هولستون، 23 ساله هستند. جشن تولد خواهر داودل بود.

مقامات تا کنون در مورد این تحقیقات سخت صحبت کرده اند. مشخص نیست چه کسی ممکن است تیراندازی را آغاز کرده باشد و چرا، یا پلیس دستگیری هایی انجام داده است یا خیر. گروهبان جرمی بورکت از آژانس اجرای قانون آلاباما در کنفرانس های خبری روز یکشنبه سوالی را مطرح نکرد و مقامات بارها از دیگران خواستند اطلاعاتی در مورد تیراندازی ارائه دهند.

هیز – که با بازماندگان صحبت می کرد – تیرانداز را مرد توصیف کرد و گفت که بچه های مهمانی که او با آنها صحبت کرده بود او را نشناختند.

هیز کشیش ارشد کلیسای اول باپتیست دادویل است و به عنوان کشیش اداره پلیس دادویل و تیم فوتبال دبیرستان دادویل خدمت می کند. او شخصاً دو تن از قربانیان را می‌شناخت. در اینجا بخشی از گفتگوی او در بعدازظهر دوشنبه با همانطور که اتفاق می افتد میزبان نیل کوکسال

کشیش هیز، بسیار متاسفم که این اتفاق برای شما و جامعه شما افتاده است. امروز صبح را چگونه تحمل می کنی؟

ما خسته ایم. ما از نظر فیزیکی تخلیه شده ایم [and] از نظر احساسی اما در سفرهای امروز صبح من در اطراف جامعه، به طرز شگفت انگیزی خوب ایستاده ایم.

اسامی چهار کشته در تیراندازی، چهار جوان را می بینیم. در مورد جوانانی که می شناختید چه می توانید بگویید؟

من فیل داودل را می شناختم [and] کیکه هر دوی اینها ورزشکار دبیرستان ما بودند.

من کیکه را خوب نمی شناختم. من او را از روی دید و صحبت با او می شناختم. او مدیر چند تیم بود و آدم خاصی بود، چون هر کاری در دنیا برای شما انجام می داد. او هر جا که می توانست کمک کرد.

فیل را از زمانی که کشیش تیم فوتبال دادویل بودم می شناختم. فیل یک ستاره درخشان بود. او آینده فوق العاده ای در پیش داشت. فیل لبخندی داشت که وقتی وارد اتاق شد، آن را روشن کرد. او شخصیتی داشت که شما باور نمی کنید. یک رقیب قوی در زمین، اما فقط یک مرد بزرگ خارج از زمین. همه او را دوست داشتند. همه به او احترام می گذاشتند.

تماشا | معلم دادویل فیل داودل را در حین بیداری به یاد می آورد:

پس از تیراندازی در آلاباما، معلم و مربی “از دست داده اند”.

مرداکوس راسل، معلم تاریخ و کمک مربی دوومیدانی در دبیرستان دادویل، در مراسم بیداری چهار جوانی که روز شنبه در تیراندازی در یک جشن تولد کشته شدند، شرکت می کند. او فیل داودل 18 ساله را به عنوان یک ورزشکار ستاره به یاد می آورد که آینده درخشانی در پیش داشت.

همه چیزهایی که خوانده‌ام بر آنچه که شما گفتید تأکید می‌کند. می دانید، این هر دو شبیه جوانانی به نظر می رسند که در هر کاری که دوست دارند انجام دهند، درگیر جامعه خود بوده اند. آنها برای مراحل بعدی زندگی خود چه نوع چیزهایی را برنامه ریزی می کردند؟

فیل در دانشگاه ایالتی جکسونویل در آلاباما بورسیه ای برای بازی فوتبال دریافت کرده بود. پس قرار بود خیلی دور برود. فیل احتمالاً یکی از با استعدادترین ورزشکاران این کلاس فارغ التحصیلی در ایالت آلاباما بود.

و کیکه… من می دانم که او آینده درخشانی داشت فقط به خاطر شخصیتش، به خاطر قدرت و انرژی اش. من فکر می کنم او نیز می توانست خیلی جلو رفته باشد.

چطور متوجه تیراندازی شدید؟

یک تماس تلفنی دریافت کردم. شنبه شب حدود ساعت 11:30 در رختخواب بودم و خواب بودم. به من گفتند که تیراندازی شده و فیل مرده است. من بلافاصله با رئیس پلیس خود تماس گرفتم، زیرا من کشیش افسران پلیس دادویل هستم، و پرسیدم که آیا راهی وجود دارد که بتوانم کمک کنم. و او گفت که برای کمک به کنترل جمعیت باید به بیمارستان بروم.

صحنه آنجا چگونه بود؟

وقتی رسیدم احتمالاً 250 نفر در پارکینگ بودند. ماشین ها همه جا بودند. آمبولانس ها همه جا بودند. اعضای خانواده، دوستان، برخی از دانش‌آموزان – برخی که در مهمانی شرکت کرده بودند، برخی که شنیده بودند چه اتفاقی افتاده است – آنجا بودند.

