کوهنورد اسپانیایی پس از 500 روز غار بیرون آمد

یک ورزشکار افراطی 50 ساله اسپانیایی که 500 روز را در عمق 70 متری غاری در خارج از گرانادا زندگی کرد و با دنیای بیرون ارتباطی نداشت، به چگونگی گذشت زمان گفت و گفت که نمی‌خواهد بیرون بیاید.

بئاتریز فلامینی، یک ورزشکار نخبه و کوهنورد، توسط تیم پشتیبانی او گفته می شود که در آزمایشی که توسط دانشمندانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد ظرفیت های ذهن انسان و ریتم های شبانه روزی هستند، رکورد جهانی را برای طولانی ترین زمان گذراندن در غار شکسته است. . او 48 ساله بود که به غار رفت و دو تولد را به تنهایی در زیر زمین جشن گرفت.

خبری از بیرون نیست

او چالش خود را در 20 نوامبر 2021 آغاز کرد – قبل از شروع جنگ اوکراین، بحران ناشی از هزینه زندگی، پایان نیاز طولانی مدت اسپانیا به ماسک COVID-19 و مرگ ملکه بریتانیا، الیزابت دوم.

او روز جمعه در جنوب اسپانیا با عینک های تیره، وسایلش را حمل می کرد و لبخند می زد، در نور بهار در جنوب اسپانیا ظاهر شد. او توسط گروهی از دوربین ها و تیم پشتیبانی اش استقبال شد که با پوشیدن ماسک، او را در آغوش گرفتند.

او تجربه خود را “عالی، بی نظیر” توصیف کرد و گفت که زمان گذشته است.

“وقتی برای بردن من وارد شدند، من خواب بودم. فکر کردم اتفاقی افتاده است. گفتم: “از قبل؟ حتما نه.” من کتابم را تمام نکرده بودم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال به فشردن دکمه وحشت خود یا خروج از غار فکر کرده است، پاسخ داد: “هرگز. در واقع من نمی خواستم بیرون بیایم.”

زمان صرف خواندن، بافتن

فلامینی زمان خود را در زیر زمین با انجام تمرینات، نقاشی و طراحی و بافتن کلاه های پشمی می گذراند. به گفته تیم پشتیبانی او، او دو دوربین GoPro را برای ثبت زمان خود گرفت و 60 کتاب و 1000 لیتر آب را به دست آورد.

تماشا | 500 روز زندگی در غار:

کوهنورد اسپانیایی 500 روز در زیر زمین زندگی کرد

بئاتریز فلامینی برای یک پروژه تحقیقاتی ویدئوهایی از دوران حضور خود در غار اسپانیایی در خارج از گرانادا ضبط کرد.

او گفت که لحظات سختی وجود داشت – مانند زمانی که غار مورد هجوم مگس ها قرار گرفت – و لحظاتی “زیبا”.

“اگر این رویای شماست و در حال تحقق آن هستید، چرا می خواهید گریه کنید؟”

او گفت که روی حفظ “انسجام”، خوب غذا خوردن و لذت بردن از سکوت تمرکز کرده است. او مشتاقانه منتظر خوراکی هایی مانند آووکادو، تخم مرغ تازه و تی شرت های تمیزی بود که تیم پشتیبانی او قبلا فرستاده بودند، “مثل خدایان” و همچنین زباله های او را از بین می بردند.

او به شوخی گفت: «من با خودم بلند صحبت نمی‌کردم، اما صحبت‌های درونی داشتم و با خودم خیلی خوب برخورد کردم.

“شما باید نسبت به احساسات خود آگاه باشید – اگر می ترسید این چیزی طبیعی است، اما هرگز اجازه ندهید هراس به شما وارد شود یا فلج شوید.”

تحت نظارت تیم او

او اصرار داشت که به تیمش گفته شده بود که تحت هیچ شرایطی با او تماس نگیرند، حتی در مورد مرگ در خانواده.

او گفت: “اگر ارتباطی نباشد، بدون در نظر گرفتن شرایط، ارتباطی نیست. افرادی که من را می شناسند، این را می دانستند و به آن احترام می گذارند.”

فلامینی توسط گروهی از روانشناسان، محققان، غارشناسان – متخصصان مطالعه غارها – و مربیان فیزیکی که هر حرکت او را زیر نظر داشتند و سلامت جسمی و روانی او را زیر نظر داشتند، تحت نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپانیایی EFE، تجربیات او توسط دانشمندان دانشگاه‌های گرانادا و آلمریا و یک کلینیک خواب مستقر در مادرید مورد مطالعه قرار گرفته است تا تأثیر انزوای اجتماعی و سرگردانی موقت شدید بر درک افراد از زمان، عصب‌روان‌شناختی و شناختی احتمالی مشخص شود. تغییرات زیرزمینی انسان و تأثیر آن بر ریتم شبانه روزی و خواب.

با دوستان تخم مرغ و چیپس می خواهد

فلامینی گفت که او اکنون منتظر دوش گرفتن است و یک بشقاب تخم مرغ سرخ شده و چیپس را با دوستانش به اشتراک می گذارد. او گفت که قبل از برنامه ریزی پروژه های جدید کوهنوردی و غارنوردی، خود را در اختیار پزشکان قرار می دهد تا تأثیر آن بر بدن و ذهن او را مطالعه کنند.

وب سایت کتاب رکوردهای گینس “طولانی ترین زمان زنده ماندن در زیر زمین” را به 33 معدنچی شیلیایی و بولیویایی اهدا می کند که پس از فروریختن معدن مس و طلای سن خوزه در شیلی در سال 2010، 69 روز را در 688 متر زیر زمین سپری کردند.

سخنگوی گینس نتوانست فوراً تأیید کند که آیا رکورد جداگانه ای برای زندگی داوطلبانه در غار وجود دارد و آیا فلامینی آن را شکسته است یا خیر.