غم و اندوه بسیار، شوک بسیار بود. چنین چیزی در دادویل اتفاق نمی افتد، بنابراین هیچ کس انتظار آن را نداشت. ما اینجا از این نوع مشکلات نداریم. و بنابراین یکی از آن موقعیت‌هایی است که شما به آنجا می‌رسید و فقط بخشی از جمعیت هستید، زیرا همه شوکه شده‌اند و نمی‌دانند چه کار کنند.

گروهی از نوجوانان یکدیگر را در آغوش می گیرند.  برخی گریه می کنند، برخی دیگر سر خود را خم می کنند.
جوانان در حین شب زنده داری یکدیگر را نگه می دارند. (چنی اور/رویترز)

و این یک مکان کوچک است، یک مکان بسیار متصل، درست است؟ فقط چند هزار نفر در آنجا زندگی می کنند؟

ما کمی بیش از 3000 نفر اینجا در دادویل داریم. جامعه اطراف بسیار بزرگتر است…. اما شهر کوچکی است. این یک جامعه بسیار نزدیک است. همه همه را می شناسند. و بسیاری از مردم با دیگران مرتبط هستند.

اما از آنجایی که ما خیلی به هم نزدیک هستیم، جامعه بسیار قوی هستیم.

آیا شما فرصتی داشته اید، کشیش، با خانواده های قربانیان، والدین آنها صحبت کنید؟

به عنوان یک کشیش، روز یکشنبه یک روز کامل داشتم و سپس یکشنبه شب برای جامعه نماز عبادت کردیم.

من فرصتی برای صحبت با افراد فوری نداشتم [family]. من با خانواده های بزرگ صحبت کرده ام – خاله ها، عموها، عموزاده ها، این جور چیزها.

مراسم یکشنبه شما چگونه بود؟

برای شروع بسیار غم انگیز است، اما ما معتقدیم که امیدی وجود دارد.

ما در اینجا در آلاباما گروهی مبتنی بر ایمان هستیم و معتقدیم که امید ما فراتر از این جهان است و فراتر از تراژدی های این جهان است. و بنابراین در حالی که ما غمگین بودیم، هیجان زده بودیم. زمانی که زندگی را جشن می‌گرفتیم، اوقات بسیار خوبی را برای عبادت سپری می‌کردیم، زیرا صحبت می‌کردیم که چگونه می‌توانیم با ایمان خود به مسیح از این دوران بسیار دشوار عبور کنیم، و چگونه می‌توانیم از آن برای کمک به اطرافیانمان استفاده کنیم.

دو جفت نفر در یک جمعیت بزرگتر در آغوش می گیرند.
اعضای جامعه روز یکشنبه در حین برگزاری نماز در کلیسای اول باپتیست در دادویل، آلا، در آغوش گرفتند. کشیش بن هیز می گوید که جامعه در روابط نزدیک خود قدرت پیدا می کند. (جیک کراندال/آگهی دهنده مونتگومری/آسوشیتدپرس)

آیا مقامات درباره مظنون یا مظنونین چیزی به شما گفته اند؟

من به عنوان یک کشیش اداره پلیس دادویل و یک افسر قسم خورده، این آزادی را ندارم که هیچ یک از این اطلاعات را به اشتراک بگذارم.

خوب. تحقیقات ادامه دارد؟

تحقیقات ادامه دارد. ما از مردم می‌خواهیم هر گونه فید ویدیویی، هر تصویری که ممکن است از آنچه اتفاق افتاده است را ارائه دهند.

من به شما می گویم دانش آموزانی که من با آنها صحبت کردم شخصاً آن مرد را دیدند و او را نمی شناختند. و این باعث می شود باور کنیم که او از جامعه ما نبوده است، زیرا، همانطور که می گویم، این یک شهر کوچک است و همه همه را می شناسند.

در مرحله بعد، اکنون، برای جامعه خود چه خواهید کرد؟

ما در تلاشیم تا این خبر را به گوش مردم برسانیم که اینجا هستیم تا به آنها کمک کنیم. برای خانواده ها پول جمع می کنیم. فقط درک کنید که اکثر ما بیمه نامه های زندگی برای فرزندان خود نداریم و بنابراین هزینه های زیادی برای تهیه مراسم تدفین برای این خانواده ها به همراه خواهد داشت. هزینه های پزشکی متحمل خواهد شد. و ما فقط سعی می کنیم با جمع آوری پول برای آنها به این نیازها رسیدگی کنیم.

قرار است در مدارس در دسترس باشیم. ما با سیستم مدرسه کار خواهیم کرد تا در کنار سایر ارائه دهندگان سلامت روان حضور داشته باشیم. و ما حضور مستمری در جامعه خود خواهیم داشت و تلاش می کنیم به همه مردم خود کمک کنیم تا با این حادثه استرس بحرانی که شنبه شب رخ داد، مقابله کنند.


با فایل های آسوشیتدپرس. مصاحبه توسط کیتی گلف تهیه شده است. پرسش و پاسخ برای طول و وضوح ویرایش شده است.